Vårföräldrar 2020

Happ, varit vaken sen typ 04-tiden pga dessa myrkrypningar 😫 även vaknat en del under natten men då var det mer hanterbart så att jag kunde somna om. Jag minns inte att det var såhär illa sist. Har läst massor med (ovetenskapliga) tips jag ska testa för jag står snart inte ut! Man räknar ju med kass sömn de sista 4-8 v men inte i mitten redan!

Nu ska jag göra ett nytt sömnförsök sittande (krypet är värst när jag ligger..) God natt/morgon o ursäkta för ett inlägg med enbart klagomål ;)
Usch stackare! Äter du eller har du provat magnesium? Det ska ju hjälpa mot kramp så kanske även mot krypningar.
 
Happ, varit vaken sen typ 04-tiden pga dessa myrkrypningar 😫 även vaknat en del under natten men då var det mer hanterbart så att jag kunde somna om. Jag minns inte att det var såhär illa sist. Har läst massor med (ovetenskapliga) tips jag ska testa för jag står snart inte ut! Man räknar ju med kass sömn de sista 4-8 v men inte i mitten redan!

Nu ska jag göra ett nytt sömnförsök sittande (krypet är värst när jag ligger..) God natt/morgon o ursäkta för ett inlägg med enbart klagomål ;)

Usch stackare, jag lider med dig för jag hade precis samma och det är vidrigt! :down: Jag åt magnesium varje dag och upplevde att det tog bort det absolut värsta i alla fall.
 
God jul på er 🎅

Har just haft ett litet mental sammanbrott över vad jag ska ha på mig. Har ju inte köpt något gravidanpassat utan tänkt att jag kan ta av det jag har men tydligen sitter inget snyggt med en mage i vägen 😒

Förövrigt har jag fått foglossning 😢 var hos sjukgymnast förra graviditeten och fick prova ett bälte men då var det inte foglossning jag hade problem med utan min ischiasnerv. Men tänker att jag eventuellt ska be om ett sånt bälte efter jul och nyår om det inte blivit bättre tills dess!
 
God jul på er 🎅

Har just haft ett litet mental sammanbrott över vad jag ska ha på mig. Har ju inte köpt något gravidanpassat utan tänkt att jag kan ta av det jag har men tydligen sitter inget snyggt med en mage i vägen 😒

Förövrigt har jag fått foglossning 😢 var hos sjukgymnast förra graviditeten och fick prova ett bälte men då var det inte foglossning jag hade problem med utan min ischiasnerv. Men tänker att jag eventuellt ska be om ett sånt bälte efter jul och nyår om det inte blivit bättre tills dess!

God jul🎄
Kan förstå ditt sammanbrott angående kläder. Har själv blandade känslor angående kläder. En del av mig säger åt mig att jag inte är bekväm i kläderna samtidigt som jag känner mig mer kvinnlig nu.

Jag köpte ett bälte som jag använt ibland. Har känt av ischias och lite i höfterna och tycker bältet har hjälpt. Nu känner jag av i ljumskarna och då har inte bältet hjälpt men jag har sällan jätte mycket problemså ska väl inte klaga☺
 
@Pengy och @Karinmaria jag håller med, är liksom tudelat beträffande kläder o gravidkroppen. Jag gillar magen men tycker att det är svårt att hitta fina gravidkläder till rimliga priser. Har en julklänning jag köpte som ickegravid som fortf funkar o som jag haft på varenda julgrej nu.. blir verkligen trist i längden att inte kunna variera så mkt. Är samma sak med de ”vanliga” kläderna. Har spanat in sellpy men har svårt att sålla.

Btw vad är det för bälte?
 
@anonymApril

Ett foglossningsbälte eller bäckenbälte. Man spänner det över bäckenet för att stödja upp i och med att bäckenet "luckras upp". :)

Googlade nu o det såg ut typ som ett sånt bälte jag har hemma sedan tidigare. Då kanske jag ska testa det. Jag köpte via sjukgymnasten efter att ha fått en (häst)spark i ryggen.. har också börjat känna av foglossningen en del nu dessvärre.
 
Googlade nu o det såg ut typ som ett sånt bälte jag har hemma sedan tidigare. Då kanske jag ska testa det. Jag köpte via sjukgymnasten efter att ha fått en (häst)spark i ryggen.. har också börjat känna av foglossningen en del nu dessvärre.
Skönt att ha ett hemma redan, då är det ju bara att testa och se om det hjälper :)
 
Och där kom halsbrännan! :cry: Hade en fruktansvärd halsbränna hela förra graviditeten och verkar ju inte se bättre ut denna gången! Var exakt i dessa veckorna som det började förra gången också vilket ledde till den dåliga sömnen resten av graviditeten. Känner mig aningen trött på detta redan:grin:
 
Kom iväg på ett spinningpass imorse, har ju haft ont i bäckenet och haft lite svårt att gå promenader så kände att jag behövde röra på mig. Det gick väldigt bra, kände inte av bäckenet något alls :up: så nu hoppas jag att det fortsätter så och att jag iaf kan köra ett pass i veckan.

Nästa vecka är det RUL och vi har börjat räkna ner här hemma ;) Ska bli kul att förhoppningsvis få veta om det är en syster/bror som ligger där inne 😊
 
Kom iväg på ett spinningpass imorse, har ju haft ont i bäckenet och haft lite svårt att gå promenader så kände att jag behövde röra på mig. Det gick väldigt bra, kände inte av bäckenet något alls :up: så nu hoppas jag att det fortsätter så och att jag iaf kan köra ett pass i veckan.

Nästa vecka är det RUL och vi har börjat räkna ner här hemma ;) Ska bli kul att förhoppningsvis få veta om det är en syster/bror som ligger där inne 😊
Heja dig! Bra jobbat och kul att det kändes bra.
jag hade en förhoppning om att hålla igång med lite träning denna graviditeten men energin har verkligen inte räckt till. Är lite nervös inför förlossningen av den anledningen, tycker man kan jämföra förlossningen medtyp ett marathonlopp. Och springa ett marathonlopp vill man ju inte göra helt otränad 😄
 
Heja dig! Bra jobbat och kul att det kändes bra.
jag hade en förhoppning om att hålla igång med lite träning denna graviditeten men energin har verkligen inte räckt till. Är lite nervös inför förlossningen av den anledningen, tycker man kan jämföra förlossningen medtyp ett marathonlopp. Och springa ett marathonlopp vill man ju inte göra helt otränad 😄
Vi får väl se hur länge det håller i sig :p Är ju alltid lättare att komma iväg när man är ledig än när man ska rodda med jobb och allt i vardagen. Något maratonlopp kommer jag inte vara förberedd på även om jag lyckas komma iväg på lite träning. ;) Gick på mammaträning när sonen var född men tänkte jag skulle börja köra det redan innan denna gången, det kanske hjälper lite iaf :angel:
 
Var iväg och skulle göra en glukosbelastning idag. Inga konstigheter tyckte jag då jag gjort en tidigare utan problem. Kom dit och de stack i fingret som de ska. Drack det som skulle drickas och satte mig i väntrummet. Tog 45 min sen spyr jag och får åka hem. Henma äter jag och är som vanligt. Nu får vi se vad som händer. Ska till barnmorskan på tisdag.
 
Var iväg och skulle göra en glukosbelastning idag. Inga konstigheter tyckte jag då jag gjort en tidigare utan problem. Kom dit och de stack i fingret som de ska. Drack det som skulle drickas och satte mig i väntrummet. Tog 45 min sen spyr jag och får åka hem. Henma äter jag och är som vanligt. Nu får vi se vad som händer. Ska till barnmorskan på tisdag.
Åh nej vad tråkigt. Har hört att många kan tycka att det är ganska äckligt att dricka den drickan. Var det den som gjorde att du spydde kanske? Antar att du inte hann få något svar på glukosbelastningen då?
Hoppas det går bättre nästa gång om du måste göra om den nu då 😐
 
Var iväg och skulle göra en glukosbelastning idag. Inga konstigheter tyckte jag då jag gjort en tidigare utan problem. Kom dit och de stack i fingret som de ska. Drack det som skulle drickas och satte mig i väntrummet. Tog 45 min sen spyr jag och får åka hem. Henma äter jag och är som vanligt. Nu får vi se vad som händer. Ska till barnmorskan på tisdag.

Låter inte som någon höjdare det där med glukosbelastning.. =\ görs det även om sticket i fingret visar normala värden?
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 599
Senast: gulakatten
·
Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
12 476
Senast: Helvetet
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
8 513
Senast: Blyger
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 809
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp