Vårföräldrar 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
Heja Fixonbebis, hoppas det startar igang ordentligt snart och da gar (lagom) fort eftersom din kropp verkar förbereda ordentligt. Hoppas du mar bättre nu Elin_B.

Jag hade en riktigt dalig dag igar, kände mig sur och irriterad pa alla, inkl barnen som saklart da ocksa var pa daligt humör. Fran att ha sovit bra har jag de senaste nätterna börjat sova daligt, vaknar och kan inte somna om. Inatt behövde jag ga upp och kissa fyra ganger. Pa morgonen hade jag rikigt onda "skickningar" i underlivet, undrar vad bebis sysslade med. Jag funderar ocksa pa hur bebis ligger, lite tväröver iaf men ingen aning om det är huvudet eller rumpan upp, jag är imponerad att visa kan känna det själv. Däremot känns det som att bebis ligger ganska langt ner, syskonen har legat högre vid den här veckan, jag har fortfarande inga problem att andas och bebis trycker varken mot revben eller lungor.
 
Nu är han här, alldeles perfekt (inte alls partisk, nejdå) :love::p

Klockan 08.59 föddes lille Angelo, 48 cm lång och 2996 g i vikt.

Vi mår bägge två bra, och väntar i detta nu på att få komma upp till BB. Jag är rätt trött, men Angelo är ännu tröttare och har däckat gott på mitt bröst :heart

Det är helt sjukt. Vi är föräldrar :heartheart
 
Nu är han här, alldeles perfekt (inte alls partisk, nejdå) :love::p

Klockan 08.59 föddes lille Angelo, 48 cm lång och 2996 g i vikt.

Vi mår bägge två bra, och väntar i detta nu på att få komma upp till BB. Jag är rätt trött, men Angelo är ännu tröttare och har däckat gott på mitt bröst :heart

Det är helt sjukt. Vi är föräldrar :heartheart

Åhh jättegrattis! :heartheart
 
28/2, KarinStarfighter, 33 år, 1a barnet
3 - Anemone, 33 år, 2a barnet
11 - Ynnej, 28 år 1a barnet
13 - Flixon, 31 år, 2a barnet
22 - Panamera, 25 år, 1a barnet
24 - Lady_D, 35 år, 1a barnet
26 - Schleten, drygt 30 år, första barnet
31 - Ja88, 30 år, 4e barnet.

April
5 - megin, 31 år, 2a barnet
11 - Elin_b, 29 år, 2a barnet
1? - Safir, 31 år, 2a barnet
14 - Aprilbarn, 30 år, 1a barnet
15 - unicornia, 32 år, 1a barnet
18 - Luktpion, 26 år, 1a barnet
18 - Undeniable, 29år, 1a barnet
23 - BusBarro, 31 år, 1a barnet
27 - _zvea_, 33 år, 1a barnet

Maj
1 - Tussilagos, 32 år, andra barnet
5 - Lilleknodd2, 29 år, andra barnet (tredje)
6 - Lönn, 30 år, 1:a barnet
7 - Winifred, 30 år, 1a barnet
7 - Turbofling, 34 år, 5te barnet
19 - Nejlica 27år, 1a barnet
26 - naemi, 1a barnet
27 - Skrottiskrott, 30 år, 1a barnet

Födda;

Mars
2 KarinStarfighter, pojke, 3115 gram, 51 cm
14 Panamera, pojke, 2996 gram, 48 cm
 
Nu är han här, alldeles perfekt (inte alls partisk, nejdå) :love::p

Klockan 08.59 föddes lille Angelo, 48 cm lång och 2996 g i vikt.

Vi mår bägge två bra, och väntar i detta nu på att få komma upp till BB. Jag är rätt trött, men Angelo är ännu tröttare och har däckat gott på mitt bröst :heart

Det är helt sjukt. Vi är föräldrar :heartheart
Åååh grattis ❤️ hoppas att ni alla mår kanon och kan njuta!
 
Grattis @Panamera !

Här har det varit livat i luckan i magen, trodde nästan han lade sig på tvären igår igen.. besök hos BM idag, de fick vara två stycken och känna, trots detta inte helt säkra på läget så blir ultraljud nästa vecka. Tror ju ändå att han ligger med huvudet ned då jag haft massa ilningar i bäckenet i helgen, men skönt att få dubbelkolla!
Hm, kan han ha borrat ner rumpan istället måntro?! :D
 
Nu är han här, alldeles perfekt (inte alls partisk, nejdå) :love::p

Klockan 08.59 föddes lille Angelo, 48 cm lång och 2996 g i vikt.

Vi mår bägge två bra, och väntar i detta nu på att få komma upp till BB. Jag är rätt trött, men Angelo är ännu tröttare och har däckat gott på mitt bröst :heart

Det är helt sjukt. Vi är föräldrar :heartheart
Grattis!
 
Nu är han här, alldeles perfekt (inte alls partisk, nejdå) :love::p

Klockan 08.59 föddes lille Angelo, 48 cm lång och 2996 g i vikt.

Vi mår bägge två bra, och väntar i detta nu på att få komma upp till BB. Jag är rätt trött, men Angelo är ännu tröttare och har däckat gott på mitt bröst :heart

Det är helt sjukt. Vi är föräldrar :heartheart
Stort grattis! :love:
 
Nu är han här, alldeles perfekt (inte alls partisk, nejdå) :love::p

Klockan 08.59 föddes lille Angelo, 48 cm lång och 2996 g i vikt.

Vi mår bägge två bra, och väntar i detta nu på att få komma upp till BB. Jag är rätt trött, men Angelo är ännu tröttare och har däckat gott på mitt bröst :heart

Det är helt sjukt. Vi är föräldrar :heartheart

Stort grattis! :love::love: Hade missat att du också skulle göra planerat snitt!
 
Nu är han här, alldeles perfekt (inte alls partisk, nejdå) :love::p

Klockan 08.59 föddes lille Angelo, 48 cm lång och 2996 g i vikt.

Vi mår bägge två bra, och väntar i detta nu på att få komma upp till BB. Jag är rätt trött, men Angelo är ännu tröttare och har däckat gott på mitt bröst :heart

Det är helt sjukt. Vi är föräldrar :heartheart

Men åååh, stort grattis!! :love::heart
 
Nu är han här, alldeles perfekt (inte alls partisk, nejdå) :love::p

Klockan 08.59 föddes lille Angelo, 48 cm lång och 2996 g i vikt.

Vi mår bägge två bra, och väntar i detta nu på att få komma upp till BB. Jag är rätt trött, men Angelo är ännu tröttare och har däckat gott på mitt bröst :heart

Det är helt sjukt. Vi är föräldrar :heartheart


Grattis 😍💕
 
Hur mår ni? Jag har inte kräkts mer men stod i princip inte på benen på hela dagen igår. Varje gång jag skulle upp och kissa var en enorm prövning. Idag är det tusen ggr bättre men fortfarande väldigt svag när jag står och går. Hade hoppats på en god natts sömn för att hämta mig lite men det är fan omöjligt att sova efter klockan 02!! Håller på att bli tokig. Är ju helt slut men det är som att kroppen säger upp sig efter det.

Har ont i ländryggen, axeln, höfterna... Ligger till 90% på vänster sida så försöker då byta till höger men då kommer halsbrännan som ett brev på posten. Skulle vilja såga ett hål i madrassen och ligga på mage typ.
 
Hur mår ni? Jag har inte kräkts mer men stod i princip inte på benen på hela dagen igår. Varje gång jag skulle upp och kissa var en enorm prövning. Idag är det tusen ggr bättre men fortfarande väldigt svag när jag står och går. Hade hoppats på en god natts sömn för att hämta mig lite men det är fan omöjligt att sova efter klockan 02!! Håller på att bli tokig. Är ju helt slut men det är som att kroppen säger upp sig efter det.

Har ont i ländryggen, axeln, höfterna... Ligger till 90% på vänster sida så försöker då byta till höger men då kommer halsbrännan som ett brev på posten. Skulle vilja såga ett hål i madrassen och ligga på mage typ.

Hade semester igår och känner mig således 100 år gammal och jäkligt skröplig idag på jobbet :cautious:
Åkt bil i lite drygt 8 timmar och var igång i full fart i ganska många timmar däremellan, så jag får väl skylla mig lite själv :laugh: Nu ska det bli sååå skönt med helg och lite ledigt på riktigt.
 
Hur mår ni? Jag har inte kräkts mer men stod i princip inte på benen på hela dagen igår. Varje gång jag skulle upp och kissa var en enorm prövning. Idag är det tusen ggr bättre men fortfarande väldigt svag när jag står och går. Hade hoppats på en god natts sömn för att hämta mig lite men det är fan omöjligt att sova efter klockan 02!! Håller på att bli tokig. Är ju helt slut men det är som att kroppen säger upp sig efter det.

Har ont i ländryggen, axeln, höfterna... Ligger till 90% på vänster sida så försöker då byta till höger men då kommer halsbrännan som ett brev på posten. Skulle vilja såga ett hål i madrassen och ligga på mage typ.
Jag är mest bitter, inga känningar utöver typ enstaka värk varje morgon de senaste dagarna. Men jag har åtminstone fått sova hyfsat, så jag ska inte gnälla allt för mycket. Om 2h ska vi till sjukhuset för bedömning ang ev igångsättning. Jag har inga förhoppningar, tänker att jag kommer förmodligen ändå få vänta till det kommer igång av sig självt nångång i nästa vecka (eller nästa år) :meh:

Skönt att illamåendet är bättre i alla fall, men knäckande att du inte får sova!
 
Hur mår ni? Jag har inte kräkts mer men stod i princip inte på benen på hela dagen igår. Varje gång jag skulle upp och kissa var en enorm prövning. Idag är det tusen ggr bättre men fortfarande väldigt svag när jag står och går. Hade hoppats på en god natts sömn för att hämta mig lite men det är fan omöjligt att sova efter klockan 02!! Håller på att bli tokig. Är ju helt slut men det är som att kroppen säger upp sig efter det.

Har ont i ländryggen, axeln, höfterna... Ligger till 90% på vänster sida så försöker då byta till höger men då kommer halsbrännan som ett brev på posten. Skulle vilja såga ett hål i madrassen och ligga på mage typ.
Fy, stackare! Hoppas du kan vila idag och snart är på benen igen.

Senaste 2 nätterna har varit skapliga här så det är skönt. Fast jag är lika trött ändå... skolbarnen gör sin sista skoldag före bebis idag, de har fått ledigt mån-tis och skolan är stängd ons. Och på torsdag smäller det! :banana: ser fram emot att ha mannen hemma större delen av tiden som är kvar, han pluggar och har bara halvdagar i skolan mån-tis och kommer vara hemma ons. Dock att han pluggar innebär ju att han inte kommer kunna ta ut sina 10 pappadagar men det är nästa bekymmer...
 
Jag är mest bitter, inga känningar utöver typ enstaka värk varje morgon de senaste dagarna. Men jag har åtminstone fått sova hyfsat, så jag ska inte gnälla allt för mycket. Om 2h ska vi till sjukhuset för bedömning ang ev igångsättning. Jag har inga förhoppningar, tänker att jag kommer förmodligen ändå få vänta till det kommer igång av sig självt nångång i nästa vecka (eller nästa år) :meh:

Skönt att illamåendet är bättre i alla fall, men knäckande att du inte får sova!
Usch vad frustrerande... Men det kan inte vara långt kvar nu. Hoppas ni har bebis till helgen :heart
 
26704

Smickrande med tvärrandigt! 💁
V. 37
 
Halvvägs genom vecka 33 nu. Förutom en irriterade förkylning så har jag nog inte så mycket att klaga på. Kroppen fungerar ok men blir snabbt trött i fötterna om jag står och går mycket. Känns som om barnet trycker upp mot revbenen/lungorna ganska ofta vilket inte är så bekvämt men förhoppningsvis betyder det att den ligger åt rätt håll och inte på tvären som den gjorde hos BM i början av veckan.

Jag tror vi har de barnkläder vi behöver nu. Samtliga köpt eller fått begagnat. Vi har en granne med två lite äldre barn som håller på att rensa/sälja av så vi kan nog få köpa/få det mesta man kan behöva begagnat. Det som vi inte riktigt landat i är valet av säng. Vi vill ha en så kallad bedside crib men det vore trist om man får byta sen igen efter 4-6 månader så nu lutar det åt en bedside crib av spjälsängsmodell så vi kan göra om den när barnet kan sätta sig/resa sig upp. Lite mindre och dyrare än en vanlig spjälsäng men de "vanliga" är ändå så stora att det skulle vara svårt att få plats en sådan i sovrummet.

I helgen var vi barnvakt ett antal timmar till mannens systerson på 9-10 månader så nu har mannen övat lite på att byta blöjja och söva övertrött bebis :D
 
Går in i v. 35 idag och enligt vågen har jag gått upp 8 kg hittills.
Flera har påpekat att magen ser ut att vara "långt nere". Vet inte hur jag ska tolka det?

Jag är allmänt trött och täppt i näsan, tycker det är jobbigt att klä på sig annars ska jag inte klaga. Fortsätter att styrketräna 4-5 pass i veckan, däremot tycker jag det är jobbigare att gå promenader, då får jag sammandragningar direkt. Men crosstrainer funkar suveränt.

Vill han ska komma nu :banana:
 
Vet knappt om jag vågar skriva för då jinxar jag väl men jag mår oförskämt bra? :o Vaknar någon gång på natten men kan för det mesta somna om, annars går jag ju på gravidpenning och kan sova lite när jag vill under dagen för att ta igen mig. Soffan har blivit väldigt låg och svår att ta sig upp ur och ibland gör bebis en roundkick som jag tror träffar samtliga inre organ för det gör då sablans ont. Men annars bra!

Det enda är väl att jag (såklart) får lite katastroftankar om att det har gått för bra, vi blev gravida snabbt, jag har inte mått dåligt en dag etc. Får det vara så här bra? Kan det gå hela vägen? Ibland tänker jag att jag skulle vilja evakuera bebben NU för när hon är utanför kroppen kan jag i alla fall se att hon är ok, om ni förstår hur jag menar. Är alldeles precis inne i vecka 33.

@Lönn vi har köpt precis en sån bedside crib som blir en vanlig spjälsäng sen :) tror det kommer bli bra!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
17 994
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 525
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
41 989
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 932
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp