Vårföräldrar 2021

Mars

Piggelin, 27 år första barnet BF 23/3

April

Marty, 30 år, första barnet, BF 19/4
Hogstorp, 38 år, andra barnet, BF 25/4
 
RUL avklarat! :)
Allt var bra och fick även reda på att det är en liten pojke
Grattis! :)

Hade du någon känsla för vad det skulle vara för kön innan? Jag har sedan början på graviditeten inbillat mig att jag bär en tjej, men det behöver ju inte alls stämma. När jag tänker på barnet så tänker jag mig det som "hon", så det kommer krävas lite omställning om det visar sig vara en pojke i magen :).
 
Jag har faktiskt känt på mig att det är en kille hela tiden. Av någon anledning har jag inbillat mig att jag bara kommer få söner och är det jag "sett framför mig" när jag tänkt på framtiden
 
Hej! Jag har smugit lite på denna tråden men inte velat vara med förrän jag varit på Kuben.. Men nu så!
Första bf var 16/5, men blev flyttad 6 dagar på Kuben så nytt datum är 10/5. Första barnet 😁
Kul! Vi är ju inte så många i tråden, så det är kul att en till hittar hit.

Jag har nu gått in i vecka 18 och jag tror mig faktiskt kunna känna lite småbuffar från bebis ibland. Jag har i alla fall svårt att veta vad det skulle vara annars, men jag vet ju inte riktigt hur det ska kännas eftersom det är första barnet :). Två veckor till RUL. Jag hoppas att vi ska kunna få reda på kön då!
 
Jag har 2,5 vecka kvar till RUL nu, längtar enormt! Vill gärna ta reda på könet så jag hoppas det går att se, det känns som att allt praktiskt blir så mycket enklare om vi vet innan vilket kön det kan bli... *håller tummarna*
Annars mår jag fortsatt bra, har dock slutat springa nu. Förra graviditeten kunde jag springa 2 veckor längre än den här gången men så har jag ju också större mage tidigare den här gången vilket ju är vanlig, så jag får nöja mig med promenader och ridningen istället :)

Motionerar ni andra något nu och har ni fått sluta med något ni gjort innan?
 
Jag har 2,5 vecka kvar till RUL nu, längtar enormt! Vill gärna ta reda på könet så jag hoppas det går att se, det känns som att allt praktiskt blir så mycket enklare om vi vet innan vilket kön det kan bli... *håller tummarna*
Annars mår jag fortsatt bra, har dock slutat springa nu. Förra graviditeten kunde jag springa 2 veckor längre än den här gången men så har jag ju också större mage tidigare den här gången vilket ju är vanlig, så jag får nöja mig med promenader och ridningen istället :)

Motionerar ni andra något nu och har ni fått sluta med något ni gjort innan?
Jag känner verkligen med din spänning inför RUL ☺. Jag rider än så länge som vanligt. Har två hästar, varav den ena är tre (men gudasnäll). Treåringen tänkte jag försöka hålla igång någon månad till, sedan misstänker jag att jag inte kommer rida mer på honom innan bebis. Den äldre hästen håller jag nog igång så länge kroppen inte säger emot.

Annars har jag varit dålig på att springa sedan jag fick reda på att jag var gravid. Hade ingen lust att ge mig ut när jag mådde illa. Sedan illamåendet försvann har jag bara tagit mig ut en gång. Har tänkt att jag måste bli bättre på att ta mig ut på promenader/springa, för jag mår så mycket bättre när jag blir trött kroppsligt.
 
Jag har 2,5 vecka kvar till RUL nu, längtar enormt! Vill gärna ta reda på könet så jag hoppas det går att se, det känns som att allt praktiskt blir så mycket enklare om vi vet innan vilket kön det kan bli... *håller tummarna*
Annars mår jag fortsatt bra, har dock slutat springa nu. Förra graviditeten kunde jag springa 2 veckor längre än den här gången men så har jag ju också större mage tidigare den här gången vilket ju är vanlig, så jag får nöja mig med promenader och ridningen istället :)

Motionerar ni andra något nu och har ni fått sluta med något ni gjort innan?

Under första tiden mådde jag så illa så jag tog bara lite korta promenader och grejade i stallet. Har inte ridit sen jag blev gravid då jag har en unghäst. Nu har jag kommit igång med styrketräning och yoga igen som jag tränade mkt innan. Anpassar dock träningen mycket kör väldigt lugnt mest med gummiband och försöker stärka inre magmuskler, höfter och rygg. Har fått känningar av foglossning så försöker hålla det i schack med kortare promenader och stärka höftmuskulatur.
 
Jag är ju bara i vecka 10+5, så ännu rider och tränar jag som vanligt. Känner däremot att jag blivit lite försiktigare i ridningen, känns han lite spänd skrittar jag tills han slappnar av och det kommer nog bli mer och mer arbete från marken när jag blir tjockare.
Arbetar hemma sedan länge så tar en promenad mitt på dagen är ju riktigt skönt :)
 
min förra graviditet så hade jag en unghäst som precis var typ inriden, dock snäll men ändå unghäst. Henne red jag till ca vecka 25 sedan fram till vecka 32 lånade jag mammas gamle snälle häst istället :)
Den här gången har jag kvar samma häst som inte längre är unghäst... Så henne tänker jag rida så länge som det går. Det passade bra förra gången att hon fick vila rätt länge som det blev (typ 6 månader) men blir inte riktigt lika bra den här gången. Vi har precis kommit igång och tävlat lite, men det får väl bli som det blir, dör lär hon ju inte göra iaf av att få vila lite sen.. :)
 
Är idag i 16+1 och funderar över vaccinet mot säsongsinfluensan. Hur gör ni? Vaccinerar ni er? 😊
Jag vaccinerade mig :). Det är ett välbeprövat vaccin så jag var inte det minsta orolig. Jag fick lite ont i armen ett par dagar, men annars inga biverkningar. Jag var nog i vecka 18 när jag tog det.
 
Jag vaccinerade mig :). Det är ett välbeprövat vaccin så jag var inte det minsta orolig. Jag fick lite ont i armen ett par dagar, men annars inga biverkningar. Jag var nog i vecka 18 när jag tog det.

Det lutar åt att jag också kommer vaccinera mig! Känner mig inte heller orolig för ett så välanvänt vaccin 😊 Hatar dock sprutor men det är väl bara att bita ihop 😂👍
 
Jag hade RUL i onsdags. Jag var ganska spänd innan. Dels för att jag såklart ville veta att allt såg bra ut, men också för det här med att ta reda på kön. Jag har sedan jag fick reda på graviditeten varit inställd på att det var en tjej, så jag var så rädd att jag skulle ha svårt att ta emot beskedet om det visade sig vara en pojke.

Allt såg bra ut med lilla bebis! Allt blev kollat två gånger på grund av att barnmorskan fortfarande var under upplärning på UL, så allt dubbelkollades av en äldre erfaren BM. Jag hade önskat att få könet uppskrivet på en lapp, men tyvärr vägrade de det. Jag fick istället det muntligt. Båda BM var överens och vi väntar en liten tjej, precis som magkänslan sa 😍.

Igår gick vi ut på sociala medier om vår graviditet. Snart är jag halvvägs!

IMG_20201127_083017.jpg
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
10 11 12
Svar
234
· Visningar
15 261
Gravid - 1år Någon mer som väntar knodd i vinter? Mig: 34 år och väntar mitt första barn, BF 7/12, så är nu i vecka 17+4. Hoppas att det trillar...
36 37 38
Svar
741
· Visningar
44 482
Senast: eyz
·
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 554
Småbarn Såg att de har beslutats om att från och med 1/7 2024 kan föräldrar överlåta 45 dagar (tot. 90 dagar) per barn till någon annan som inte...
Svar
16
· Visningar
692

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp