Vårföräldrar 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är väldigt bra på att glömma bort knipövningarna :o tack för påminnelsen, då har jag gjort ngr idag iaf! :D


BM skrev sammanfattning på graviditeten nu på senaste besöket. Hon tyckte att det egentligen räcker med den, att man inte behöver skriva förlossningsbrev utöver detta om man inte vill. Tog upp de sakerna jag vill ska stå, bl.a. Smärtlindring, tidigare skador, mediciner och medicinförbud osv. Hur gör ni, skriver ni ett förlossningsbrev ändå? Känner ju inte att jag behöver få fram ngt speciellt förutom det som kommer stå i sammanfattningen, men sen är jag ju förstagångsmorsa, jag vet ju inte riktigt vad jag vill/vad som kommer ske, på gott och ont :p
Hm, vi pratade inte alls om smärtlindring eller egentligen något annat i detalj, utan BM berättade bara att hon skrev en sammanfattning, men att hon ju bara träffat mig två gånger och inte hade så mycket att sammanfatta. Så kanske ska jag ändå skriva ett brev?
 
Här har det varit full fräs i magen hela dagen men jag blir också orolig så fort det är lite lugnt. Och jag skriver under totalt på att vara skör! Har gråtit x flera idag, första gången för att 8-åringen ringde från skolbussen och grät för att han blivit retad, resten av gångerna vet jag knappt varför... :crazy: har haft massor av sammandragningar hela dagen, mår småilla och magen är orolig. Inte i form alls. :down:
:heart
 
Hur tänker ni kring smärtlindring vid förlossningen?
Här ni bestämt er vad ni vill ha? Vad ni inte vill ha?
Jag har inga principer och är beredd att ändra mig, men såhär inför vill jag se hur långt jag kommer med andning och har fått sterila kvaddar hårt promotade, samt fått höra på alla kurser att det är klokt att vara sparsam med lustgasen och det är typ allt jag har att gå på? Hur det faktiskt blir har jag inte en susning om!
 
Hm, vi pratade inte alls om smärtlindring eller egentligen något annat i detalj, utan BM berättade bara att hon skrev en sammanfattning, men att hon ju bara träffat mig två gånger och inte hade så mycket att sammanfatta. Så kanske ska jag ändå skriva ett brev?
Sammanfattningen brukar skrivas tillsammans med kvinnan, tankar och önskemål kring förlossning ska vara med och det kan ju inte bm hitta på själv... du kanske kan gå in i journalen och kolla vad hon har skrivit om du vill? Annars är det såklart inte fel att skriva ett brev om det är något speciellt man vill förmedla.
 
Sammanfattningen brukar skrivas tillsammans med kvinnan, tankar och önskemål kring förlossning ska vara med och det kan ju inte bm hitta på själv... du kanske kan gå in i journalen och kolla vad hon har skrivit om du vill? Annars är det såklart inte fel att skriva ett brev om det är något speciellt man vill förmedla.
Det ska jag nog göra! Jag upplever henne som väldigt bra och kompetent, men hon var väldigt försenad den här gången, så tiden blev kanske lite knapp.
 
Förra gången fick jag bad och lustgas som smärtlindring, det räckte då men jag skrev i mitt förlossningsbrev både då och nu att jag är öppen för förslag (förutom sterila kvaddlar!). Använde också TENS hemma men upplevde inte att den hjälpte supermycket.

Jag skrev i mitt brev lite om hur jag helst blir bemött, typ att jag (och maken) vill ha mycket information och fakta om något händer (förutsatt att tid finns att ge det, naturligtvis), samt att jag inte klarar av när någon gullar med mig :angel: plus att förra gången fick all info till mig gå via min man då jag inte riktigt var mottaglig under krystvärkarna, tänker att sånt kan vara bra att veta. Ett ganska kort brev med andra ord.
 
@Fixon, blir det vräkning idag? Lycka till ist låter som ni har ett bra utgångsläge.

Hur går det för er andra som är nära/passerat Bf?
 
Tack för alla grattishälsningar :heart

Nu har vi kommit hem från sjukhuset, och lever för att chilla så mycket som möjligt.

Lillen har haft lite ont i magen till och från, men i övrigt har allt gått riktigt bra.
Snittet gör självklart ont, men det är helt klart hanterbart.
Så sammanfattningsvis mår vi bägge två rätt bra, och jag njuter av att lära känna den nya familjemedlemmen. Ska bli så coolt att se vad det är för människa som har kommit in i våra liv!
 

Bifogade filer

  • 64904B54-E42C-46D3-9D97-C1DC3CF60D89.jpeg
    64904B54-E42C-46D3-9D97-C1DC3CF60D89.jpeg
    199,1 KB · Visningar: 43
Tack för alla grattishälsningar :heart

Nu har vi kommit hem från sjukhuset, och lever för att chilla så mycket som möjligt.

Lillen har haft lite ont i magen till och från, men i övrigt har allt gått riktigt bra.
Snittet gör självklart ont, men det är helt klart hanterbart.
Så sammanfattningsvis mår vi bägge två rätt bra, och jag njuter av att lära känna den nya familjemedlemmen. Ska bli så coolt att se vad det är för människa som har kommit in i våra liv!
Vilken härlig kalufs! :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
10 11 12
Svar
234
· Visningar
15 271
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
2 923
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
17 18 19
Svar
373
· Visningar
39 513
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 809
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp