Vårföräldrar 2019 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Leo har haft som mest 39,8 i feber idag men det går att sänka den bra och han dricker ok. Imorgon blir det läkarbesök iaf om febern inte är borta.

Jag måste kolla vad vi har här hemma inför vintern men helst vill jag satsa på kokt ull. Håller borta vind och klarar lite väta om han vill sitta i snön.
Åh, krya på dej Leo!
 
34779

Dotterns favoritsysselsättning är att titta på TRÄDEN. Hon är hur nöjd som helst när vi går i skogen och jag fäller ned sufletten så att hon kan titta upp. Helst ska vi gå under låga grenar, och så måste jag berätta för henne vad det är för slags träd. (Men jag får nog läsa på trädsorter... :o) Då kan hon ligga vaken och nöjd i vagnen hur länge som helst.

Vi ser en storslagen framtid som arborist för henne :laugh:
 
När byter man till sittdel i vagnen? 🤔

Har läst mig till runt 6 månader, men att det viktigaste är att de kan sitta upp själva. Men det börjar märkas nu att bebis är så mycket mer intresserad av omvärlden (hon är strax 3 månader) så vi får väl se om det kanske börjar kännas intressant redan tidigare tänker jag. Har inte inspekterat sittdel en vi har så noga men tänker att det borde kunna gå att börja med att sitta upp en stund och sedan fälla den i liggläge om vi går längre promenader och så.
 
När byter man till sittdel i vagnen? 🤔
När de kan sitta själva. Men på de flesta vagnar går det att lyfta upp liggdelen i framkant så de kan sitta lite i den, det brukar jag göra när jag är i stallet och vill hinna mocka klart tex, så kan Nora kika omkring lite :) men hon glider sakta men säkert ner igen, så det ersätter ju inte sittdelen direkt.
 
På våran vagn går det inte att fälla upp liggdelen men jag pallar upp N med kuddar så hon kommer upp lite om det är så att vi ska ut med hunden och inte lyckas tajma det med sovstund, åka vagn vaken är barntortyr nämligen O_o Går lite lite bättre om hon kan se sig omkring och snacka med mig face to face så att säga :laugh:
 
Jag var på babycafé idag på Familjecentralen för första gången. Men pga semesterveckor osv hade de inte delat upp grupperna denna vecka så det var barn i alla åldrar där.

Det var mysigt och träffa andra föräldrar. Loke var vaken hela tiden och kollade på allt och alla. Sen somnade han när vi gick där ifrån. När han vaknade gallskrek han och grät en bra stund och sen gick det över och han blev sitt vanliga glada jag igen. Men nu när han vaknade efter andra vilostunden blev det samma sak. Gallskrik och gråt. Kan det vara alla intryck som gjort han ledsen? 😢
 
Jag var på babycafé idag på Familjecentralen för första gången. Men pga semesterveckor osv hade de inte delat upp grupperna denna vecka så det var barn i alla åldrar där.

Det var mysigt och träffa andra föräldrar. Loke var vaken hela tiden och kollade på allt och alla. Sen somnade han när vi gick där ifrån. När han vaknade gallskrek han och grät en bra stund och sen gick det över och han blev sitt vanliga glada jag igen. Men nu när han vaknade efter andra vilostunden blev det samma sak. Gallskrik och gråt. Kan det vara alla intryck som gjort han ledsen? 😢
Kan säkert vara intrycken som blev lite många. Samtidigt så måste man ju få komma ut lite själv, och om bara några veckor kommer det nog vara en piece of cake för honom, så var inte orolig!
 
Jag var på babycafé idag på Familjecentralen för första gången. Men pga semesterveckor osv hade de inte delat upp grupperna denna vecka så det var barn i alla åldrar där.

Det var mysigt och träffa andra föräldrar. Loke var vaken hela tiden och kollade på allt och alla. Sen somnade han när vi gick där ifrån. När han vaknade gallskrek han och grät en bra stund och sen gick det över och han blev sitt vanliga glada jag igen. Men nu när han vaknade efter andra vilostunden blev det samma sak. Gallskrik och gråt. Kan det vara alla intryck som gjort han ledsen? 😢

I har det med att glömma att hon är hungrig eller inte kunna koncentrera sig om att äta när vi är ute. Lyckas jag inte få i hen nog, så är hen vrålhungrig när hen vaknar. Brukar också vara trött av intrycken.
 
Kan säkert vara intrycken som blev lite många. Samtidigt så måste man ju få komma ut lite själv, och om bara några veckor kommer det nog vara en piece of cake för honom, så var inte orolig!

I har det med att glömma att hon är hungrig eller inte kunna koncentrera sig om att äta när vi är ute. Lyckas jag inte få i hen nog, så är hen vrålhungrig när hen vaknar. Brukar också vara trött av intrycken.

Tack. 🙂 ja man blir lätt rastlös av att bara sitta hemma. Tyckte det kunde vara ett trevligt sätt att träffa andra föräldrar.


Ni som pumpar ut och ger i flaska vid sidan om amning vad har ni för flaska? Kör ni med Calma eller har ni "vanlig" nappflaska?
 
Den här veckan är syskonen åter på fritids/förskola och mannen på sin utbildning. Och E har varit SÅ gnällig idag! Så jag har inte fått mycket gjort. När jag hämtat syskonen vid 15 och promenerade hem i spöregn somnade hon äntligen och sov ett par timmar. Tror hon var nöjd när alla vanliga ljud av stök och syskon fanns runt henne :love: får se om det blir ett mönster som upprepar sig - det kan isf sätta vissa käppar i hjulet för kurserna jag ska läsa i höst :angel:
 
Har båda flaskorna men inte vågat testa vanliga MAM. Du upplevde aldrig att det blev strul med amningen efteråt?

Vi fick köra ersättning som tillskott i början då jag inte hade tillräckligt med mjölk. Använde en flaska från NUK, upplevde den som bra. Hade en dinapp som skulle minska kolik, fast tror nästan de flesta är sånna? Inget strul med amningen (helammar nu).
Vi försökte med calman först, jag var nämligen livrädd att amningen skulle strula. Men både bebis och pappan som skötte flasmatningen fick tuppjuck på den, så bytte omgående till NUK 😜
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 171
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 270
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 656
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
91 100
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp