Vårföräldrar 2019 - del 3

Hahaha! :laugh: Mitt barn lyckades karatesparka ett mycket mindre barn i ryggen igår. :o Hon kunde tröstas snabbt dock. Mitt barn kanske inte heller skulle fara illa av att umgås lite mer med andra bebisar :idea:

Lite stolt och imponerad ändå över att våra småttingar som alldeles nyss var små klimpar som bara åt och sov nu orsakar kaos och skräck på egen hand 😍 Kan eventuellt komma att ta tillbaks det där när N lär sig krypa på riktigt och får upp farten ordentligt...
 
Känner att jag mest skriver om sjukdomar och tråkigheter här, men förutom det så rullar ju allt på😁 gillar att läsa hur era bebisar växer och utvecklas!

Tänkte iaf uppdatera, det blev en sväng till barnläkaren idag. När han vaknade hade utslagen blivit mycket värre, och blivit rossligare och hostan är kvar än. Är så tacksam att vi har samma barnläkare som jag hade hela min uppväxt (gick på täta astmakontroller), hon är underbar 😍
Angående utslagen trodde hon det kunde bero på hostmedicinen, mollipect. Eller att det kunde vara viruset som fört det med sig. Så han har fått allergimedicin och en ny astmamedicin. Beroende på att hon känner till mig och min familjs bakgrund med astma så tyckte hon att det är hög risk att han är känslig för det. Så nu hoppas vi det ger med sig och att vi får vara friska ett tag. 🙏

Utvecklingsmässigt så är han nära att komma igång med krypandet, han går upp i ställning och sen hoppar och gungar hela han framåt 😁 han ställer sig gärna hela tiden, mest mot mig eller pappa. Häromdagen fick han tag i min bröstvårta och drog i den för att komma upp:crazy: inte skönt!! 😂 inga tänder i sikte än, han blir 8 månader på söndag!
 
Nu har Nelia blivit 8 månader. Kryper snabbt som 17. Vill resa sig mot allt möjligt. Glad för det mesta men men många åsikter. Lite förkyld just nu vilket gett orolig sömn. Hoppas den bli bättre i natt. Har ammat dagtid idag vilket hon annars inte brukar vilja.

Var på BVC i måndags med sin pappa. Vägde 7.46 kg och var ca 59 cm lång.

Har mest funderingar kring min egen kropp just nu. Är öm i nedre delen av magen. Funderar på om det kan bero på att ägglossningen kommer igång igen eller om det blivit någon infektion/inflammation någonstans där men då borde jag må dåligt också.
 
Nu 10 månader gammal kryper hon. Så söt, och hennes grad av nöjdhet när hon mer målinriktat kan ta sig dit hon vill :up: :love:

Men annars är det fortsatt gnälligt tyvärr. Jag var borta några timmar igår kväll, hon var missnöjd redan när jag åkte och var helt svettig och hysterisk när jag kom hem trots pappas idoga försök att trösta :cry: ammade till sömns direkt sen. Så jobbigt. Imorgon kväll ska jag på jobbets årliga fest, får se hur det går hemma då...
 
Jo tack för att du frågar :) jag åkte vid 17.30 och kom hem 21.30 så var ju inte borta så länge. Det hade gått ok men hon åt bara lite potatis och var ledsen runt niotiden, därav att jag kom hem så tidigt. Men när jag väl kom hem så sov hon faktiskt bredvid pappa i sängen :love: vaknade kort senare och fick då amma, frågan är ju hur ledsen hon hade varit om jag inte varit hemma i det läget.
 
Jag hade glömt hur det känns att inte få sova något :cry:
Inatt vaknade L 02.00 och vägrade somna om. Var hur pigg som helst. Efter 1,5 timme av försök till att få honom och somna om gick vi upp en sväng, drack lite vatten och sen försökte jag lägga honom igen.
Men det gick inte. Vi har inte matat honom på natten på 2 månader men inatt fick vi "ge" oss.
frown[1].png

Efter en flaska välling somnade han 04.45 och sov till 06.30...
Sitter på jobbet nu, har varit uppe sen 02.00, vill bara sova :crazy:
 
Den här lillen sover djupare på natten så det är skönt, men han typ vägrar sova på dagen. Idag har han sovit 25 minuter sedan vi gick upp vid nio så han är dödstrött men kämpar ändå emot allt han kan för att inte somna nu... :crazy: Hur många gånger under dagen och hur länge ungefär sover/sov era ca 9-månaders?

Och som över en natt kan han plötsligt äta större bitar än slät pure! Nu kan han äta banan och päron i stavar, äta bitar av apelsin och äta rån med pålägg. Plötsligt händer det. 😃 Det verkar som han plötsligt insåg att om det hamnar långt bak på tungan så är det en bra idé att svälja det och inte försöka få fram det igen. :idea:
 
Den här lillen sover djupare på natten så det är skönt, men han typ vägrar sova på dagen. Idag har han sovit 25 minuter sedan vi gick upp vid nio så han är dödstrött men kämpar ändå emot allt han kan för att inte somna nu... :crazy: Hur många gånger under dagen och hur länge ungefär sover/sov era ca 9-månaders?

Och som över en natt kan han plötsligt äta större bitar än slät pure! Nu kan han äta banan och päron i stavar, äta bitar av apelsin och äta rån med pålägg. Plötsligt händer det. 😃 Det verkar som han plötsligt insåg att om det hamnar långt bak på tungan så är det en bra idé att svälja det och inte försöka få fram det igen. :idea:

N sover fortfarande två-tre gånger om dagen men på sistone har det blivit liksom mycket rörigare att få henne att somna? Liksom alla trötthetstecken finns där men när det förut bara var att lägga ner henne i spjälsängen och ge nappen och snutte för att hon skulle däcka så krävs det nu att hon antingen är snudd på övertrött (med tillhörande humör) eller att man går ut och går med vagnen. Humöret är också svajigare, hon blir lättare frustrerad och vill ständigt vara i rörelse och jag tror det hör ihop med icke-sovande.

Yay för bitar! 🙌
 
Tack för din omtanke. Vi har nu landat i att behålla. Vi vill ha ett barn till men egentligen inte så tätt, men nu är det som det är. Sambon kommer vara hemma tillsammans med oss de fyra första månaderna

Så skönt att ni kommit fram till ett beslut och att sambon kan vara hemma med er. Och så roligt att ni får en liten till, grattis 🥰 när är det beräknat?
 
N sover fortfarande två-tre gånger om dagen men på sistone har det blivit liksom mycket rörigare att få henne att somna? Liksom alla trötthetstecken finns där men när det förut bara var att lägga ner henne i spjälsängen och ge nappen och snutte för att hon skulle däcka så krävs det nu att hon antingen är snudd på övertrött (med tillhörande humör) eller att man går ut och går med vagnen. Humöret är också svajigare, hon blir lättare frustrerad och vill ständigt vara i rörelse och jag tror det hör ihop med icke-sovande.

Yay för bitar! 🙌

Känner igen mig väldigt väl i allt. Hoppas de lämnar det stadiet (det är väl ett stadie?!) och somnar som små änglar snart igen. ;)
 
Så skönt att ni kommit fram till ett beslut och att sambon kan vara hemma med er. Och så roligt att ni får en liten till, grattis 🥰 när är det beräknat?
Tack! Tyvärr känner jag mig inte så glad, mer i en fas av acceptans men kan delvis bero på att jag är sjukt trött och illamående. Stor skillnad på att vara gravid när man har en liten att ta hand om jämfört med förra gången. 13 september är det beräknat.
 
Tack! Tyvärr känner jag mig inte så glad, mer i en fas av acceptans men kan delvis bero på att jag är sjukt trött och illamående. Stor skillnad på att vara gravid när man har en liten att ta hand om jämfört med förra gången. 13 september är det beräknat.

Hoppas att det känns bättre när illamåendet släpper. Jag mådde också väldigt illa fram till för några veckor sedan, plus att vi varit sjuka i 2 omgångar på det med. Då var jag inte ett dugg taggad på en bebis till.. men nu när jag mår bättre har jag riktigt börjat längta igen, jag hoppas att du får känna glädjen och längtan så småningom också! 😊
 
Åh herregud, jag lämnade bebis ensam i hallen typ i tre sekunder när jag skulle värma våran lunch förut... På den korta stunden han hon krypa in i badrummet, hälla ut vattnet ur djurens vattenskål ( som av förklarliga skäl inte står i köket längre :idea:) ställa den uppochner bredvid badkaret och sedan ställa sig PÅ vattenskålen hållandes i badkaret :eek::nailbiting::rofl:

Börjar fundera på rasthage till henne :angel:
 
Över en natt så har lilleman växt ur babyskyddet. Jag har tänkt att det skulle dröja länge tills det var dags att byta så har inte köpt någon annan stol än. Har fått för mig att axkid mininid ska vara bra, så var inne och tänkte köpa den idag men butiksbiträdet gjorde mig så osäker att jag åkte hem utan🙈 hon sa att den är så platt och rak att barn lätt faller fram med huvudet, och tipsade om flera andra istället. Är det nackdel att stolen inte är så skålad? Är det någon som har erfarenhet av den? Eller kan tipsa om någon annan för max ca 4000kr?
Vi kör ford mondeo, så sätena i bilen är ganska raka, ej skålade. Känner mig stressad och skäms över att jag inte fixat detta tidigare! 🤦‍♀️
 
Åh herregud, jag lämnade bebis ensam i hallen typ i tre sekunder när jag skulle värma våran lunch förut... På den korta stunden han hon krypa in i badrummet, hälla ut vattnet ur djurens vattenskål ( som av förklarliga skäl inte står i köket längre :idea:) ställa den uppochner bredvid badkaret och sedan ställa sig PÅ vattenskålen hållandes i badkaret :eek::nailbiting::rofl:

Börjar fundera på rasthage till henne :angel:
Vi funderar också på det här med någon slags hage :angel: Nora har kommit på hur hon ska göra för att kunna klättra upp i både fåtölj och soffa :nailbiting: tack och lov har hon också fått in tekniken på att ta sig ner, men det känns ändå inte helt tryggt...

Sen har hon i princip helt övergett krypandet, så hon vinglar mest runt i en jäkla fart här hemma. Lite ont i magen ibland på natten, vissa nätter har hon jättesvårt att sova och vaknar av (vad det verkar som) magont vid 2-snåret. Somnar, sover i 10-30 sek och vaknar sen igen. Och pappa duger inte mitt i natten så det är rätt tunga dagar på jobbet emellanåt.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 484
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
110 541
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 832
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
91 408
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp