Vårföräldrar 2019 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Krya pa alla förkylda bebisar.
Leo har än sa länge klarat sig bra fran förkylningar trots storasyskon, bara lite lätt snorig och hostig men sa där riktigt förkyld har han aldrig varit (fast jag vagar knappt skiva det).
 
Säger också krya på all förkylda bebisar!
Här har vi precis blivit friska efter ca tre veckors förkylning (dock bara fem dgr med "riktig" förkylning, resten var eftersläpande snorighet typ..), kändes som koksalt och snorsug blev en del av vardagen till slut 🙈
 
Krya pa alla förkylda bebisar.
Leo har än sa länge klarat sig bra fran förkylningar trots storasyskon, bara lite lätt snorig och hostig men sa där riktigt förkyld har han aldrig varit (fast jag vagar knappt skiva det).

Det där skulle jag inte vågat skriva. Leo har nu hög feber, fast förkyld är han iof inte (än).
 
Har varit dålig på att uppdatera, men jag läser dagligen.

Här har vi *peppar peppar* inte åkt på någon riktig förkylning, trots att alla våra närmaste har varit sjuka i omgångar. Lite hostig och täppt har han varit hela tiden så det räknar jag inte som förkylning. Däremot har lilleman fått urinvägsinfektion. Urinen luktade fruktansvärt illa igår ikväll, och inatt kom det även lite blod. Så nu har han fått antibiotika och vi ska få remiss för att ultraljuda njurar. Han visar inte att han har ont, men borrar in näsan i min tröja och vill bara vara nära ❣ vantligtvis sover han bäst själv. Har för övrigt införskaffat en andningslarm, känns himla tryggt, så även jag kan sova hela nätterna.

För övrigt så har jag ju skrivit att han vägrat ta napp, i förra veckan slutade jag amma då han bara använt mitt bröst som mys i stort sett, sen dess tar han napp och vill helst ha den dygnet runt. Så konstigt att det kan ändra sig på en natt sådär😁 vi har även haft dop som han skrek sig hes igenom, men nu är det gjort i alla fall. Och jag älskar fortfarande att vara mamma, detta är det absolut roligaste jag gjort/gör och jag älskar honom så mycket att det känns som jag ska gå sönder emellanåt.
 
Stackars liten, hoppas ni får hjälp på sjukhuset och att han kryar på sig fort ❤

Tack ❤

Trots medicin har han inte blivit bättre än. Han är pigg och glad på dagarna det märks nästan bara när han ska äta att andningen är svår.
Det är på nätterna det visar sig mest.
Får hoppas det går över snart, nu är vi inne på andra veckan med denna förkylning.
Jag kommer typ inte våga träffa andra efter detta :crazy:
 
Åh, jag är så trött just nu. Frank vaknar fortfarande flera gånger per natt, 2-3 oftast. Dessutom är han som en inställd klocka att han vaknar för morgonen exakt 10h efter att vi lägger honom för kvällen. Igår somnade han 19.10 och idag vaknade han 5.10. Jag tycker verkligen att det är tortyr att gå upp innan kl 06.... I natt jobbade sambon men när han är hemma brukar vi ta halva natten var och att den andre sover i gästrummet i andra delen av huset, vilket ju gör att vi får sova mer sammanhängande. Men, jag börjar bli så trött på att vi inte kan sova ihop (även om det ju är för att prioritera sömnen) saknar det en massa 😏
 
Just nu under vårt köksbord:
IMG_20191013_192039053.jpg

Bebis är ganska precis 5 månader och så himla rolig att hänga med nu :love: Det mesta är spännande och ska undersökas och hon vill vara med på allt. Vilket också leder till att vi inte får ha köksredskapen ifred längre :cautious::rofl:
 
Nelia har nu knäckt koden för att vända sig från rygg till mage men helst vill hon lära sig att sätta sig direkt från liggande, det blir mycket magträning. Vi smakar på olika saker, vissa gånger vill hon ha en hel del och andra knappt något alls.

Idag kom en springvagn hem, får se när det blir premiär. Hon är ju eg. inte gammal nog men väldigt stabil. Fick även hem en ny bärsele där hon kan sitta framåtvänd, det blir nog en hit.

Vi verkar vara i en period där lite extra närhet krävs, hon vill inte sova så länge dagtid om inte jag ligger brevid men jag vill inte sova så mycket som hon eg. behöver. På nätterna sover hon dock bra i sin egen säng brevid vår.
 
Förkylningarna börjar äntligen avta och nätterna börjar äntligen bli lite bättre.
På dagarna är det verkligen full rulle konstant. Det ska lekas hela tiden 😆 L är inne i en fas att jag inte ens kan lämna honom fem sekunder i babygymmet för att gå på toa... 😏 det protesteras högljutt...

Har precis varit en sväng i "stan" och sitter i bilen på uppfarten hemma. L sover gott i babyskyddet och jag funderar på att ta en powernap här i bilen, är det normalt?? 😂😁
 
Har precis varit en sväng i "stan" och sitter i bilen på uppfarten hemma. L sover gott i babyskyddet och jag funderar på att ta en powernap här i bilen, är det normalt?? 😂😁

Fullt normalt! :D Här sover sällan bebis så länge när bilen väl stannat, men jag brukar passa på att sitta på uppfarten och rattsurfa tills hon vaknar :laugh:
 
Här har bebis hållt igång sen efter 3-tiden inatt. Han har precis däckat i barnvagnen nu. Han har börjat vakna på nätterna för att prata och skratta högt, och håller på i några timmar, hoppas det går över snart👍
Nu har vi fått kallelse för ultraljud av urinblåsa och även en undersökning för att kolla njurfunktionen, eftersom han fick uvi. Måttligt trött på alla sjukhusbesök som varit sen han föddes men ändå glad att de kollar upp det.

Jag har varit sjukt trött i 1-2 månader, nästan samma trötthet som när jag var gravid. Käkar vitaminer och tillskott men märker ingen skillnad. Någon annan som känner igen sig? Får ändå skaplig nattsömn men det är en förlamande trötthet främst på morgontimmarna. Funderar på att fråga om jag får lämna ett blodprov för att kolla så allt står rätt till.
 
Vi har precis varit en vecka på Teneriffa, så skönt och Nora har charmat alla hon mött :D tyvärr bajsade hon inte på hela tiden vi var där :crazy: nu när vi är hemma har det kommit lite i omgångar, men nästan bara när hon sitter på toaletten (vi brukar sätta henne där vid blöjbyte, mest för att se om hon vill kissa). Iofs skönt att hon bajsar på toan men det verkar ju dumt att hon ska hålla sig i över en vecka... Försöker få i henne katrinplommonpuré men det är inte så uppskattat, får försöka med päron istället.
 
Här har bebis hållt igång sen efter 3-tiden inatt. Han har precis däckat i barnvagnen nu. Han har börjat vakna på nätterna för att prata och skratta högt, och håller på i några timmar, hoppas det går över snart👍
Nu har vi fått kallelse för ultraljud av urinblåsa och även en undersökning för att kolla njurfunktionen, eftersom han fick uvi. Måttligt trött på alla sjukhusbesök som varit sen han föddes men ändå glad att de kollar upp det.

Jag har varit sjukt trött i 1-2 månader, nästan samma trötthet som när jag var gravid. Käkar vitaminer och tillskott men märker ingen skillnad. Någon annan som känner igen sig? Får ändå skaplig nattsömn men det är en förlamande trötthet främst på morgontimmarna. Funderar på att fråga om jag får lämna ett blodprov för att kolla så allt står rätt till.


Å, jösses vilken plåga om natten med så pigg bebis. 🙈 Hoppas den fasen går över snabbt! Trist med sjukhusbesöken, men som du skriver så är det ju bra att de kollar upp det. Hoppas det ser bra ut med allt när ni ska dit!

Vulverinekoos på Instagram skriver ofta om att sköldkörtelfunktionen brukar få sig en törn vid graviditet och efteråt. Jag funderar på att ta blodprov och testa sköldkörtelhormon och lite annat som d-vitamin, zink, järn etc bara för att det skulle vara skönt att veta att det inte är helt åt fanders med något. Det är nog en bra idé att kolla upp det om du känner dig så trött trots att du tycker att du får skaplig sömn.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 171
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 272
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 656
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
91 101
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp