Vårföräldrar 2019 - del 3

Vi har också haft mycket ledig tid tillsammans. Har varit väldigt skönt.

Nelia är snart 7 månader. Ska hitta var man köper sådana klämmispåsar så kan vi prova göra egna för hon gillar verkligen de man köper.
Klämmispåsar finns både hos de stora leksaksföretagen och tex apoteket. Älskar dem, de betalar verkligen igen sig!
 
Alltså hur söt? :love:

IMG_20191219_172840_320.jpg

9 månader på lördag! Hon har ätit typ en tsk gröt med mosad banan de senaste dagarna, nytt rekord ;) bananen har dock gett en rejäl sprutt på magen... hon smakar lite på det vi äter ibland om hon får kladda själv. Men det är minimala mängder än. #amma4ever 😄
 
Klämmispåsar finns både hos de stora leksaksföretagen och tex apoteket. Älskar dem, de betalar verkligen igen sig!

Ska hämta imorgon på apoteket :)

Pinsamt värre att ha skrivit fel datum för extrakollen på BVC och komma dit dagen efter. Det löste sig iaf med att vi ska dit de 30:e december istället. Jag lär inte vara den första föräldern som lyckats med det :crazy:

Nu är mannen ledig, känns lite konstigt men inte jobbigt att snart lämna över vardagarna med bebis.
 
Klämmispåsar finns både hos de stora leksaksföretagen och tex apoteket. Älskar dem, de betalar verkligen igen sig!

Älskar också dessa påsar! Fick 3 genom Liberoklubben 🤗 så fort jag tar fram en sån börjar Loke gnälla "mmmm" så han har lärt sig vad de innehåller 😊

Jag kan inte förstå att han blir 8 månader nästa vecka 🙈 helt sjukt vad tiden gått fort! Han är verkligen en go och glad kille som älskar att leka och helst med andra bebisar 😁 nu när han börjat krypa får man jaga honom överallt. Men också fördel såklart, igår dammsög jag hela huset och han kröp efter mig i varje rum, var helnöjd 😊
Det enda negativa är att han börjat vakna vid 5 snåret varje morgon 😴 men somnar normalt vid 19 och sover hela natten så ska inte klaga.
 
Har ni haft en bra jul? Leo sov hela julklappsöppningen men han var mest intresserad av alla papper.
Vi var bara vi i familjen och sa tittade svärmor med man förbi en kort stund pa väg hem fran svägerskan, vi var ocksa bjudna dit men tackade nej av lite olika anledningar.

Juldagen igar spenderades med svärfars särbos släkt, det är riktigt ansträngade människor men vi lyckades sätta oss en bit bort fran dom mest anstängande iaf. Leo var glad och nyfiken som vanligt men när han började bli trött valde vi att aka hem.

Idag är han trött, gnällig och snorig (tack svärfar som inte kan lata bli att pussa trots förkylning). Sa vi har bara varit hemma och tagit det lugnt, min man och de tre äldsta var iväg och akte skidor pa förmiddagen, sen har dom mest lekt/pysslat med sina julklappar.

Annars har han lärt sig att ställa sig upp mot soffan, men krypa lyckas han inte fa till än.
 
Vi har haft världens snällaste bebis över jul🙏 firade julafton hos min familj, och juldagen hos sambons familj. Lilleman brukar somna 18.30 på kvällarna, men tydligen var det så roligt med allt folk och alla paket så han höll låda till ca 22 båda kvällar. Skrattat och charmat alla, och vi är så tacksamma 😊 skönt att firandet är över dock.
Idag blev det återhämtning med pizza och film. Lilleman blev även 7 månader idag!
 
Vi har nog kört 150 mil den här julen. Först tur och retur till min mamma 100 mil sen kors och tvärs där för att hälsa på olika släktingar. Jag är så van att vi gjort det varje år men inte kul med barn. Även fast L varit helt fantastisk. Men aldrig mer så mycket resor på julen. Nästa år ska vi fira hemma för första gången på 14 år.
 
Vi har haft en jättefin jul, kusinerna på 6 och 10 månader har charmat sönder släkten. :D Bebis är otroligt lätt att ha med iväg sådär, somnar gott i bärselen på kvällen och är nöjd och glad fastän det är nya platser, mycket folk och mycket russel. Nattsömnen är fortfarande helt bedrövlig så det är väldigt gott att han ändå är så nöjd och glad dagtid!

Julbord var smaskens tyckte bebis och snörena på julklapparna var helfestliga.

I övrigt har han utvecklat sin teknik i att dra sig framåt på golvet så att det går undan som sjutton, och han sticker ifrån mig in i andra rum. Visar noll intresse för att ta sig fram på något annat sätt (typ komma upp på knäna och krypa) eller att sitta. :rofl:
 
Vi har haft det bra, jag har jobbat men var hemma lagom till Kalle. Mysig kväll hos barnens farmor och farfar, samt fastrar. Lagom lugnt med julklappar, lite spel och god middag. Och gångavstånd hem! :D

Nu reser sig Nora upp utan stöd, och står och vinglar på egna ben i rätt många sekunder innan hon måste sätta sig. Hoppas hon väntar lite till innan hon börjar gå :nailbiting:
 
Sambon jobbade natten till julafton så åkte hem till mina föräldrar och sov där med Frank. Skönt med lite avlastning 👍🏻

Själva julafton var helt okej men märks på Frank att vi varit iväg mycket den senaste tiden. Blir mycket intryck och lite avbrott från rutinerna.

Min syster var hemma över jul. Hennes pojk är alltid förkyld sen han hade rs som nyfödd och Frank blir alltid sjuk när vi ses. Så störande för vi kan träffa kompisars barn och mängder med barn på öppna förskolan utan att han blir sjuk. Han är riktigt tät och kändes varm nu när jag la ner honom så får se hur det slutar. Sambon är hemma i natt men fredag jobbar han igen. Inget kul att vara självmed sjukt barn.

Just det, F fick faktiskt få julklappar. Är så glad över det! 3 böcker, ett set med kläder och lite aktier från min familj. Känns skönt tycker jag!
 
@Flixon , sa söt. Tva av mina (ettan och fyran) hade ocksa väldigt brattom. Leo verkar ta det lite lugnare iaf även om jag börjat fundera pa om han tänker ga innan han kryper.
 
@KarinStarfighter , hur mar Frank? Leo är väldigt förkyld men ingen feber och är bara lite gnälligare än vanligt.

Han var inte alls pigg igår, ville varken ha mat, gröt eller clementin till middag. I natt var han vaken typ varje timme fastän att han sov bredvid mig. Jag hade honom själv eftersom sambon jobbade i natt. Det var inget kul

Idag har han ingen feber men fortsatt jättesnorig. Har dock ätit bättre idag så förhoppningsvis är han på bättringsvägen.

Jag är så trött just nu. Det är typ i nivå med hur det var när han var nyfödd. Sambon har ju jobbat tre nätter i veckan och jobbar 8-20 imorgon. Det är välbehövligt rent ekonomiskt men vad det tär att ha F själv så mkt när man inte får sova och är småsjuk själv. Går runt med huvudvärk och är nära till gråt flera gånger om dagen 😏 Känns som en semester att börja jobba nästa vecka...
 
Han var inte alls pigg igår, ville varken ha mat, gröt eller clementin till middag. I natt var han vaken typ varje timme fastän att han sov bredvid mig. Jag hade honom själv eftersom sambon jobbade i natt. Det var inget kul

Idag har han ingen feber men fortsatt jättesnorig. Har dock ätit bättre idag så förhoppningsvis är han på bättringsvägen.

Jag är så trött just nu. Det är typ i nivå med hur det var när han var nyfödd. Sambon har ju jobbat tre nätter i veckan och jobbar 8-20 imorgon. Det är välbehövligt rent ekonomiskt men vad det tär att ha F själv så mkt när man inte får sova och är småsjuk själv. Går runt med huvudvärk och är nära till gråt flera gånger om dagen 😏 Känns som en semester att börja jobba nästa vecka...

Låter inge bra @KarinStarfighter .🙁
Krya på er båda och hoppas du får lite avlastning snart.
 
Läser allt ni skriver men har inte blivit av att skriva.

Jul var ok. Vi var bara hemma som vanligt.
Barnens farfar kom och firade på lilla julafton och på julafton kom barnens morfar en stund. Ellen tog det hela med ro, hon fick ett par leksaker av farfar och en lära-gåvagn av oss och var som väntat mest intresserad av papper och snören :p äldsta barnet med adhd och autistiska drag var väldigt stressad runt hela julgrejen i år trots att vi lovat att vi bara skulle ge honom de saker han önskat sig så blev det ändå jobbigt för honom.

Hela familjen är hemma nu hela jullovet, både mysigt och lite enerverande. :angel: Är ju så tråkigt väder här, grått regnigt och disigt och inbjuder inte till så mycket utomhusaktiviteter direkt.
 
Vi hade en lugn jul. Kan tycka att det blev lite onödigt mycket julklappar till så små barn men de har säkert glädje av dem. Nelia fick byggklossar som pappa tycker är rätt kul :laugh: Nelia river mest det han bygger.

Nu kryper hon ibland. Ibland krälar hon mer.

Idag var vi på extravägning och hon hade växt bra :D Nu 7375 g och 68 cm drygt 7 månader gammal. Hon fick bättre aptit för några veckor sedan vilket säkert bidragit.
 
Låter inge bra @KarinStarfighter .🙁
Krya på er båda och hoppas du får lite avlastning snart.

Inte mycket till avlastning tyvärr. Frank är fortfarande förkyld och sover som en kratta. Vi ska ha gäster imorgon (de kommer vid 20 är F somnat) så hela fm har gått till att städa.

Funderar på om han sover för mkt på dagen för han är pigg mitt i natten när han vaknar och ligger och jollrar. Tidigare sov han två pass på 45-60 min. Senaste dagarna har han sovit 2 pass på 1-2 h.

På fronten avlastning så kommer en städfirma nästa vecka och lämnar en offert på hemstädning varannan vecka. Det får bli vår julklapp till oss själva ❤️
 
Inte mycket till avlastning tyvärr. Frank är fortfarande förkyld och sover som en kratta. Vi ska ha gäster imorgon (de kommer vid 20 är F somnat) så hela fm har gått till att städa.

Funderar på om han sover för mkt på dagen för han är pigg mitt i natten när han vaknar och ligger och jollrar. Tidigare sov han två pass på 45-60 min. Senaste dagarna har han sovit 2 pass på 1-2 h.

På fronten avlastning så kommer en städfirma nästa vecka och lämnar en offert på hemstädning varannan vecka. Det får bli vår julklapp till oss själva ❤

Förkylningar kan verkligen förstöra sömnen helt. Och helt plötsligt är alla rutiner man försökt bygga upp raserade 😔

Dagsömnen har stor betydelse, det har vi också märkt. Och speciellt om Loke vill sova sitt em-pass senare. Nu har vi lärt oss att han absolut inte får sova senare än 15.30 annars är det mycket svårt att få honom att sova kl 19.
Ni kanske får testa er fram lite?

Låter som en jättefin julklapp! 💜
 
Förkylningar kan verkligen förstöra sömnen helt. Och helt plötsligt är alla rutiner man försökt bygga upp raserade 😔

Dagsömnen har stor betydelse, det har vi också märkt. Och speciellt om Loke vill sova sitt em-pass senare. Nu har vi lärt oss att han absolut inte får sova senare än 15.30 annars är det mycket svårt att få honom att sova kl 19.
Ni kanske får testa er fram lite?

Låter som en jättefin julklapp! 💜
Problemet är att det inte är svårt att lägga honom 19.30 utan att han vaknar typ 22, somnar om, vaknar 00 och som nu är vaken i typ 2 h. Så jävla jobbigt.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 484
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
110 539
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 832
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
91 406
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp