Vårföräldrar 2023

Tack för alla gratulationer! :)

Idag kom vi hem från BB och allt funkar bra hittills tycker jag. Amningen börjar komma igång och intresset för ersättnigen han får eftersom han ändå var lite tidig tycker jag minskar mer och mer. Hittills har han varit väldigt enkel och mysig och jag hoppas det fortsätter så. :love:

Vattnet gick som sagt nästan direkt efter att cerklaget var borta. Efter en vända hemma var jag tillbaka runt 14 och dom tog lite prover och körde en CTG-kurva för att se så bebis hade det bra. Allt såg fint ut så jag fick ett rum och skulle stanna över natten. Fram till 16 ungefär hade jag några enstaka värkar men sen började dom göra ont även om dom var ganska glesa, kanske var 15-20:e minut. Vid 17.30 började dom komma var 5:e minut och gjorde ganska ont och efter 45 minuter ringde jag på barnmorsan som körde ny CTG-kurva och undersökte mig och då var jag 4cm öppen. Då fick jag flytta till ett förlossningsrum och ganska snart efter att jag kom dit börjde värkarna göra riktigt ont. Jag fick sterila kvaddlar som smärtlindring och även om dom gjorde jävulskt ont att få hjälpte dom bra en stund. Min tidsuppfattning försvann där någonstans men jag vet att jag öppnade mig ganska fort. Jag vet att det kom in en läkare/barmorska och frågade om jag redan krystade när krystvärkarna började komma. Det kändes som jag höll på att krysta i en evighet men det var nog inte så länge. Jag hade svårt att få till tekniken och när jag slutade fick jag fruktansvärt ont i korsryggen, efteråt kom jag fram till att det förmodligen var en nerv som kom i kläm. På grund av det hade jag svårt att vila mellan värkarna på slutet och ett tag kändes det som jag inte kom någonstan. Han var nästan ute flera gånger men jag orkade inte sista biten. Till slut klämde jag ut honom mer eller mindre på ren viljestyrka vid 21.30. Jag klarade mig ganska bra, en liten grad 2 bristning som syddes med 3 stygn men inga stora blödningar som tidigare.
 
Jag och min partner har varit på profylax kurs i helgen. Var otroligt givande och jag är väldigt glad att vi gick och har pratat igenom allt och har en gemensam plan
Vi gick med första barnet. På vår kurs fick vi lära oss tre andningslägen. De blev liksom snabbare och ytligare efterhand som det gjorde ondare. Följde detta på förlossningen men min sambo fick typ skäll för att jag inte gjorde den djupa, långsamma andningen. Han försökte tappert få mig att göra som kvinnan sa (jag hade inte hört henne) och jag blev bara arg och undrade vad han envisades för 😅
 
Haha. Kände också att den korta är så effektiv att jag nog också kommer vilja falla över i den för tidigt. Var en av sakerna vi pratade om att han ska hjälpa mig med 😅 väl under förlossningen är det ju bara att acceptera det som händer men otroligt givande att förbereda sig på det man kan
 
Vi ska också iväg men först om några veckor. Jag känner mig som en dålig gravid som hittills är noll förberedd på förlossning og amning. 🙈 Just nu känner jag mest att 2-3 dagar i helvete (med förlossning) aldrig kan vara värre än de här 9 mdr i helvete, men jag kommer säker ångra jag sa det.😅 Är mest orolig det ska hända han något eller att det skal sluta med snitt. Men det är såå skönt att det börjar närma sig slutet och att han faktiskt är färdig om knappt 3veckor (men kommer säker gå 2 veckor över tid..😄). Jag tycker det skulle vara bra att föda i påsken!
 
Jag hade heller inte läst på alls! Men trots sämre mående ska man dra runt vardagen som vanligt, köpa in saker, organisera, gå på alla BM besök OCH läsa på massa. Nä, vi är grymma även om vi inte lever upp till omöjliga krav 💪

Jag börjar få det kämpigt. Svårt att sova, svårt att andas, ont i kroppen, hungrig hela tiden men känner mig samtidigt sprängfylld och illamående. Kan vara mer än en månad kvar. Suck
 
Ja du har helt rätt! 💪🏽

Låter verkligen tufft! Och har det lite på samma sätt. Tror fortfarande jag tycker det värsta det eviga illamående… är tillbaka till att bara kunna äta ostmackor.

Är potentielt också 8-9 veckor kvar. Men satsar på 3-4. 😅
 
Fick en låda med bebiskläder från min bror så nu började jag plocka ihop lite till BB-väskan. Men alltså vem är ens såhär liten? 😭

A162C774-20C2-4088-932E-FA1224B5F1D9.jpeg
 
Fick en låda med bebiskläder från min bror så nu började jag plocka ihop lite till BB-väskan. Men alltså vem är ens såhär liten? 😭

Visa bifogad fil 114490
Jag tittar med på mina bebiskläder och förundras över hur liten en bebis måste vara 😅

Och jag insåg igår att lillebror kan komma om strax över 3v. Det gav mig lite panik 🤪🤣 räknar med att han ska vara punktlig som sin bror men det är ju inte säkert. Den blivande storebrodern har gått från att absolut inte vilja ha en bebis till "jag vill att lillebror ska komma nuuuu... Jag saknar lillebror!"
 
Och jag insåg igår att lillebror kan komma om strax över 3v. Det gav mig lite panik 🤪🤣räknar med att han ska vara punktlig som sin bror men det är ju inte säkert. Den blivande storebrodern har gått från att absolut inte vilja ha en bebis till "jag vill att lillebror ska komma nuuuu... Jag saknar lillebror!"

Jag känner igen det där. :p Dottern gick från att inte vilja ha ett syskon och absolut inte en lillebror, till att vilja åka hem tidigare från mormor och morfar för att titta på honom när han var född vilket aldrig hänt förut. :heart Nu är det helt okej med en lillebror och hon är väldigt gullig med honom och klappar gärna på huvudet och vill hjälpa till att byta blöja. :love:
 
Jag känner igen det där. :p Dottern gick från att inte vilja ha ett syskon och absolut inte en lillebror, till att vilja åka hem tidigare från mormor och morfar för att titta på honom när han var född vilket aldrig hänt förut. :heart Nu är det helt okej med en lillebror och hon är väldigt gullig med honom och klappar gärna på huvudet och vill hjälpa till att byta blöja. :love:
Ingen avundsjuka? Sonen är så otroligt mammig att jag misstänker att han inte kommer bli en snäll storebror när lillebror väl är här 🙈
 
Idag kastade jag in handuken och blev sjukskriven. Har ganska kraftig foglossning men framförallt får jag rejäla sammandragningar under flera timmar om jag försöker jobba heltid. Känns skönt att släppa jobbet och mest ärligt mot min arbetsgivare då de inte ska betala min lön när jag inte fixar prestera på min normala nivå. Vecka 36. 2.5 vecka tidigare än jag planerat.
 
Idag kastade jag in handuken och blev sjukskriven. Har ganska kraftig foglossning men framförallt får jag rejäla sammandragningar under flera timmar om jag försöker jobba heltid. Känns skönt att släppa jobbet och mest ärligt mot min arbetsgivare då de inte ska betala min lön när jag inte fixar prestera på min normala nivå. Vecka 36. 2.5 vecka tidigare än jag planerat.
Trist men ingen mening att kämpa på när det verkligen inte går 🙂
 
Till bm idag. Järnvärde sjunkit från 109 till 105 suck 🤦‍♀️
Bm gissade att han tittar ut under påsklovsveckan här, dvs om 3v 😬😳 jag är så inte redo att han sks titta ut två veckor för tidigt så jag hoppas hon har fel!
 
Ja, det hade säkert gå att kämpa vidare men varför utsätta sig?

Tänk positivt. Det är ju super att ha födelsedag på ett lov :) och glöm inte att du då klarar av det allra viktigaste. Att slippa få en hitlerbäbis 20 april :rofl:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
10 11 12
Svar
234
· Visningar
15 219
  • Artikel
Hästnyheter Den 13-åriga hoppryttaren Jill Spencer är den flitigaste ponnyryttaren på tävlingsbanorna under 2023. Hon har gjort nästan 300 starter...
Svar
0
· Visningar
161
Senast: Gunnar
·
Svar
29
· Visningar
1 971
Senast: Trott
·
  • Artikel
Hästnyheter Varför inte planera vilka tävlingar du vill hålla koll på nästa år nu när 2023 går mot sitt slut? Här får du hjälp med en lista över...
Svar
0
· Visningar
500
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp