Vårföräldrar 2023

Hur mår ni andra? Jag är bara i vecka 9. Jag har varit fruktansvärt illamående och uppsvälld. Har fått mammabyxor av min syster för att stå ut med magsmärtorna haha, har inte stått ut med minsta tryck mot magen, inte ens trosor som går högt upp. Värst har varit tröttheten. Det har varit hemskt. Lite lustigt voeux. Jag blev gravid förra året och noterade dig då du var gravid nästan på dagen samtidigt. Den gången blev det inget barn för mig och jag har därför följt dig och din dotter i smyg. Jag misstänker att du och jag har lyckats bli gravida väldigt nära i tid i år också :D
 
Hur mår ni andra? Jag är bara i vecka 9. Jag har varit fruktansvärt illamående och uppsvälld. Har fått mammabyxor av min syster för att stå ut med magsmärtorna haha, har inte stått ut med minsta tryck mot magen, inte ens trosor som går högt upp. Värst har varit tröttheten. Det har varit hemskt. Lite lustigt voeux. Jag blev gravid förra året och noterade dig då du var gravid nästan på dagen samtidigt. Den gången blev det inget barn för mig och jag har därför följt dig och din dotter i smyg. Jag misstänker att du och jag har lyckats bli gravida väldigt nära i tid i år också :D

Vi kanske har samma stjärntecken och när månen står i Mercurius osv :D

v. 10 här och nej fy fan man mår. Är i Italien igen utan att få dricka vin eller kunna äta så mycket. Förra sommaren var jag och maken på bröllopsresa på Sicilien och fy satan vad det luktade fisk och skaldjur överallt. Gjorde även misstaget att gå på Museum of Optical Illusion vilket jag INTE rekommenderar om en redan mår illa 😅

Sist höll illamåendet i sig till v. 15 för mig. Be om att få Lergigan Comp utskrivet om du inte redan har det. Kan de fixa på Kry videosamtal på nån timme 👍
 
V.10 här. Mådde oförskämt bra förra graviditeten och mår ännu lite bättre denna :D Förra gången HATADE jag allt som var minsta sött fram till v.12 och var tokig i syrlig frukt. Känt avsmak för söta saker denna gången med men inte alls som sist. Blir hungrig lätt och magen känns obehagligt uppsvälld. Typ som när man har proppat i sig massa mat så man mår illa fast minus illamåendet då. Avskyr den känslan. Kryper obehagligt i hela kroppen :wtf:men så kände jag sist med i början och det släppte samtidigt som avsmaken för sött.
 
V.10 här. Mådde oförskämt bra förra graviditeten och mår ännu lite bättre denna :D Förra gången HATADE jag allt som var minsta sött fram till v.12 och var tokig i syrlig frukt. Känt avsmak för söta saker denna gången med men inte alls som sist. Blir hungrig lätt och magen känns obehagligt uppsvälld. Typ som när man har proppat i sig massa mat så man mår illa fast minus illamåendet då. Avskyr den känslan. Kryper obehagligt i hela kroppen :wtf:men så kände jag sist med i början och det släppte samtidigt som avsmaken för sött.

Intressant, för mig har det varit tvärtom med sötsaker. Jag har tidigare inte varit så mycket för sötsaker men under graviditeten så blev jag plötsligt väldigt sugen på gelégodis och pannkakor med sylt. Trodde det skulle ge sig efter graviditeten men det blev ur askan in i elden under amningen 😅 Nu gravid igen och tillbaks på gelégodis och pannkakor.. Jag tror det hänger samman lite med just illamående för mig, minns när jag åkte på en rejäl matförgiftning på Bali och det första jag kunde äta efter ett par dagar var söt yoghurt, rostbröd med marmelad och ja.. gelégodis! :D Må detta vara över snart, stackars arma kropp 😅
 
Hur mår ni andra? Jag är bara i vecka 9. Jag har varit fruktansvärt illamående och uppsvälld. Har fått mammabyxor av min syster för att stå ut med magsmärtorna haha, har inte stått ut med minsta tryck mot magen, inte ens trosor som går högt upp. Värst har varit tröttheten. Det har varit hemskt. Lite lustigt voeux. Jag blev gravid förra året och noterade dig då du var gravid nästan på dagen samtidigt. Den gången blev det inget barn för mig och jag har därför följt dig och din dotter i smyg. Jag misstänker att du och jag har lyckats bli gravida väldigt nära i tid i år också :D
Jag mådde illa fram tills för några veckor sedan, har inte behövt kräkas hittills vilket jag är väldigt tacksam för då det är en av mina största fasor. Är i v. 16 nu och är fortfarande något så vansinnigt trött, har mycket huvudvärk vilket jag aldrig annars har och dricker och kissar som en galning. Kissar typ 5ggr per natt så vid närmars eftertanke kanske det inte är så konstigt att jag är trött :laugh:.
Har också fått börja med gravidbyxor för jag klarar ingenting som sitter åt.
 
V.10 här. Mådde oförskämt bra förra graviditeten och mår ännu lite bättre denna :D Förra gången HATADE jag allt som var minsta sött fram till v.12 och var tokig i syrlig frukt. Känt avsmak för söta saker denna gången med men inte alls som sist. Blir hungrig lätt och magen känns obehagligt uppsvälld. Typ som när man har proppat i sig massa mat så man mår illa fast minus illamåendet då. Avskyr den känslan. Kryper obehagligt i hela kroppen :wtf:men så kände jag sist med i början och det släppte samtidigt som avsmaken för sött.
Intressant. Jag är i vanliga fall en riktig godisråtta och äter mycket godis och snacks, har dock helt fått avsmak på det och vill bara ha syrlig frukt och massa grönsaker. Var nog det bästa som kunde hända min kosthållning att bli gravid :laugh:

Blev det en flicka eller en pojke för dig förra gången?
 
Intressant. Jag är i vanliga fall en riktig godisråtta och äter mycket godis och snacks, har dock helt fått avsmak på det och vill bara ha syrlig frukt och massa grönsaker. Var nog det bästa som kunde hända min kosthållning att bli gravid :laugh:

Blev det en flicka eller en pojke för dig förra gången?
Det blev en pojke :) kul att höra att det är fler än jag som blivit så 😁 sist kunde jag bli halvt desperat och sitta och äta frusna hallon:p Det är som vid mens. "Alla" snackar om att de blir så himla sötsugna. När jag närmar mig mens blir jag så himla sugen på nåt syrligt. Är det så för dig?
 
Mitt illamående är nästan borta och pigg som vanligt nu. Svårt med lukter och klarar fortfarande inte tryck mot magen. Jag har också fått nyttig smak. Fet fisk, grönsaker, satsumas. Slutat dricka kaffe för magen, inget godissug, möjligtvis hembakt och choklad, mindre än vanligt. KUB nu på måndag. Är lite nervös då jag är äldre
 
Det blev en pojke :) kul att höra att det är fler än jag som blivit så 😁 sist kunde jag bli halvt desperat och sitta och äta frusna hallon:p Det är som vid mens. "Alla" snackar om att de blir så himla sötsugna. När jag närmar mig mens blir jag så himla sugen på nåt syrligt. Är det så för dig?
Haha, tyvärr inte. Jag är ett sötsaksmonster vid mens :laugh:
 
Mitt illamående är nästan borta och pigg som vanligt nu. Svårt med lukter och klarar fortfarande inte tryck mot magen. Jag har också fått nyttig smak. Fet fisk, grönsaker, satsumas. Slutat dricka kaffe för magen, inget godissug, möjligtvis hembakt och choklad, mindre än vanligt. KUB nu på måndag. Är lite nervös då jag är äldre
Håller tummarna att allt ska se bra ut :love:
 
Tack!

Vi har börjat sitta med namnlista. Flicknamn klart direkt. Finns hur många fina lediga som helst utan dåliga associationer. Inga pojknamn alls. Jo varsitt som den andre inte gillar. Vi är ju äldre och detta är ett av de sista barnen i släkten med nästan bara pojkar innan. Jobbigt!

Sen ljög jag om illamående. Uppsvälld, magknip och illamående :crazy:
 
Jag smyger också in här. :) Är 34 år och första barnet. Är i vecka 10 och mår så dåligt att jag just nu är sjukskriven. Har nog varit naiv och trodde verkligen jag skulle vara en av dem som inte skulle känna av graviditeten alls. 🙈Är van att jobba mycket, träna 5 dagar i veckan och ha ett aktivt socialt liv och ju nu kan jag ingenting.:crazy: Jag hoppas snart det går över!
Har inte fått tid till KUB än men är ganska nervös.

Mars
13 Beaatrice_, 34 år, första barnet.

April
22 , förgätmigej, 32 år, andra barnet
27, Flummflicka, 34 år, första barnet

Maj
 
I mitt län görs inte kub så sist fick jag vänta till RUL för att veta att det faktiskt fanns något levande i mig :p har för mig att man gör det från en viss ålder här men jag tror jag borde vara ett år äldre för att få det. Inskrivningsbesök imorgon så får som det är sant.

@Flummflicka så jobbigt det låter! Hoppas det klingar av snart.
 
I mitt län görs inte kub så sist fick jag vänta till RUL för att veta att det faktiskt fanns något levande i mig :p har för mig att man gör det från en viss ålder här men jag tror jag borde vara ett år äldre för att få det. Inskrivningsbesök imorgon så får som det är sant.

@Flummflicka så jobbigt det låter! Hoppas det klingar av snart.

Shit. 😅 Trodde faktiskt det erbjöds till alla i Sverige sen några år tillbaka (bor inte i Sverige). Men tydligen inte?

Här blir alla erbjudna KUB oavsett ålder och vart i landet man bor.

Vi köpte en tidig scanning för snart två veckor sen för att se att det var något där inne. Även om jag redan då kände mig alltför gravid. 🙈 Men hade ett missfall i våras så kändes skönt att se hjärtat slå även om det ju såklart inte ger några garantier.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
10 11 12
Svar
234
· Visningar
15 246
  • Artikel
Hästnyheter Den 13-åriga hoppryttaren Jill Spencer är den flitigaste ponnyryttaren på tävlingsbanorna under 2023. Hon har gjort nästan 300 starter...
Svar
0
· Visningar
161
Senast: Gunnar
·
Svar
29
· Visningar
1 971
Senast: Trott
·
  • Artikel
Hästnyheter Varför inte planera vilka tävlingar du vill hålla koll på nästa år nu när 2023 går mot sitt slut? Här får du hjälp med en lista över...
Svar
0
· Visningar
500
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp