Vårföräldrar 2022

Peperomio

Trådstartare
Inte sett någon tråd så tar och startar en :bump:

Gammal användare men nytt nick då det är tidigt i graviditeten än så länge, är i vecka 7 nu. Bf beräknat till 13 mars och det är mitt andra barn, har en son född -18 sen tidigare.

Hoppas fler vill hänga på snart 🤗
 
Okej, nu vågar jag mig in här och hoppas jag får stanna kvar. Verkar bli tunt med vårbarn, får hoppas på babyboom i maj?

Jag vet inte riktigt när bf är beräknad pga missfall direkt före detta, men borde bli i början av april tror jag. Andra barnet, har en dotter född 18 sen tidigare.
 
Skulle ta min andra dos covidvaccin idag, enligt barnmorskan var rekommendationen att andra dosen skulle tas enligt plan. Det höll inte vaccinatören med om, de ville inte ge nåt förrän efter v 12.
Men nu undrar jag... vad är "efter v 12"? V 13 = 12+0? Eller ska alla 12or vara borta, dvs man får vänta till v 14 = 13+0?
 
Skulle ta min andra dos covidvaccin idag, enligt barnmorskan var rekommendationen att andra dosen skulle tas enligt plan. Det höll inte vaccinatören med om, de ville inte ge nåt förrän efter v 12.
Men nu undrar jag... vad är "efter v 12"? V 13 = 12+0? Eller ska alla 12or vara borta, dvs man får vänta till v 14 = 13+0?
Jag tog första i vecka 13 (12+1), längre ville jag inte vänta. :D Tycker det låter konstigt att du måste vänta med andra dosen dock, det är ju inte mer riskabelt, handlar bara om att man inte vill att eventuella missfall ska felaktigt kopplas till vaccinet. Men ja, de som vaccinerar verkar vara lite kinkigare på den fronten, jag höll på att bli nekad när jag sa att jag var gravid och var tvungen att bekräfta att jag var säker på att jag var i vecka 13 (vilket jag sa att jag var, trots att det bara var uträknat efter senaste mens). Men barnmorskan hade ju godkänt (uppmuntrat) och jag litar mer på henne.
 
Dags för mig att smyga in i tråden :) Har beräknat BF till 25 april och är därmed i vecka 4 (3+3). Så månadsskiftet april/maj kommer bli en lång födelsedagsfest om lillen bestämmer sig för att inte komma flera veckor i förväg :D (Jag fyller år 30/4 och sambon fyller 3/5. Dessutom fyller blivande morfar den 23/4)
 
Smyger in jag med, har hållit lite på det mest för att det fortfarande känns så overkligt. Är i v.9, beräknad 19 mars. Första barnet.

Mår egentligen rätt kasst, framförallt illamående och har ännu inte varit hos barnmorskan pga semestertider så antar att det bidrar till känslan av overklighet. Hoppas på att det lättar när jag haft inskrivning (23/8) :)
 
Dags för mig att smyga in i tråden :) Har beräknat BF till 25 april och är därmed i vecka 4 (3+3). Så månadsskiftet april/maj kommer bli en lång födelsedagsfest om lillen bestämmer sig för att inte komma flera veckor i förväg :D (Jag fyller år 30/4 och sambon fyller 3/5. Dessutom fyller blivande morfar den 23/4)
Jag är en människa med rätt mycket kontrollbehov (något jag kommer få jobba på under graviditeten :angel:) så jag ringde gyn imorse och fick tid för inskrivning 23/9 och fick möjlighet att ställa lite frågor om kost, träning etc vilket kändes väldigt skönt:)
 
Nämen vad kul att det trillar in lite fler! Vi har ju bf väldigt nära varandra @Aconite, jag är i v 10 nu (9+5) 🥰

Jag har mått skit ärligt talat från kanske v 6-9, illamående hela tiden och otroligt trött. Att bara vara vaken 8 h i sträck har varit en utmaning och att dessutom JOBBA har varit vidrigt. MEN jag tycker faktiskt det har blivit lite bättre nu!! Fortfarande extremt trött men mår inte lika illa hela tiden utan bara litegrann då och då. Hoppas det fortsätter bli bättre o bättre 👍
Hade egentligen inskrivning bokad 9/9 men måste ringa o ändra pga mitt schema blev ändrat. KUB-ul har jag 7/9! 🤩😱

Men hörrni vi startar väl en lista? 😃

Mars
13 mars - Peperomio, 32 år, andra barnet, Halland

April

Maj
 
Jag tog första i vecka 13 (12+1), längre ville jag inte vänta. :D Tycker det låter konstigt att du måste vänta med andra dosen dock, det är ju inte mer riskabelt, handlar bara om att man inte vill att eventuella missfall ska felaktigt kopplas till vaccinet. Men ja, de som vaccinerar verkar vara lite kinkigare på den fronten, jag höll på att bli nekad när jag sa att jag var gravid och var tvungen att bekräfta att jag var säker på att jag var i vecka 13 (vilket jag sa att jag var, trots att det bara var uträknat efter senaste mens). Men barnmorskan hade ju godkänt (uppmuntrat) och jag litar mer på henne.
Enligt sskn som inte ville ge så berodde det på att det är så mycket som utvecklas fram till v 12, så man vill inte ta några risker. Förmodligen är det ingen som helst fara att ta, men antar att det är bra att ta det säkra före det osäkra. Jag kunde ju bara låtit bli att säga nåt så hade jag fått sprutan, men jag ville inte chansa (bm jag pratade med gav ett förvirrat intryck). Men efter v 12 ska jag ha det!
 
Smyger in jag med, har hållit lite på det mest för att det fortfarande känns så overkligt. Är i v.9, beräknad 19 mars. Första barnet.

Mår egentligen rätt kasst, framförallt illamående och har ännu inte varit hos barnmorskan pga semestertider så antar att det bidrar till känslan av overklighet. Hoppas på att det lättar när jag haft inskrivning (23/8) :)
Har du provat nåt mot illamåendet? Postafen? Om det inte hjälper eller om du blir trött av det, ring mvc och be om lergigan comp. Det finns ingen anledning att må illa mer än nödvändigt :heart
 
Mars
13 mars - Peperomio, 32 år, andra barnet, Halland

April
6 april - soom, 35 år, andra barnet, Skåne
25 april - Jossan_92, första barnet. Östergötland

Maj
 
Vilka sena inskrivningar ni har, är det semestrar som ställer till det? Jag har inskrivning nästa v, typ v 7.

Jag mår illa med det är hanterbart med lergigan, och så är jag så fruktansvärt TRÖTT. Jobbar hemma och deltid, så kan vila på lunchen som tur är.
 
Vilka sena inskrivningar ni har, är det semestrar som ställer till det? Jag har inskrivning nästa v, typ v 7.

Jag mår illa med det är hanterbart med lergigan, och så är jag så fruktansvärt TRÖTT. Jobbar hemma och deltid, så kan vila på lunchen som tur är.
Här i regionen verkar v.9 vara det vanliga för inskrivning :)

Åh vad jobbigt med trötthet och illamående :yuck: Jag misstänker att jag har det framför mig…
 
Vilka sena inskrivningar ni har, är det semestrar som ställer till det? Jag har inskrivning nästa v, typ v 7.

Jag mår illa med det är hanterbart med lergigan, och så är jag så fruktansvärt TRÖTT. Jobbar hemma och deltid, så kan vila på lunchen som tur är.
Här är det hälsosamtal i v 6 och sen inskrivning vid v 12 😊 Om jag fattat det rätt 😅
 
Mars
13 mars- Peperomio, 32 år, andra barnet, Halland
19 mars- Aconite, 33 år, första barnet, Skåne

April
6 april- soom, 35 år, andra barnet, Skåne
25 april- Jossan_92, första barnet, Östergötland
 
Har du provat nåt mot illamåendet? Postafen? Om det inte hjälper eller om du blir trött av det, ring mvc och be om lergigan comp. Det finns ingen anledning att må illa mer än nödvändigt :heart
Tack :heart Jag tar postafen dagligen och försöker följa alla de där egenråden. Jag har "bara" kräkts två gånger så har väl hela tiden tänkt att det kunde vara mycket värre. Men det var en ny upplevelse att kräkas upp hela middagen precis innan jag skulle till jobbet för att jobba natt :yuck: På tisdag ska jag ringa MVC, deras telefontider är tyvärr inte kompatibla med nattjobb.

Och angående inskrivning, för min del är det pga semestertider. Ringde för att boka i början av juli, första lediga tiden var 23/8.

@Peperomio idag gick jag in i v.10 (9+0) så jag är dig hack i häl 🥰
 
Har upptäckt ett par oväntade ”effekter” av att vara gravid, både positiva och negativa. Jag är inte lika morgontrött och inte lika såld på friterade pommes som vanligt men jag har fått flertalet finnar (något jag knappt hade ens som tonåring..), varav en liten jävel som sitter mitt på halsen och är tokröd O_o:rage:
 
Tack :heart Jag tar postafen dagligen och försöker följa alla de där egenråden. Jag har "bara" kräkts två gånger så har väl hela tiden tänkt att det kunde vara mycket värre. Men det var en ny upplevelse att kräkas upp hela middagen precis innan jag skulle till jobbet för att jobba natt :yuck: På tisdag ska jag ringa MVC, deras telefontider är tyvärr inte kompatibla med nattjobb.

Och angående inskrivning, för min del är det pga semestertider. Ringde för att boka i början av juli, första lediga tiden var 23/8.

@Peperomio idag gick jag in i v.10 (9+0) så jag är dig hack i häl 🥰
Usch vad jobbigt med illamåendet 🤢 Hoppas du får må bättre snart ❤️ Hur funkar det att jobba natt annars? Gör du det alltid?
 

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 298
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
12 13 14
Svar
268
· Visningar
8 200
Senast: grodan21
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
66 602
Senast: Jeps
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 395
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp