Vårföräldrar 2019 - del 3

Ja hjälp vad tiden går. Snart är hon 14 månader! Går inte än, men utmed möbler iallafall. Säger alla möjliga ord. Har mycket bestämda åsikter om saker och ting :D och har tack vare sina syskon lärt sig vad både chips och lördagsgodis är :cool: Har fått massor med tänder, nr 16 är på gång nu. För ett tag sen hade hon fyra tänder på gång samtidigt och dessutom tredagarsfeber , det var några tunga dagar...

vi har beslutat oss för att vänta med inskolning till i januari så hon hinner bli typ 22 månader vilket känns väldigt bra! Sambon blir hemma på heltid i höst och jag jobbar. Just nu delar vi, jag jobbar 50% vilket funkar bra.

Visa bifogad fil 50868

Tänk så mycket svårare det är med sötsaker när det finns syskon. 🙈
Lilla I älskar glass.
 
Jag läste att de har ett utvecklingssprång runt en ålder av 55 veckor vilket stämde bra här då lilla herrn blev väldigt missnöjd med ALLT någon vecka efter sin ettårsdag. Det gick över på någon vecka så nu är han för det mesta glad igen, tack och lov.

Nu ska det äntligen bli varmare ute, runt 15 grader! Då ska vi vara ute mycket och styra upp trädgården. Jag ser så mycket fram emot en mysig sommar med en liten som förmodligen kommer börja gå när som helst. :heart I september byts jag och mannen av ett tag så att jag jobbar och han är hemma. Han ser jättemycket fram emot det. Jag har blandade känslor, men roligt att träffa lite mer folk om dagarna (i alla fall ett tag...) Fast jag kommer sakna ihjäl mig. Jag var ifrån mini tre timmar igår, det var i längsta laget tyckte jag! :)

Men alltså - blöjbyten. :crazy: Så oerhört komplicerat det blev när han kom på att han kunde vända sig på mage och sen ställa sig upp mot fönstret... Det går ibland att distrahera med någon kökspryl men hälften av gångerna blir det mer eller mindre brottning. Hur gör ni? Har ni något life hack? :o
 
:laugh:
Jag läste att de har ett utvecklingssprång runt en ålder av 55 veckor vilket stämde bra här då lilla herrn blev väldigt missnöjd med ALLT någon vecka efter sin ettårsdag. Det gick över på någon vecka så nu är han för det mesta glad igen, tack och lov.

Nu ska det äntligen bli varmare ute, runt 15 grader! Då ska vi vara ute mycket och styra upp trädgården. Jag ser så mycket fram emot en mysig sommar med en liten som förmodligen kommer börja gå när som helst. :heart I september byts jag och mannen av ett tag så att jag jobbar och han är hemma. Han ser jättemycket fram emot det. Jag har blandade känslor, men roligt att träffa lite mer folk om dagarna (i alla fall ett tag...) Fast jag kommer sakna ihjäl mig. Jag var ifrån mini tre timmar igår, det var i längsta laget tyckte jag! :)

Men alltså - blöjbyten. :crazy: Så oerhört komplicerat det blev när han kom på att han kunde vända sig på mage och sen ställa sig upp mot fönstret... Det går ibland att distrahera med någon kökspryl men hälften av gångerna blir det mer eller mindre brottning. Hur gör ni? Har ni något life hack? :o

Den här mannen lärde sig att man kunde vända sig på skötbordet när han var tre månader :angel:
Vi byter kissblöja ståendes på golvet numera, annars om det är bajs får han hålla i något men det funkar inte alltid så det är oftast högljutt skrik när man försöker håller fast. Men det händer ofta att det är bajs överallt numera
laugh[1].png
 
:laugh:

Den här mannen lärde sig att man kunde vända sig på skötbordet när han var tre månader :angel:
Vi byter kissblöja ståendes på golvet numera, annars om det är bajs får han hålla i något men det funkar inte alltid så det är oftast högljutt skrik när man försöker håller fast. Men det händer ofta att det är bajs överallt numera Visa bifogad fil 51063

Haha, åååååh.... Neeeeej.... 🙈 Ja det tog förvånadsvärt lång tid innan han insåg att han kunde vända sig om! Men då vet jag - det finns ingen bot och det kommer bara bli värre 🙃
 
Jag läste att de har ett utvecklingssprång runt en ålder av 55 veckor vilket stämde bra här då lilla herrn blev väldigt missnöjd med ALLT någon vecka efter sin ettårsdag. Det gick över på någon vecka så nu är han för det mesta glad igen, tack och lov.

Nu ska det äntligen bli varmare ute, runt 15 grader! Då ska vi vara ute mycket och styra upp trädgården. Jag ser så mycket fram emot en mysig sommar med en liten som förmodligen kommer börja gå när som helst. :heart I september byts jag och mannen av ett tag så att jag jobbar och han är hemma. Han ser jättemycket fram emot det. Jag har blandade känslor, men roligt att träffa lite mer folk om dagarna (i alla fall ett tag...) Fast jag kommer sakna ihjäl mig. Jag var ifrån mini tre timmar igår, det var i längsta laget tyckte jag! :)

Men alltså - blöjbyten. :crazy: Så oerhört komplicerat det blev när han kom på att han kunde vända sig på mage och sen ställa sig upp mot fönstret... Det går ibland att distrahera med någon kökspryl men hälften av gångerna blir det mer eller mindre brottning. Hur gör ni? Har ni något life hack? :o


Vi har skötbordet inne i sovrummet, och vårat life hack är tavlorna på väggen🤣 han älskar att pilla och riva ner dom, så man brukar hinna fixa blöjbyte under tiden han donar med det🤣

Inatt fick lilleman feber, ligger en bit över 40, och går ner till 39,5 med alvedon. Inga andra symtom på något, men pratade med 1177 som sa att det är ingen fara så länge det håller sig under 41, men tror inte jag vågar sova inatt när han är så spak.
 
Vi har skötbordet inne i sovrummet, och vårat life hack är tavlorna på väggen🤣 han älskar att pilla och riva ner dom, så man brukar hinna fixa blöjbyte under tiden han donar med det🤣

Inatt fick lilleman feber, ligger en bit över 40, och går ner till 39,5 med alvedon. Inga andra symtom på något, men pratade med 1177 som sa att det är ingen fara så länge det håller sig under 41, men tror inte jag vågar sova inatt när han är så spak.

Stackarn 😔 hoppas han kryar på sig fort.
 
Här går allt i 200 känns det som. Nora är en vilde som alltid hittar nya saker att roa sig med, oftast inte något barnvänligt :angel: hon vill också gärna vara uppe i famnen, eller riva ut allt ur skåpen. Det lättaste för att hinna laga mat är att klä av henne och sätta henne på diskbänken bredvid diskhon, så kan hon roa sig hur länge som helst med vattnet. Hon tränar mest på att dricka, det går sådär :D
 
Hur har det gått @naemi ?


Tack för omtanken! Han hade hög feber i 2-3 dygn, sen var det borta igen. Han är dock lite trött fortfarande. Har haft ett par nätter han gråtit/gnytt i sömnen, och igår såg vi tand nr 2 visa sig. Jag var skeptisk till att en unge kan bli så dålig av tandsprickning men nu börjar jag fasen undra, eftersom han inte hade några andra symtom 🤔

1177 ville ju att man skulle kolla öron och urinprov, men vc tog ej emot honom pga att han inte fyllt 1, (det var 6 dagar kvar tills födelsedag när jag ringde🙄). Och barnmottagningen var fullbokade och hänvisade till akuten, och jag hade ingen lust med att varken ta upp deras tid för det, eller att utsätta oss för smitta när jag är gravid heller.
 
Tack för omtanken! Han hade hög feber i 2-3 dygn, sen var det borta igen. Han är dock lite trött fortfarande. Har haft ett par nätter han gråtit/gnytt i sömnen, och igår såg vi tand nr 2 visa sig. Jag var skeptisk till att en unge kan bli så dålig av tandsprickning men nu börjar jag fasen undra, eftersom han inte hade några andra symtom 🤔

1177 ville ju att man skulle kolla öron och urinprov, men vc tog ej emot honom pga att han inte fyllt 1, (det var 6 dagar kvar tills födelsedag när jag ringde🙄). Och barnmottagningen var fullbokade och hänvisade till akuten, och jag hade ingen lust med att varken ta upp deras tid för det, eller att utsätta oss för smitta när jag är gravid heller.
Usch vad det måste varit jobbigt. Stackars. Och att inte VC tog emot honom för att han inte fyllt 1, med sex dagar kvar... :banghead: Hur är det att vara gravid den här gången mot förra, och när är BF? 😃
 
Usch vad det måste varit jobbigt. Stackars. Och att inte VC tog emot honom för att han inte fyllt 1, med sex dagar kvar... :banghead: Hur är det att vara gravid den här gången mot förra, och när är BF? 😃

Ja, lite irriterande🙈

Det är mycket tyngre, mer tryck och värk i höften och hela underlivet. Hade en väldigt bra första graviditet, så är väl lite bortskämd 😁 har gått upp mycket mindre i vikt denna gången, ändå är magen mycket större.
Men jag längtar mer denna gången, när man vet vad som väntar en på ett annat vis. Största skillnaden är hur galet fort tiden går när man redan har en liten kille att hänga med hela dagarna! Bf är 17 Juli så kommer skilja knappt 14 månader mellan dom 😊
 
Ja, lite irriterande🙈

Det är mycket tyngre, mer tryck och värk i höften och hela underlivet. Hade en väldigt bra första graviditet, så är väl lite bortskämd 😁 har gått upp mycket mindre i vikt denna gången, ändå är magen mycket större.
Men jag längtar mer denna gången, när man vet vad som väntar en på ett annat vis. Största skillnaden är hur galet fort tiden går när man redan har en liten kille att hänga med hela dagarna! Bf är 17 Juli så kommer skilja knappt 14 månader mellan dom 😊

Jag förstår verkligen att man kan längta på ett annat sätt andra gången mot första, jag hade INGEN aning om vad som väntade efter förlossningen. Var inte beredd på att bli så totalt golvad av kärlek till den lilla. Men jösses, då är det inte långt kvar! 😍
 
Nästa vecka börjar min man jobba, och jag går på föräldraledighet igen. Känns konstigt, som att jag knappt hunnit vara tillbaka på jobbet :p sen börjar vi skola in den 11e augusti, då är hon 17 månader. Bävar lite för inskolningen, tror inte det kommer gå lika enkelt som med storasyster... Nora är lite mer skeptisk mot främmande, och fortfarande en riktig mammagris. Har ni andra bestämt när era barn ska börja?
 
Nästa vecka börjar min man jobba, och jag går på föräldraledighet igen. Känns konstigt, som att jag knappt hunnit vara tillbaka på jobbet :p sen börjar vi skola in den 11e augusti, då är hon 17 månader. Bävar lite för inskolningen, tror inte det kommer gå lika enkelt som med storasyster... Nora är lite mer skeptisk mot främmande, och fortfarande en riktig mammagris. Har ni andra bestämt när era barn ska börja?

Frank har fått tid för inskolning 4/8. Han är då precis 17 mån. Vi fick inte vårt förstahandsalternativ utan en fsk som ligger betydligt längre hemifrån, men har hört av andra att den är bra. Vi får väl ha honom där tills vi får plats närmre hem. Tror inte att det kommer bli så svårt att skola in honom. Han är rätt öppen,särskilt mot andra vuxna. Möjligen att det blir lite nytt för honom med så många nya barn. Han kommer hinna gå en dryg månad innan nya bebisen kommer
 
Nästa vecka börjar min man jobba, och jag går på föräldraledighet igen. Känns konstigt, som att jag knappt hunnit vara tillbaka på jobbet :p sen börjar vi skola in den 11e augusti, då är hon 17 månader. Bävar lite för inskolningen, tror inte det kommer gå lika enkelt som med storasyster... Nora är lite mer skeptisk mot främmande, och fortfarande en riktig mammagris. Har ni andra bestämt när era barn ska börja?

Nelia ska börja inskolning den 10/8, då är hon 15 månader. Hon är väldigt nyfiken i nya miljöer och verkar än så länge inte särskilt blyg så vi hoppas det håller i sig och att inskolningen går smidigt. Hon kan bli mammig om hon är väldigt trött. Dock är det pappa som får ta inskolningen och det tror jag inte är en nackdel. Sen kommer vi båda gå ner lite i tid från september så hon slipper riktigt långa dagar.

Nu är det drygt 3 veckor kvar innan vi ska ha 7 veckor gemensam föräldraledighet/semester. Vi kommer även få hem en liten valp, det kommer bli en utmaning med en vild 1-åring och en vild valp.

För tillfället är sömnen verkligen inte bra för Nelias del. Hon sover sällan mer än 2 timmar i sin egen säng på kvällen innan hon vaknar och är svårsövd om hon inte får ligga i vår säng. Gissar att det händer mycket i huvudet just nu och då behövs mycket närhet nattetid och det får hon såklart.
 
Frank har fått tid för inskolning 4/8. Han är då precis 17 mån. Vi fick inte vårt förstahandsalternativ utan en fsk som ligger betydligt längre hemifrån, men har hört av andra att den är bra. Vi får väl ha honom där tills vi får plats närmre hem. Tror inte att det kommer bli så svårt att skola in honom. Han är rätt öppen,särskilt mot andra vuxna. Möjligen att det blir lite nytt för honom med så många nya barn. Han kommer hinna gå en dryg månad innan nya bebisen kommer
Vi hade samma situation med storasyster, fick plats i ett helt annat område än vi ville. Stod kvar i kön och fick ny plats 2 veckor efter inskolning... Då ville vi inte byta så nära inpå, och sen blev hon kvar :p hon trivdes, vi gillade pedagogerna och nu ska Nora också börja där :D
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 554
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
110 595
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 850
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
91 453
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp