Vårföräldrar 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har köpt mer kläder den senaste månaden än vad jag gjort det senaste året :o men jag har två par chinos som kom i ett klädpaket från tradera, är vi samma storlek kan du få dem ;)
Men oj, så himla snällt! Ingen aning om vi har samma storlek, jag PM:ar!
 
Jag vet iallafall vad jag ska första delen av min föräldraledighet - plugga.
Kom in på utbildningen jag sökt så ska studera på distans nu i 1,5 år. Förhoppningsvis leder det till en fast tjänst och löneökning.

Det gick även ut infon idag att från januari 2019 så ökas maxtiden i förskola för barn med föräldraledig förälder från 15h/vecka till 25h/vecka.
 
Jag tycker det här med föräldraledighet är så svårt. Samtidigt som jag vill vara hemma med barnet känner jag en otrolig skuld mot mitt arbete för att jag ska vara borta. Jag vet att jag inte borde känna så men det är ett litet företag, jag har inte jobbat här så länge (sen i feb) och det är mitt drömjobb, trivs så himla bra.
Jag skulle vilja jobba 1 dag i veckan kanske de första 3-6 månaderna och eftersom jag kan jobba hemifrån borde det inte vara några problem.
 
Skulle vi ha fatt välja precis som vi vill och det hade varit möjligt som det är nu skulle jag ha varit hemma första tva manaderna (8 v efter förlossning har man arbetsförbud här), sen hade vi delat exakt lika. Bada varit hemma halvtid och bada jobbat halvtid. Det är i min värld det optimala men det fungerar ju inte med alla jobb/alla bebisar (om man helammar tex).
 
Jag tycker det här med föräldraledighet är så svårt. Samtidigt som jag vill vara hemma med barnet känner jag en otrolig skuld mot mitt arbete för att jag ska vara borta. Jag vet att jag inte borde känna så men det är ett litet företag, jag har inte jobbat här så länge (sen i feb) och det är mitt drömjobb, trivs så himla bra.
Jag skulle vilja jobba 1 dag i veckan kanske de första 3-6 månaderna och eftersom jag kan jobba hemifrån borde det inte vara några problem.
Skuld ska du ju inte känna, men jag förstår känslan av att inte vilja vara borta från jobbet, samtidigt som man ändå såklart vill vara hemma med en ny bebis. Jag älskar också mitt jobb, och har en känsla av att inte vilja "missa något" när jag är borta. Vilket jag såklart gör, det är ju oundvikligt! Men ändå jobbigt mentalt :p
 
Usch jag har typ fått foglossning...? Förra grav hade jag liksom lite ont i både symfys och si-leder till och från och när jag gick fort/stora steg efter V 30 typ.

Nu i ett par dagar har jag haft en eskalerande smärta i höger SI-led som är så kraftig att benet viker sig och jag vågar knappt röra mig. Först kom den när jag reste mig efter stillasittande men den har ökat i intensitet och nu är den där hela tiden och jag kan knappt gå.

Ska ut och morgonfodra och släppa ut hästar och vill bara gråta av tanken, sedan ska jag jobba (jobbar som osteopat)... känner mig så hjälplös. Hoppas innerligt att det är något tillfälligt/övergående.
 
Jag tycker det här med föräldraledighet är så svårt. Samtidigt som jag vill vara hemma med barnet känner jag en otrolig skuld mot mitt arbete för att jag ska vara borta. Jag vet att jag inte borde känna så men det är ett litet företag, jag har inte jobbat här så länge (sen i feb) och det är mitt drömjobb, trivs så himla bra.
Jag skulle vilja jobba 1 dag i veckan kanske de första 3-6 månaderna och eftersom jag kan jobba hemifrån borde det inte vara några problem.

Beroende på vad man har för jobb (och vad man får för bebis) skulle jag säga att det inte alls är omöjligt att kombinera med bebis. Min mamma tog inte en dag föräldraledigt med mig. Hon hade eget arbetsrum och hade med mig varje dag.

Jag hade nog klarat att jobba ganska bra första tiden. Min son sov hyfsat på nätterna och sov större delen av dagarna. Nu med en ettåring finns det däremot inte en chans, man kan knappt gå på toa utan att huset rasar...
 
Usch jag har typ fått foglossning...? Förra grav hade jag liksom lite ont i både symfys och si-leder till och från och när jag gick fort/stora steg efter V 30 typ.

Nu i ett par dagar har jag haft en eskalerande smärta i höger SI-led som är så kraftig att benet viker sig och jag vågar knappt röra mig. Först kom den när jag reste mig efter stillasittande men den har ökat i intensitet och nu är den där hela tiden och jag kan knappt gå.

Ska ut och morgonfodra och släppa ut hästar och vill bara gråta av tanken, sedan ska jag jobba (jobbar som osteopat)... känner mig så hjälplös. Hoppas innerligt att det är något tillfälligt/övergående.

Åh, det låter jobbigt! Hoppas på att det är övergående!
 
V 19+1 för mig. Igår tyckte jag förresten att jag kanske, eventuellt kände bebisen för första gången. Jag vet att många beskriver det som ett fladder eller så. Det jag kände var mest som en ryckning liknande såna jag kan få i ansiktet när jag är trött eller stressad. Eller så var det nåt helt annat 😂
 
Usch jag har typ fått foglossning...? Förra grav hade jag liksom lite ont i både symfys och si-leder till och från och när jag gick fort/stora steg efter V 30 typ.

Nu i ett par dagar har jag haft en eskalerande smärta i höger SI-led som är så kraftig att benet viker sig och jag vågar knappt röra mig. Först kom den när jag reste mig efter stillasittande men den har ökat i intensitet och nu är den där hela tiden och jag kan knappt gå.

Ska ut och morgonfodra och släppa ut hästar och vill bara gråta av tanken, sedan ska jag jobba (jobbar som osteopat)... känner mig så hjälplös. Hoppas innerligt att det är något tillfälligt/övergående.
Usch och fy, jag hoppas det är övergående! Man blir helt knäckt av att inte kunna röra sig.
 
Min foglossning är här med besked i alla fall. Ridningen går bra fortfarande, men inte stallarbetet :down: det känns ju rövigt att behöva sluta rida fastän det inte gör ont?! Får se hur jag ska göra, jag är bara medryttare 2 ggr/vecka, så jag behöver ju inte åka till stallet varje dag iaf.
 
Foglossning här ocksa, men inte hela tiden utan det kommer och gar, ibland känner jag inte av det alls och ibland kan jag knappt ga med höger benet. Jag hoppas att det inte blir värre än vad det är nu
 
V 19+1 för mig. Igår tyckte jag förresten att jag kanske, eventuellt kände bebisen för första gången. Jag vet att många beskriver det som ett fladder eller så. Det jag kände var mest som en ryckning liknande såna jag kan få i ansiktet när jag är trött eller stressad. Eller så var det nåt helt annat 😂
Säkert bebis. Jag kände det som bubblor som sprack, för att ge bäst beskrivning :p.
 
Hoppar in i tråden jag också! Var på KUB nu i veckan och fick se en liten parvel röra sig därinne :love:. Var lite längre gången också än beräknat men fick inget nytt bf så bebisen kommer nångång i mitten av april. Denna gång var är det en spontan graviditet (första barnet IVF) så det känns lite märkligt att inte exakt veta hur gammalt det lilla livet är :D.


Mars
28/2, KarinStarfighter, 33 år, 1a barnet
12 - Ynnej, 28 år 1a barnet
13 - Flixon, 31 år, 2a barnet
15 - Anemone, 33 år, 2a barnet
22 - Panamera, 25 år, 1a barnet
24 - Lady_D, 35 år, 1a barnet
26 - Schleten, drygt 30 år, första barnet
31 - Ja88, 30 år, 4e barnet.

April
6 - Elin_b, 29 år, 2a barnet
1? - Safir, 31 år, 2a barnet
14 - Aprilbarn, 30 år, 1a barnet
18 - Luktpion, 26 år, 1a barnet
20 - Undeniable, 29år, 1a barnet
23 - BusBarro, 31 år, 1a barnet

Maj
1 - Tussilagos, 32 år, andra barnet
6 - Lilleknodd2, 29 år, andra barnet (tredje)
6 - Winifred, 30 år, 1a barnet
7- Turbofling, 34 år, 5te barnet
10 - Lönn, 30 år, 1:a barnet
19 - Nejlica 27år, 1a barnet


Graviditeten är mycket tuffare denna gång, förra gången mådde jag prima minus foglossningen men nu är det både trötthet och illamående som har härjat sen tidigt. Foglossningen är inte heller att leka med vissa dagar så får se om jag orkar jobba fulltid lika länge som sist...
 
V 19+1 för mig. Igår tyckte jag förresten att jag kanske, eventuellt kände bebisen för första gången. Jag vet att många beskriver det som ett fladder eller så. Det jag kände var mest som en ryckning liknande såna jag kan få i ansiktet när jag är trött eller stressad. Eller så var det nåt helt annat 😂


Ryckningar är precis hur jag skulle beskriva de tidiga rörelserna! Säkert bebis :)
 
Usch jag har typ fått foglossning...? Förra grav hade jag liksom lite ont i både symfys och si-leder till och från och när jag gick fort/stora steg efter V 30 typ.

Nu i ett par dagar har jag haft en eskalerande smärta i höger SI-led som är så kraftig att benet viker sig och jag vågar knappt röra mig. Först kom den när jag reste mig efter stillasittande men den har ökat i intensitet och nu är den där hela tiden och jag kan knappt gå.

Ska ut och morgonfodra och släppa ut hästar och vill bara gråta av tanken, sedan ska jag jobba (jobbar som osteopat)... känner mig så hjälplös. Hoppas innerligt att det är något tillfälligt/övergående.
Åh, din stackare! Jag har också börjat känna av foglossning, främst i området runt svanskotan och så växelvis i höger och vänster skinka, men inte alls så illa som du verkar ha det.
 
Jag har också börjat känna av lite av vad jag tror är foglossning och någon sammandragning. Har mest känt av det när jag tränat eller gjort något tyngre. Inte så farligt dock så tar det lite lugnare bara.

Jag tror också att jag börjar känna lite rörelser :) Känns oftast när jag halvligger i soffan på kvällen. Men vågar inte säga att det säkert är bebis.

I övrigt räknar jag ner till RUL den 16e.
 
Det blev faktiskt bättre dag 2. Jag har mer som ischias nu och så skär det till ibland om jag går på ojämn mark eller gör någon plötslig rörelse men tusen gånger bättre. Har t o m varit ute på både promenad och ridtur idag. Det är absolut värst sent på kvällen och natten. Hoppas inte det kommer tillbaka sådär illa som igår, fick ärligt lite panik över hur jag ska få ihop livet de kommande månaderna...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
261
· Visningar
18 278
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 561
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
18 19 20
Svar
392
· Visningar
42 125
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 950
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp