Vårföräldrar 2020

Går in i vecka 22 idag, kan känna att det rör sig en del där inne, går dock inte att känna så mycket med handen på magen än.

Hur mår ni? och hur länge planerar ni att jobba innan förlossningen?
 
Går in i vecka 22 idag, kan känna att det rör sig en del där inne, går dock inte att känna så mycket med handen på magen än.

Hur mår ni? och hur länge planerar ni att jobba innan förlossningen?
På tal om rörelser så satt jag och tänkte på det imorse när jag var ensam på kontoret att denna lilla killen verkar ha samma rytm som storebror hade i magen. Vaken vid samma tidpunkter och lugna vid samma tider under dagen :)

Jag går hem två månader innan BF, alltså 30 mars. Vad har du för planer?
 
Detta var den sista listan jag hittade men vi är ju fler än så. Antingen har den ej fyllts på eller så hittade jag fel lista :) ändrade mitt datum då jag blev flyttad en dag på RUL.

Mars
18 - Mois, 35 år, södra Skåne. Tredje barnet.
26 - Karinmaria, Linköping. Första barnet.

April

Maj
25 - anonymapril, 31, Sthlm. Andra barnet.
30- Pengy, 29 år, Göteborg. Andra barnet
 
På tal om rörelser så satt jag och tänkte på det imorse när jag var ensam på kontoret att denna lilla killen verkar ha samma rytm som storebror hade i magen. Vaken vid samma tidpunkter och lugna vid samma tider under dagen :)

Jag går hem två månader innan BF, alltså 30 mars. Vad har du för planer?

Vill gärna gå två månader innan, så för min del blir det runt 2/4 isåfall, är beräknad till 2/6.
Jag tänkte söka gravidpenning, jobbar i butik med en del lyft och spring. Vi får se vad försäkringskassan säger, hoppas på att få det beviljat.
 
Vill gärna gå två månader innan, så för min del blir det runt 2/4 isåfall, är beräknad till 2/6.
Jag tänkte söka gravidpenning, jobbar i butik med en del lyft och spring. Vi får se vad försäkringskassan säger, hoppas på att få det beviljat.
Hoppas du får beviljat. Jag har ju inte heller fått beviljat än men fick förra gången och alla gravida brukar få på mitt jobb så räknar kallt med att det blir godkänt. Har inbokat möte med HR den 17 februari så då kommer dom att skicka in sitt utlåtande :)
 
På tal om rörelser så satt jag och tänkte på det imorse när jag var ensam på kontoret att denna lilla killen verkar ha samma rytm som storebror hade i magen. Vaken vid samma tidpunkter och lugna vid samma tider under dagen :)

Jag går hem två månader innan BF, alltså 30 mars. Vad har du för planer?

Jag tänkte jobba sista dagen den 13 mars och är beräknad 26 mars. Har några semesterdagar jag måste plocka ut i år så tänkte göra det innan den 13 mars.
Jobbar som förskollärare och blev förflyttad från yngre-avdelning till äldre-avdelning för att underlätta arbetet för mig vilket hittills fungerat bra. 😊
Mådde inte helt bra under hösten men med lite jullov och byte av avdelning känns allt lättare.
 
Jag kommer att arbeta till slutet av februari är det tänkt. Är beräknad 18 mars. Mår jag bra så arbetar jag gärna lite längre. Men vet med mig att det brukar vara rätt tungt sista tiden. Jag arbetar på kontor.
 
Jag pluggar denna termin så jag ska försöka köra på så länge som det går. Kommer förmodligen missa sista inlämningen/hemtentan tyvärr eftersom den är kring bf. Hoppas lite på att man kan få göra den lite tidigare men vi får se!
 
Har inhandlat gravidleggings/tights o de är sjukt sköna! Kan tänka mig att bo i dem tills bebis kommer. Men nu till frågan - vågar man gå runt i sånt på offentliga platser? Tänker att man kan komplettera med en lång kofta typ.. men ändå. Känns kanske lite, jag vet inte, naket?
 
Har inhandlat gravidleggings/tights o de är sjukt sköna! Kan tänka mig att bo i dem tills bebis kommer. Men nu till frågan - vågar man gå runt i sånt på offentliga platser? Tänker att man kan komplettera med en lång kofta typ.. men ändå. Känns kanske lite, jag vet inte, naket?
Jag har också inslaffat sånna leggings. Håller med om att de är väldigt sköna. Jag använder mina överallt. På jobbet, hemma och ute bland folk. De ser ju ändå att man är gravid.
 
Har inhandlat gravidleggings/tights o de är sjukt sköna! Kan tänka mig att bo i dem tills bebis kommer. Men nu till frågan - vågar man gå runt i sånt på offentliga platser? Tänker att man kan komplettera med en lång kofta typ.. men ändå. Känns kanske lite, jag vet inte, naket?

Vad härligt! Det är det skönaste som finns ju. Brukar också ha en längre kofta över så känns det bättre tycker jag :)
 
Nu har jag gått in i vecka 22 och kan känna att det snurrar runt en hel del inne i magen, igår kväll kunde dottern känna sparkarna med handen på magen. Det var mysigt :)
 
Har inhandlat gravidleggings/tights o de är sjukt sköna! Kan tänka mig att bo i dem tills bebis kommer. Men nu till frågan - vågar man gå runt i sånt på offentliga platser? Tänker att man kan komplettera med en lång kofta typ.. men ändå. Känns kanske lite, jag vet inte, naket?
Klart du kan gå i leggings! Det gör väl folk även som ickegravida så kan inte tänka mig att någon skulle reagera på det :) Fick ta och ge upp mina vanliga jeans denna veckan och gick över till gravidjeansen, och helt plötsligt känner jag mig så gravid?? :angel: Vilket egentligen inte är konstigt eftersom jag snart går in i vecka 23 men ändå ;)
 
Alltså mina bröst har gått bananas, de kliar och sticker lika mycket i dem nu som det gjorde typ tre dagar efter förlossningen när mjölken rann till. Håller på att bli tokig! :banghead: Har inget minne av att jag hade så här förra graviditeten :cautious: Någon annan som känner igen sig?
 
Alltså mina bröst har gått bananas, de kliar och sticker lika mycket i dem nu som det gjorde typ tre dagar efter förlossningen när mjölken rann till. Håller på att bli tokig! :banghead: Har inget minne av att jag hade så här förra graviditeten :cautious: Någon annan som känner igen sig?

Ja! Jag har samma problem, dom har dessutom blivit minst dubbelt så stora och läcker på nätterna. :D
Det har ömmat en hel del i dom också men det börjar släppa nu :)
 
Ja! Jag har samma problem, dom har dessutom blivit minst dubbelt så stora och läcker på nätterna. :D
Det har ömmat en hel del i dom också men det börjar släppa nu :)
Skönt att någon har samma! Känns mindre ensamt då ;) Dock läcker jag ingen mjölk som tur är, men antar att brösten känns så för att kroppen typ förbereder sig för att producera mjölk eller? 😬
 
Skönt att någon har samma! Känns mindre ensamt då ;) Dock läcker jag ingen mjölk som tur är, men antar att brösten känns så för att kroppen typ förbereder sig för att producera mjölk eller? 😬

Ja jag antar att det är så :D, såhär var det med dottern i magen också men det började nog inte så tidigt.
 
Jag slutade amma rätt tidigt förra graviditeten då jag verkligen kände sånt obehag psykiskt kring amningen. Ville liksom bara gråta varje gång jag ammade. Har för flera personer berättat att det var just utdrivningen som var det jobbiga för mig och varje gång det blev en "paus" i sugandet fick jag panik och ville bara rycka bort honom från bröstet. Så idag av en slump snubblade jag in på ett inlägg på instagram om amning där de beskrev om något som heter D-mer och jag fick en aha-upplevelse. Det var ju detta jag hade, men som någon aldrig informerat om. Känns på något sätt skönt att veta att fler känner som jag, har fortfarande inte bestämt om jag ska amma denna gången. Kan nästan få den ångesten av att bara tänka på att lägga till ett barn vid bröstet, men får se om känslorna hinner ändras under tidens gång.
 
Klart du kan gå i leggings! Det gör väl folk även som ickegravida så kan inte tänka mig att någon skulle reagera på det :) Fick ta och ge upp mina vanliga jeans denna veckan och gick över till gravidjeansen, och helt plötsligt känner jag mig så gravid?? :angel: Vilket egentligen inte är konstigt eftersom jag snart går in i vecka 23 men ändå ;)

Wow har du alltså klarat dig med vanliga jeans enda tills nu?! Hehe jag tror jag fick ge upp det i typ v15..:angel:
 
Jag slutade amma rätt tidigt förra graviditeten då jag verkligen kände sånt obehag psykiskt kring amningen. Ville liksom bara gråta varje gång jag ammade. Har för flera personer berättat att det var just utdrivningen som var det jobbiga för mig och varje gång det blev en "paus" i sugandet fick jag panik och ville bara rycka bort honom från bröstet. Så idag av en slump snubblade jag in på ett inlägg på instagram om amning där de beskrev om något som heter D-mer och jag fick en aha-upplevelse. Det var ju detta jag hade, men som någon aldrig informerat om. Känns på något sätt skönt att veta att fler känner som jag, har fortfarande inte bestämt om jag ska amma denna gången. Kan nästan få den ångesten av att bara tänka på att lägga till ett barn vid bröstet, men får se om känslorna hinner ändras under tidens gång.

Vad jobbigt:( men skönt att du hittat en förklaring. Hade aldrig hört talas om det själv. Är det så att om man har haft det en gång att man får det igen eller är det inte säkert? (Du behöver inte svara om du vill)

Hoppas att du landar i ett beslut som känns bra för dig! Det viktigaste är att det funkar för er.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
368
Senast: Sirap
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 725
Senast: gulakatten
·
Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 965
Senast: Bulldoozer
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
12 852
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp