Vårföräldrar 2017 del 9

Ilsken Märta som vägrar låta sig nattas. Inget som tidigare har fungerat fungerar nu, hon kastar nappen, slänger sig fram o tillbaka i sängen, vägrar slappna av, skriker, gråter. Förr gick det att lägga henne på sidan, en and mot hennes arm, smeka den lugn eller att ligga med henne på armen i vår säng och smeka henne och prata lugnt tills hon somnar men nu under några nätter fungerar inget. Jag sitter bredvid helt frustrerad och ledsen och känner mig som en urusel mamma som inte längre kan natta.

Dessa ilskna utbrott kommer med jämna mellanrum även dagtid, när hon inte får som hon vill, när jag säger nej till något, när hon inte får fortsätta gunga för att vi måste gå in, när hon inte får fortsätta titta på Arne Alligator eller något annat program hon tycker om, när hon måste hålla i handen för att det kommer bilar, när hon inte får gå nerför trappen utan att hålla handen… ja ni förstår nog, listan kan göras lång. Och jag drabbas värst av hennes utbrott och sambon får kanske något då och då..

Är det trotsåldern redan? Är det en fas? Och hur fasen gör man för att ta sig igenom den?
Julius är ju precis lika gammal som Märta och gör på exakt samma sätt när han inte får göra som han vill. Det som fungerar för oss är att låta honom ligga på golvet/marken skrika om det går och totalt ignorera. Då reser han sig efter ca 20 sekunder och är glad igen.
 
Julius är ju precis lika gammal som Märta och gör på exakt samma sätt när han inte får göra som han vill. Det som fungerar för oss är att låta honom ligga på golvet/marken skrika om det går och totalt ignorera. Då reser han sig efter ca 20 sekunder och är glad igen.
Sammy blir också heligt förbannad när han inte får just den grejen han lagt beslag på. Då ryker en eventuell bytesgrej stenhårt i golvet med ett ilsket tjut:meh: Han börjar med krokodiltårar, spanar in oss och har det inte haft effekten han ville ha blir han skitarg:rofl: Vi låter det bero, han lugnar sej fortast om vi bara ignorerar beteendet. Skulle han inte det så sätter vi oss på golvet och börjar pilla med nåt och då tar nyfikenheten över ilskan:D
 
Miniklubbenpremiär idag (kyrkans regi) Sammy tyckte det va toppen! Mycket sång och musik och stort fokus på lek. Ålder på barnen va mellan 0-6år så det va väldigt blandat, men alla hade roligt med varandra:up: Inte lika ”skrikstojigt” som öppna förskolan kan bli och det va rätt skönt för Sammy tycker det är lite jobbigt och blir blyg.
Bra att det finns alternativ att gå till när man inte har barnen på förskolan!
 
Har bestämt en hundälskande son, här myser han med vår labbetik:heart
CB052A04-4192-4DBF-B0D4-B6A903EEFE56.jpeg
 
Igår snörvlade vi oss ut för att kolla på en shettis och idag åkte vi tillbaka för att hämta :)

Men nu har vi feber igen båda två :crazy:
 
Igår snörvlade vi oss ut för att kolla på en shettis och idag åkte vi tillbaka för att hämta :)

Men nu har vi feber igen båda två :crazy:

Gillar shettis men ogillar feber. Krya på!

Här har fröken haft ett smärre vansinnesutbrott för att hon inte får nypa storebror som somnat pga feber.
 
Julius är ju precis lika gammal som Märta och gör på exakt samma sätt när han inte får göra som han vill. Det som fungerar för oss är att låta honom ligga på golvet/marken skrika om det går och totalt ignorera. Då reser han sig efter ca 20 sekunder och är glad igen.

Jo det är så vi hanterar det just nu men Märta är mer långsint och det tar längre tid för henne att bli glad igen, ialla fall när jag sagt i från. När pappan säger ifrån så blir det sällan utbrott..
 
Vi kör en hemma-dag till. Ynklig på morgonen, vilket iofs lika gärna kan vara för att han är morgontrött men...
 
Här börjar också blir snörvligt.. Maken är tvärförkyld och det börjar visa sej på Sammy nu och jag har haft en dånande huvudvärk i ett par dagar. Jättekul:meh: Men hellre nu än när bebisen tittat ut.
 
Klart att pillande tanter är läskiga:) Rätt så lång kille?

Haha ja och hon bad honom rita på beställning, ska man rita måste ju rätta kääänslan infinna sig :p
Han ligger lite över medel på kurvan men inte högst upp! Enligt beräkningar från 1177 ska han bli 188 cm, jag är ju 184 och min pappa är 196 så han har att brås på. Dock är sambon ”bara” 179 och hans föräldrar är ganska så korta.
 
Haha ja och hon bad honom rita på beställning, ska man rita måste ju rätta kääänslan infinna sig :p
Han ligger lite över medel på kurvan men inte högst upp! Enligt beräkningar från 1177 ska han bli 188 cm, jag är ju 184 och min pappa är 196 så han har att brås på. Dock är sambon ”bara” 179 och hans föräldrar är ganska så korta.
Då ska Flisan bli 178cm lång. Det håller jag tummarna för men risken är väl att hon blir minst lika lång som mig 😔
Sonen ska enligt den bli 191cm, inget som förvånar om vi säger som så.
 
Haha ja och hon bad honom rita på beställning, ska man rita måste ju rätta kääänslan infinna sig :p
Han ligger lite över medel på kurvan men inte högst upp! Enligt beräkningar från 1177 ska han bli 188 cm, jag är ju 184 och min pappa är 196 så han har att brås på. Dock är sambon ”bara” 179 och hans föräldrar är ganska så korta.
Reslig familj:up:
Enligt beräkning borde Sammy bli 184, (jag är 176 och maken 179) Får se hur det stämmer sen, än så länge är han rätt kort i rocken och har fortfarande 74/80 i kläder.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
268
· Visningar
18 804
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 047
Svar
680
· Visningar
35 714
Senast: Mia_R
·
Utrustning Gekås ny påsar (de stora) har väldigt dålig hållbarhet. Vad ska man köpa i stället till rimligt pris. Ska klara 9 kg hösilage.
Svar
19
· Visningar
857
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp