Vårföräldrar 2019 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snart ytterligare en jobbvecka avklarad och sedan är det bara två veckor (varav en med röd dag i mitten! :D) kvar innan det är dags att gå hem! :up: Börjar kännas väääldigt länge och jag ångrar lite att jag inte ansökte om FL från lite tidigare datum :cautious:

23 dagar kvar till BF och får jag höra en gång till att "men du är ju inte så stor..." tror jag att jag stryper någon! :rage: Jag är sååååå trött på att knappt kunna knyta skorna och att vara så fruktansvärt otymplig! :banghead:

Ska unna mig att sticka lite tidigare från jobbet idag och ge hästen en vilodag, bara åka ut och pussa på honom i solen och sedan gå ut och äta med en kompis. Annars känner jag mest för att ligga på soffan och få vara höggravid ifred :meh:
 
Visa bifogad fil 28763
Såhär tog vi oss till förskolan imorse. Spände fast ett babyskydd i lådcykeln, så nu slipper vi åka bil överallt :bump: så himla skönt!

Men så gulligt! :love:
Jag har varit sugen på att köpa en cykelkärra i flera månader, men tänkt att det får vänta tills nästa vår då bebis förhoppningsvis kan sitta själv i den, men med babyskydd i kanske det kunde fungera ändå! :idea: Ser framför mig massor av mysiga cykelturer med bebis och hunden i kärra :laugh: Men jag får nog vänta med shoppingen tills bebis i alla fall är född :cautious:
 
Visa bifogad fil 28763
Såhär tog vi oss till förskolan imorse. Spände fast ett babyskydd i lådcykeln, så nu slipper vi åka bil överallt :bump: så himla skönt!
Men åh, så fint!

Vi har hållt på att dividera fram och tillbaka om vi vågar sätta babyskyddet i lådcykeln - det är ju förskräckligt att behöva ta bilen när vi ska någonstans när vi egentligen inte behöver och vädret är så underbart! Hur resonerade ni och hur har du satt fast skyddet?

Jag blev så glad när jag såg din bild!😍
 
Precis varit hos läkaren, hon skickade oss vidare till sjukhuset. Bebis har inte så mkt vatten kvar och mitt blodtryck var högt. Bebis har också rört sig väldigt lite senaste dagarna. Så läkaren tyckte det var bäst att kontrollera ordentligt. Håll tummarna för att allt ser bra ut
 
Precis varit hos läkaren, hon skickade oss vidare till sjukhuset. Bebis har inte så mkt vatten kvar och mitt blodtryck var högt. Bebis har också rört sig väldigt lite senaste dagarna. Så läkaren tyckte det var bäst att kontrollera ordentligt. Håll tummarna för att allt ser bra ut
Håller alla tummar som går!!!
 
Precis varit hos läkaren, hon skickade oss vidare till sjukhuset. Bebis har inte så mkt vatten kvar och mitt blodtryck var högt. Bebis har också rört sig väldigt lite senaste dagarna. Så läkaren tyckte det var bäst att kontrollera ordentligt. Håll tummarna för att allt ser bra ut
Håller!
 
Precis varit hos läkaren, hon skickade oss vidare till sjukhuset. Bebis har inte så mkt vatten kvar och mitt blodtryck var högt. Bebis har också rört sig väldigt lite senaste dagarna. Så läkaren tyckte det var bäst att kontrollera ordentligt. Håll tummarna för att allt ser bra ut

Alla tummar hållna ❤️
 
Men åh, så fint!

Vi har hållt på att dividera fram och tillbaka om vi vågar sätta babyskyddet i lådcykeln - det är ju förskräckligt att behöva ta bilen när vi ska någonstans när vi egentligen inte behöver och vädret är så underbart! Hur resonerade ni och hur har du satt fast skyddet?

Jag blev så glad när jag såg din bild!😍
Jag hittade en lådcykelgrupp på Facebook där många hade gjort likadant, så då vågade jag med :D har satt fast den med spännband och så ner genom avrinningshålen i golvet, känns stabilt! Har också slaktat ett liggunderlag och lagt mellan golv och babyskydd som lite extra dämpning. Jag har en bas som jag egentligen tänkt sätta fast men den har en metallbåge så det blev så himla trångt för storasyster. Men jag kör extremt långsamt över alla sprickor, gropar och liknande så det inte blir för skumpigt. Inser ju vad bra dämpning bilar har :p

Ja vi har ju knappt 3 km till storasysters förskola, för långt för att hon ska orka gå/cykla men det känns ju helt vansinnigt att ta bilen dit 2ggr/dag! Det här känns mycket bättre :)
 
Precis varit hos läkaren, hon skickade oss vidare till sjukhuset. Bebis har inte så mkt vatten kvar och mitt blodtryck var högt. Bebis har också rört sig väldigt lite senaste dagarna. Så läkaren tyckte det var bäst att kontrollera ordentligt. Håll tummarna för att allt ser bra ut

Håller tummarna för er!
 
Precis varit hos läkaren, hon skickade oss vidare till sjukhuset. Bebis har inte så mkt vatten kvar och mitt blodtryck var högt. Bebis har också rört sig väldigt lite senaste dagarna. Så läkaren tyckte det var bäst att kontrollera ordentligt. Håll tummarna för att allt ser bra ut
Håller tummarna!
 
Precis varit hos läkaren, hon skickade oss vidare till sjukhuset. Bebis har inte så mkt vatten kvar och mitt blodtryck var högt. Bebis har också rört sig väldigt lite senaste dagarna. Så läkaren tyckte det var bäst att kontrollera ordentligt. Håll tummarna för att allt ser bra ut

Håller alla tummar! :heart
 
(Nästan) alla blodprover var bra så havandeskapsförgiftning kunde uteslutas just nu men hon menade också att deg kan ändras fort. Järnvärdet var riktigt dåligt men det är en annan sak. Den läkaren tyckte att fostervattenmängden var OK, inte massor vatten kvar men tillräkligt. Ctg såg bra ut och bebis väger runt 3 kg vilket är helt perfekt.

Men prolemet med blodtrycket finns kvar, jag ska nu mäta fyra gånger per dag under helgen och stiger det mer måste jag åka in direkt. Annars ta det lugnt och vila mkt. Läkaren sa att det var på gränsen att hon ville lägga in mig för att ha koll men jag lovade att ta det lugnt hemma och hålla koll på blodtryck och andra symptom.
 
(Nästan) alla blodprover var bra så havandeskapsförgiftning kunde uteslutas just nu men hon menade också att deg kan ändras fort. Järnvärdet var riktigt dåligt men det är en annan sak. Den läkaren tyckte att fostervattenmängden var OK, inte massor vatten kvar men tillräkligt. Ctg såg bra ut och bebis väger runt 3 kg vilket är helt perfekt.

Men prolemet med blodtrycket finns kvar, jag ska nu mäta fyra gånger per dag under helgen och stiger det mer måste jag åka in direkt. Annars ta det lugnt och vila mkt. Läkaren sa att det var på gränsen att hon ville lägga in mig för att ha koll men jag lovade att ta det lugnt hemma och hålla koll på blodtryck och andra symptom.
Skönt att ni mår bra båda två! Ta det lugnt och vila nu :)
 
(Nästan) alla blodprover var bra så havandeskapsförgiftning kunde uteslutas just nu men hon menade också att deg kan ändras fort. Järnvärdet var riktigt dåligt men det är en annan sak. Den läkaren tyckte att fostervattenmängden var OK, inte massor vatten kvar men tillräkligt. Ctg såg bra ut och bebis väger runt 3 kg vilket är helt perfekt.

Men prolemet med blodtrycket finns kvar, jag ska nu mäta fyra gånger per dag under helgen och stiger det mer måste jag åka in direkt. Annars ta det lugnt och vila mkt. Läkaren sa att det var på gränsen att hon ville lägga in mig för att ha koll men jag lovade att ta det lugnt hemma och hålla koll på blodtryck och andra symptom.

Åh vad glad jag blir över att gå in och läsa att det såg bra ut! Funderade just på hur det gått. Ta hand om dig nu!
 
(Nästan) alla blodprover var bra så havandeskapsförgiftning kunde uteslutas just nu men hon menade också att deg kan ändras fort. Järnvärdet var riktigt dåligt men det är en annan sak. Den läkaren tyckte att fostervattenmängden var OK, inte massor vatten kvar men tillräkligt. Ctg såg bra ut och bebis väger runt 3 kg vilket är helt perfekt.

Men prolemet med blodtrycket finns kvar, jag ska nu mäta fyra gånger per dag under helgen och stiger det mer måste jag åka in direkt. Annars ta det lugnt och vila mkt. Läkaren sa att det var på gränsen att hon ville lägga in mig för att ha koll men jag lovade att ta det lugnt hemma och hålla koll på blodtryck och andra symptom.
Ta hand om dej och vila!
 
Känner att jag inte riktigt hinner hänga med och svara här, men läser iaf. Skolbarnen har ju haft påsklov denna vecka och det är verkligen fullt upp. Men jag håller tummarna för alla som är på g att föda snart!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 603
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 642
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 856
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
91 569
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp