Vårföräldrar 2023

En pojke! 😆🥰😳 Så mycket för den magkänslan.😅

Det var lite extra väv i ena förkammaren men de sa att det är väldigt normalt men för en säkerhets skulle kommer de visa scanningen till en hjärtläkare men var ganska säkra på att ska kontrolleras eller göras något åt det. :)

Har varit magsjuk (eller nått), men sjuka magkramper och feber. Tänker ju det värsta, typ listeria. Men även om vi har en del utbrott just nu med det är ju sannolikheten liten såklart.
 
En pojke! 😆🥰😳 Så mycket för den magkänslan.😅

Det var lite extra väv i ena förkammaren men de sa att det är väldigt normalt men för en säkerhets skulle kommer de visa scanningen till en hjärtläkare men var ganska säkra på att ska kontrolleras eller göras något åt det. :)

Har varit magsjuk (eller nått), men sjuka magkramper och feber. Tänker ju det värsta, typ listeria. Men även om vi har en del utbrott just nu med det är ju sannolikheten liten såklart.
*inte göras något åt det, ska det stå
 
En pojke! 😆🥰😳 Så mycket för den magkänslan.😅

Det var lite extra väv i ena förkammaren men de sa att det är väldigt normalt men för en säkerhets skulle kommer de visa scanningen till en hjärtläkare men var ganska säkra på att ska kontrolleras eller göras något åt det. :)

Har varit magsjuk (eller nått), men sjuka magkramper och feber. Tänker ju det värsta, typ listeria. Men även om vi har en del utbrott just nu med det är ju sannolikheten liten såklart.
Haha precis som jag då! 🤣
 
Var ett tag sen jag var inne, redan vecka 22 som går mot 23, tycker det går snabbt nu! 🥰 Känner tydliga sparkar, så mysigt! Vet inte om jag skrivit om RUL men allt såg perfekt ut och det blir en lillebror som jag kände på mig! ❤️ Har samtal med läkare kring snitt den 22/12, min BM är en sån hurtig människa som vill att allt ska vara naturligt och härligt för ”vi är ju gjorda för att föda vaginalt som djur” 😴 men hon fick klart för sig ganska tidigt att det är jag som styr och hjälper mig med planeringen efter förmåga 😅 Tänker att det nog är svårt att arbeta med oss bestämda snittkvinnor när deras riktlinjer egentligen är något annat så att säga.
 
Jag ska på ett tillväxt ultraljud för att kolla om min moderkaka ligger ivägen för en vaginal förlossning i v.32.
Jag hoppas att den har växt med livmodern så att jag kan föda vaginalt, jag har gjort det de andra förlossningarna.
Men blir det planerat snitt så är jag lika nöjd med det, så länge barnen kommer ut och mår bra.

Jag är så tacksam över mödravården och att man har möjligheten att påverka sin förlossning om man inte vill föda vaginalt.
Jag hoppas att ni som vill ha planerat snitt blir respektfullt bemötta.
 
Blir många små grabbar i vår :love: jag är i v. 28 nu och blev idag sjukskriven 50% pga foglossning (som gör att jag vaknar 72625 ggr per natt och är helt död på jobbet). Känns som ett nederlag men det är vad det är…

Ska få gå på vattengymnastik och det ska ändå bli skönt att slippa ångesten av att inte kunna prestera!

Hur mår ni andra?
 
@Beaatrice_ så trist med foglossningen! ❤

Jag mår bra. Kände aldrig av foglossning förra gången men bm varnade för att det lär märkas av denna. Har hittills bara känt trötta höfter och ilningar ner i sittbenen de veckor som jag av olika anledningar inte kunnat rida, tex varit sjuk själv. Så fort jag ridit en eller två gånger slutar det igen tack och lov.

Känner av lillebror jättemycket! Han är mycket vildare än storebror var i magen :angel: varje kväll mellan 19-21 rör han sig ordentligt. Sambon påstår att han kommer komma ut lugnare än vad storebror är men jag är tveksam 😅 å ena sidan var storebror aldrig särskilt bebislik. Från början vägrade han ligga i famnen och ville stå/hoppa på sina små grodben. Vid 9v höll vi honom så att han kunde gå runt i huset. Eftersom det var corona då träffade vi ingen förrän efter ett halvår och det var då vi insåg hur märklig vår unge var 🤣 men det ska väl mycket till för att få en sån till kan jag tycka!
 
Jag mår bra. :) Foglossningen känner jag knappt av sen jag slutade rida och inte gör så mycket stalljobb. Jag har känt lite när jag går upp på morgonen men det släpper fort. Jag har börjat känna av ryggen lite smått men hoppas det ger sig, det brukar gå upp och ner. Jag sover fortfarande bra på nätterna så länge jag inte ligger för länge, då får jag ont i rygg och höfter...

Jag spenderade ett antal timmar på Kolmården i helgen. Inte världens bästa tilltag då jag börhade få lite sammandragningar halvvägs men jag överlevde och nu har jag träningsvärk i benen. :laugh:

Hur länge har ni andra tänkt jobba? Jag är elektriker och även om jag kan sitta mycket då jag jobbar på en verkstad är det väl realistiskt att gå hem någon månad innan bf även om jag gärna jobbar så länge det känns okej.
 
Utifrån förutsättningarna mår jag bra, kroppen verkar hålla ihop det här med två barn på dryga året. Jag är på benen, kan göra saker och sover bra så ska inte klaga. Men sliten är jag, konstigt vore det annars.

Jag jobbar fram till 1-2 veckor före BF, men har kontorsjobb. Känner på mig att jag ändå kommer åka från kontoret till förlossningen, känns sannolikt att han kommer tidigt.
 
Är lärare och gick hem en vecka innan bf förra gången. Skittråkig vecka och det var allt tur det startade på bf för jag hade blivit tokig över att gå över 2v också 😅 nu har jag sagt till påsklovet i allafall. Bf är andra veckan efter lovet så får väl se om jag jobbar då med. Annars kan det bli rn månad hemma och det kommer jag nog inte fixa 🤪
 
Åh, dina mansplainande kollegor kan säkert förlösa dig så du inte missar någon arbetstid ;) De verkar ju kunna allt menar jag :angel: :rofl:

Ja de kan allt. Haha alltså, följer en mamma-influenser som delat med sig av hur chockerande tuff hon tyckte hennes förlossning var. Massa kommentarer av män som inte tycker att hon ska gnälla för de har minsann gjort mycket värre saker :rofl:
 
Ja de kan allt. Haha alltså, följer en mamma-influenser som delat med sig av hur chockerande tuff hon tyckte hennes förlossning var. Massa kommentarer av män som inte tycker att hon ska gnälla för de har minsann gjort mycket värre saker :rofl:

Åh, tänk om en kunde få dem att känna riktigt överjävlig mensvärk :angel: och sedan glatt upplysa dem om att så har många kvinnor det varje månad :rofl:
 
Ja de kan allt. Haha alltså, följer en mamma-influenser som delat med sig av hur chockerande tuff hon tyckte hennes förlossning var. Massa kommentarer av män som inte tycker att hon ska gnälla för de har minsann gjort mycket värre saker :rofl:
Häromdagen pratade vi om våra förlossningar i fikarummet och när jag sa att det var tufft att behöva föda ut en till unge efter den första var ute var det en kollega som sa ”men när man föder tvillingar åker ju den andra ut av bara farten”. Man bara tack för informationen du som aldrig fött tvillingar, den hade mina barn uppenbart missat eftersom de kom med en timme och 20 minuters mellanrum. Men det var väl förstås jag som hade fel 😅.
 
Häromdagen pratade vi om våra förlossningar i fikarummet och när jag sa att det var tufft att behöva föda ut en till unge efter den första var ute var det en kollega som sa ”men när man föder tvillingar åker ju den andra ut av bara farten”. Man bara tack för informationen du som aldrig fött tvillingar, den hade mina barn uppenbart missat eftersom de kom med en timme och 20 minuters mellanrum. Men det var väl förstås jag som hade fel 😅.

Haha alltså jag orkar inte 😅 Vad är det med vissa att inte veta när de bara bör hålla klaff.
 
Jag mår bra i graviditeten. Känner mig pigg, glad och stark. Njuter av att slippa pms med allt det den innebär för mig. Får ont i ryggen i slutet av långa dagar. Vi har planerat semester denna påsk sedan länge och efter det känns det inte lönt att komma tillbaka.

Just nu har jag influensa. Upptäckte till min fasa att jag tydligen har ansträngningsinkontinens. Dvs jag kissar på mig vid långa utdragna hostattacker :o:bag: charmigt. Jag tvingas jobba intensivt med mina knipövningar och har helt klart blivit starkare. Inget ont som inte har något gott med sig! Har läst några nya studier som påvisat viss fara vid användning av alvedon vid graviditet så kör utan tabletter. Igår var det vidrig huvudvärk i kombination med hedrande då. Det var inte kul.
 
Jag mår fortfarande illa. :cry: Känner mig fångad i min kropp. Kan precis klara av att jobba och fasar för att ska byta jobb 2/1 och lära nya saker plus pendla en timme åt varje håll. Har ialfl meddelat dem att jag inte kommer kunna ha 16 timmars nattpass. Är ju över halvvägs nu men när det är som värsta känns det fortfarande som en evighet kvar.

På positiva sidan är ju dock att jag får gå hem 8 veckor innan bf med full lön. Är 10 veckor kvar - 8 på nya jobbet. Och att det är så himla mysigt med alla sparkar och att magen nu liknar en gravidmage och inte bara pluffsig. Köpte en hel påse med begagnade gravidkläder igår, önskar jag gjort det för flera veckor sen. Helt underbart att känna man kan ha kläder som passar igen. 😄
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
10 11 12
Svar
234
· Visningar
15 292
  • Artikel
Hästnyheter Den 13-åriga hoppryttaren Jill Spencer är den flitigaste ponnyryttaren på tävlingsbanorna under 2023. Hon har gjort nästan 300 starter...
Svar
0
· Visningar
161
Senast: Gunnar
·
Svar
29
· Visningar
1 974
Senast: Trott
·
  • Artikel
Hästnyheter Varför inte planera vilka tävlingar du vill hålla koll på nästa år nu när 2023 går mot sitt slut? Här får du hjälp med en lista över...
Svar
0
· Visningar
500
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp