Vårföräldrar 2017 del 9

Idag har vi plockat vinbär. O satt och åt typ hela tiden. Fick ihop typ 10 liter på en timme, inte dåligt när man är själv med en ettåring. Kokade saft på det mesta, får se om det smakar gott.

I morgon är det dags för vaccination och extra vägning. Håller tummarna för att han gått upp som han ska. Förstår inte att han är så svår att hålla vikten på för han äter oss ur huset.
 
Att skaffa en valp när man ändå är föräldraledig är nog det bästa som jag har gjort :love:
20180702_091045(0).jpg

Han är mycket imponerad av all skog och hav in på husknuten
 
Jag läser, men hinner inte skriva. Var iväg hemifrån tre nätter vilket är det längsta jag varit ifrån barnen och vilken utveckling I genomgår nu! Springer, klättrar, låter hela dagarna! Älskar att gå in i växthuset och plocka bär (och vråååålar om någon går in där utan henne).
 
Är det bara jag som har en skriklisa här hemma eller är vi fler?

Allt babbel sker numera i förhöjd decibel på gränsen till vrålande oavsett humör. Mina stackars öron 🙉

Inget direkt skrik men svår att söva två kvällar irad... Han somnar först ganska lätt, efter en stund vaknar han och är ledsen samt törstig. Sen kan han inte somna om... Igår somnade han runt elva skulle jag tro, alldeles för sent för honom!
 
Bihåleinflammation och nästintill piggt barn är inget att rekommendera. Pappan jobbar 2 nätter till sen har han semester som tur är.
 
Cornelis växer och utvecklas varje dag, så spännande att få vara med i utveckligen!
Jag börjar jobba igen som ridlärare på deltid i augusti. På ny ridskola, på ny ort. Ska bli kul, perfekt extrajobb vid sidan av plugget :love: Har ju jobbat extra som lärarvikarie hela våren men kan inte tacka nej till ridlärare, det är så jäkla kul!
 
Idag har Felicia läkt sig att klättra upp i soffan. Tyvärr tenderar hon fortfarande att klättra ner med huvudet först. :nailbiting:

Holly klättrar inte bar upp i soffan utan på ALLT! Stolar (inne och ute), stora stenar i trädgården, på pallar, trappan upp på ovanvåningen, och nu senast försökte hon sig på stegen som stod lutad mot stallväggen. Och hon kom faktiskt en bra bit upp innan jag såg det :nailbiting::meh: Hon ska ju dessutom ställa sig upp och vicka på ryggstödet när hon kommit upp i stolar :nailbiting:

Så här får man dubbel, trippel och qvadrippel kolla att grindar är stängda, alla stolar står in under borden och alla pallar är vända upp och ner.
 
Fröken fick feber i förrgår kväll så det har inneburit typ noll sammanhängande sömn för mamman dem senaste två nätterna. Jag har tur och har möjligheten att jobba hemifrån så jag och syrran hjälps åt lite med henne.

Sen har jag lyckats klämma en nerv i axeln nånstans så så fort jag rör mig så ilar det ner i hela armen :meh: Man vet inte hur ofta man rör sina muskler i axeln förrän man klämt en nerv där. Fantastiskt roligt! :grin::cautious:
 
Cornelis klättrar också på allt, nyss skulle han klättra upp på bordet från kökssoffan, gick inte så bra, han halkade, slog huvudet i bordet och föll sedan ner mellan bord och soffa... Gick på några sekunder, precis innan hade jag kollat på honom och sagt ”inte klättra”, men inser att ”inte” är ett dåligt ord i pedagogikens värld...
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
261
· Visningar
18 254
Svar
528
· Visningar
28 193
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
14 731
Senast: AraSlei
·
Utrustning Gekås ny påsar (de stora) har väldigt dålig hållbarhet. Vad ska man köpa i stället till rimligt pris. Ska klara 9 kg hösilage.
Svar
19
· Visningar
849
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp