Vårföräldrar 2020

Håller tummarna :heart Hoppas på bättre slut än för @Karinmaria:p

Drickan gick ner som den skulle. Testet innan drickan var bra och nu sitter jag och väntar på att få göra provet efteråt. En timme kvar.
Verkar som jag slipper det som @Karinmaria behlvde gå igenom 😅 Men jag ska väl inte ropa hej än 😝
 
@Mois @Karinmaria Ni verkar ju bo där man gör glukosbelastning på rutin, har suttit och funderat på varför man väljer att göra det på alla? Finns det risk att man har graviditetsdiabetes trots att blodproven visar normala värden? Eller varför vill man göra det på alla? Är det någon studie de håller på med kanske?
 
Idag var vi iväg på RUL. Fick liksom förra graviditeten en student så vi fick chansen att kolla många gånger på den inte så samarbetsvilliga ungen ;) Fick tillslut mätt allt som de skulle och allt såg bra och det var en liten lillebror där inne :love:
 
@Pengy. Hos mig vet jag inte om man gör det på alla. De gör det på mig då jag väger några kilo extra. Tror det var därför jag dessutom fick göra belastningen 2 gånger.

Spännande att se om lillebror är mer sammarbetsvillig utanför magen sen😊
 
@Pengy. Hos mig vet jag inte om man gör det på alla. De gör det på mig då jag väger några kilo extra. Tror det var därför jag dessutom fick göra belastningen 2 gånger.

Spännande att se om lillebror är mer sammarbetsvillig utanför magen sen😊
Jaha okej då förstår jag. Låg stadigt på samma värde förra graviditeten och hade samma värde den enda gång jag tagit blodprov denna graviditeten men kan ändå noja så mycket över att både få göra glukosbelastning eller få graviditetsdiabetes.

Storebror var inte heller så lätt att mäta i magen, tydligen provoceras mina barn mycket av att det kommer någon och trycker på magen :D
 
Googlar pojknamn, hur fasen ska man lyckas komma på ett namn som båda gillar. Det vi var överens om sist är ju liksom redan använt på storebror ;)Tjejnamn finns ju hur många fina som helst :)

Har ni andra börjat fundera på namn? Och är ni någorlunda överens?
 
Googlar pojknamn, hur fasen ska man lyckas komma på ett namn som båda gillar. Det vi var överens om sist är ju liksom redan använt på storebror ;)Tjejnamn finns ju hur många fina som helst :)

Har ni andra börjat fundera på namn? Och är ni någorlunda överens?
Vi tycker också det är svårt. Tredje flicknamnet som vi ska komma på 😄 De två bästa är ju redan tagna och vill inte att tredje barnets namn ska kännas som ett tredjehandsval. Så försöker hitta nåt som inte varit på listan de andra två gångerna.
 
Googlar pojknamn, hur fasen ska man lyckas komma på ett namn som båda gillar. Det vi var överens om sist är ju liksom redan använt på storebror ;)Tjejnamn finns ju hur många fina som helst :)

Har ni andra börjat fundera på namn? Och är ni någorlunda överens?

Jag har i min åsikt många fina pojknamn på lager men som mannen inte håller med om, så på det sättet är det ju lite lättare med en till tjej (har ett namn vi båda gillar). Jag gillar tex Gabriel, Jonathan, Emil, Melker, med flera :)
 
Vi tycker också det är svårt. Tredje flicknamnet som vi ska komma på 😄 De två bästa är ju redan tagna och vill inte att tredje barnets namn ska kännas som ett tredjehandsval. Så försöker hitta nåt som inte varit på listan de andra två gångerna.
Haha ja ni har ju tre tjejer så kan tänka mig att ni har lite svårt på namnfronten också ;)
Jag har iaf ett killnamn nu som jag vill, sambon har inte sagt nej till det men kändes inte som han tyckte det var klockrent heller. Så ska bara försöka arbeta in det lite nu :)
 
Haha ja ni har ju tre tjejer så kan tänka mig att ni har lite svårt på namnfronten också ;)
Jag har iaf ett killnamn nu som jag vill, sambon har inte sagt nej till det men kändes inte som han tyckte det var klockrent heller. Så ska bara försöka arbeta in det lite nu :)
Så gör jag också, arbetar in det alltså. Tjejerna är väldigt involverade och bra på att sälja in namn också.
Ett av mina favoritpojknamn är Matteo.
 
Jag har i min åsikt många fina pojknamn på lager men som mannen inte håller med om, så på det sättet är det ju lite lättare med en till tjej (har ett namn vi båda gillar). Jag gillar tex Gabriel, Jonathan, Emil, Melker, med flera :)
Problemet är ju att man ofta hittar namn som man tycker är fina men som man av någon märklig anledning ändå inte vill att ens egna barns ska heta :crazy: eller det kanske bara är jag som känner så?;)
 
Problemet är ju att man ofta hittar namn som man tycker är fina men som man av någon märklig anledning ändå inte vill att ens egna barns ska heta :crazy: eller det kanske bara är jag som känner så?;)

Nej jag tror inte att du är ensam om det. Jag har tex många namn jag egentligen gillar men som jag känner/har känt personer om bär och det helt enkelt väcker fel associationer pga det..
 
Fick ett brev från barnmorskan idag. Hon hade rådfrågat en läkare om det var nödvändigt om jag ska göra en ny glukosbelastning iom att det blev som det blev sist. Såklart läkaren tyckte jag skulle göra en ny så på torsdag är det dags igen 😔
 
Fick ett brev från barnmorskan idag. Hon hade rådfrågat en läkare om det var nödvändigt om jag ska göra en ny glukosbelastning iom att det blev som det blev sist. Såklart läkaren tyckte jag skulle göra en ny så på torsdag är det dags igen 😔
Håller mina tummar att det går bättre denna gången :heart
 
Har haft ett vikariat som sträcker sig fram till mars som jag fått reda på att jag tyvärr ej får förlängt så då får jag gå tillbaka till min grundanställning. Därmed har jag rätt till graviditetspenning så tänker att det är lika bra för mig att börja ansöka om det nu ganska direkt så man får det klart och beviljat. Har ordnat med moderskapsintyg som ska skickas in och ska se till att arbetsgivaren skickar in sitt utlåtande så ansöker jag efter det sen :) Så för mig blir det att vara hemma 2 månader innan, känns ändå skönt. Så man kan sova ikapp på dagarna eftersom man tydligen inte sover på natten som gravid :angel:
 
Har börjat få yrselproblem/svimningskänsla till o från. Häromdagen fick jag sitta i säkert tio min med huvudet mellan benen innan jag kunde gå vidare hem för att vila. Funderar på om det kanske är värt att boka in en tidigare tid till bm (nästa är sista jan).. men orkar egentligen inte. Gissar att det är järnet som är problemet, och det kan jag ju göra något åt själv. Någon annan som upplevt/upplever yrselproblem i samband med graviditet?
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 599
Senast: gulakatten
·
Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
12 476
Senast: Helvetet
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
8 507
Senast: Blyger
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 809
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp