Vårföräldrar 2020

Hur går det för er som har bekymmer med foglossning? Har ni kommit på något knep som underlättar? Jag har fått en del problem med vad jag uppfattar som vänster sittben typ men har lyckats hålla det i schack genom att följa råden kring att inte sitta skräddare/med benen i kors samt undvika att dra alltför mkt vagn. Det förstnämnda är en riktig utmaning för jag är en kort typ som aldrig riktigt når golvet och därför alltid sitter med benen kors o tvärs.. :p
 
I Skåne gör man det på alla. I andra regioner görs det när det finns indikationer på diabetes.

Jaha, återigen en sådan där sak som skiljer beroende på var man bor alltså. Så himla skumt! Lite skönt att slippa efter att ha läst om många som tycker att det är en otrevlig upplevelse men samtidigt finns det väl anledningar till att man valt att införa det för alla..
 
Hur går det för er som har bekymmer med foglossning? Har ni kommit på något knep som underlättar? Jag har fått en del problem med vad jag uppfattar som vänster sittben typ men har lyckats hålla det i schack genom att följa råden kring att inte sitta skräddare/med benen i kors samt undvika att dra alltför mkt vagn. Det förstnämnda är en riktig utmaning för jag är en kort typ som aldrig riktigt når golvet och därför alltid sitter med benen kors o tvärs.. :p
Hålla ihop benen och ta båda benen samtidigt över sängkanten när man går upp, samma när man går ur bilen.
Inte ligga på golvet på sidan, aj vad det gör ont när man sätter/ställer sig upp sen :crazy: Annars gör jag väl inte så mycket mer. Om jag får ont när jag går tar jag korta steg som om man har en snäv kjol.
 
Åh nej vad tråkigt. Har hört att många kan tycka att det är ganska äckligt att dricka den drickan. Var det den som gjorde att du spydde kanske? Antar att du inte hann få något svar på glukosbelastningen då?
Hoppas det går bättre nästa gång om du måste göra om den nu då 😐

Här gör man den 2 gånger verkar det som. En rätt tidigt och en runt v.28. Förra gången var inga problem så vet inte om det beror på drickan. Den är ju inte jättegod men den går i. Fick inget svar mer än det sticket de gjorde när jag var fastande. Vi får se vad barnmorskan säger nästa vecka 😊
 
Här gör man den 2 gånger verkar det som. En rätt tidigt och en runt v.28. Förra gången var inga problem så vet inte om det beror på drickan. Den är ju inte jättegod men den går i. Fick inget svar mer än det sticket de gjorde när jag var fastande. Vi får se vad barnmorskan säger nästa vecka 😊
Vi får hoppas att du hade bra värden på blodprovet från fastan så att de gör bedömningen att du slipper göra om provet! Är ju skitjobbigt att behöva fasta som gravid, eller jag har aldrig gjort det men det låter asjobbigt ;):idea:
 
Var iväg och skulle göra en glukosbelastning idag. Inga konstigheter tyckte jag då jag gjort en tidigare utan problem. Kom dit och de stack i fingret som de ska. Drack det som skulle drickas och satte mig i väntrummet. Tog 45 min sen spyr jag och får åka hem. Henma äter jag och är som vanligt. Nu får vi se vad som händer. Ska till barnmorskan på tisdag.

Här får man göra om det en gång. Eller sticka hemma under en veckas tid. Själv vägrar jag sockerbelastning (men har kollat upp hemma)
 
Har ni kommit iväg o vaccinerat mot influensa? Fick en påminnelse nu tack vare tråden som diskuterar långvarig feber och fick lite panik över att jag inte kommit till skott än. Tror jag ordnade det i dec sist men nu har jag helt glömt av det!
 
Har ni kommit iväg o vaccinerat mot influensa? Fick en påminnelse nu tack vare tråden som diskuterar långvarig feber och fick lite panik över att jag inte kommit till skott än. Tror jag ordnade det i dec sist men nu har jag helt glömt av det!
Min barnmorska ordnade med det under ett av mina ordinarie besök. Supersmidigt!
 
Har ni kommit iväg o vaccinerat mot influensa? Fick en påminnelse nu tack vare tråden som diskuterar långvarig feber och fick lite panik över att jag inte kommit till skott än. Tror jag ordnade det i dec sist men nu har jag helt glömt av det!
Jag har inte heller vaccinerat. Har inte haft någon tanke på det heller! Är fruktansvärt spruträdd så min hjärna brukar vara väldigt duktig på att förtränga sånt, dumt jag vet :o Får se om jag bestämmer mig för att göra det eller inte, har aldrig vaccinerat mot influensa tidigare.
 
Var till barnmorskan idag och allt gick bra. Verkar inte som att jag behöver göra om glukosbelastningen. Vi pratade lite om hur det sett ut innan och kollade blodsockret idag vilket såg bra ut.
Fick även en spruta i rumpan då jag är negativ och dumbo positiv.
 
Var till barnmorskan idag och allt gick bra. Verkar inte som att jag behöver göra om glukosbelastningen. Vi pratade lite om hur det sett ut innan och kollade blodsockret idag vilket såg bra ut.
Fick även en spruta i rumpan då jag är negativ och dumbo positiv.
Skönt att du slapp göra om glukosbelastningen :up: antar att du inte var speciellt sugen på det efter sist;)
 
Jag har inte heller vaccinerat. Har inte haft någon tanke på det heller! Är fruktansvärt spruträdd så min hjärna brukar vara väldigt duktig på att förtränga sånt, dumt jag vet :o Får se om jag bestämmer mig för att göra det eller inte, har aldrig vaccinerat mot influensa tidigare.

Okej, ja det är ju lite mer än att bara se till komma iväg om man tycker det är obehagligt.. Jag vaccinerar mig vanligtvis inte men gjorde det förra graviditeten o var nöjd med beslutet efter att ha sett hur dålig sambon blev när han insjuknade. Kanske går det att få via din BM som @Mois om det kan hjälpa till att minska motståndet lite?
 
Wow vilken lyx! Jag ska försöka antingen tajma ett apoteks drop-in alt få tag i en tid på vc.. inte lika smidigt 😒
I förra graviditeten där bf var i början av februari så vaccinerade jag mig inte. Kom på ett drop-in och det var typ 100 pensionärer innan mig. Fanns inte en chans att jag skulle hinna sitta där och vänta.
 
Okej, ja det är ju lite mer än att bara se till komma iväg om man tycker det är obehagligt.. Jag vaccinerar mig vanligtvis inte men gjorde det förra graviditeten o var nöjd med beslutet efter att ha sett hur dålig sambon blev när han insjuknade. Kanske går det att få via din BM som @Mois om det kan hjälpa till att minska motståndet lite?
Nä tyvärr går det inte att göra hos barnmorskan, utan det är dropp-in som gäller. Så känner jag mig själv blir det inte av :angel: Tyckte att jag efter förra förlossningen blev rätt cool till sprutor men visade sig att det är ännu värre nu än tidigare. Är redan nervös för de blodproven som man tar runt v.27-29 :crazy:
 
På torsdag är det RUL som gäller :D Hoppas så att allt ser bra ut. Har börjat känna hen ganska ordentligt i magen nu vilket jag inte gjorde med sonen så känns i alla fall lite tryggare att man känner bebisen sprattla runt där inne.
 
Nu ska jag iväg på glukosbelastning. Nervös inför att fasta och nervös inför resultatet. Håll tummarna att det går bra ❤️
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 599
Senast: gulakatten
·
Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
12 475
Senast: Helvetet
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
8 500
Senast: Blyger
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 809
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp