Vårföräldrar 2017 del 9

Då ska Flisan bli 178cm lång. Det håller jag tummarna för men risken är väl att hon blir minst lika lång som mig 😔
Sonen ska enligt den bli 191cm, inget som förvånar om vi säger som så.

Jag skulle ha blivit ca 179-180, jag blev 184... Var på röntgen när jag var yngre för att se om de skulle ge mig hormoner så att jag slutade växa, men kände att 179-180 kunde jag överleva men hade jag vetat att jag skulle bli längre hade jag nog valt hormonerna ändå (antar att det är hormoner man får, nåt va det i alla fall för att stoppa växten).
 
Jag skulle ha blivit ca 179-180, jag blev 184... Var på röntgen när jag var yngre för att se om de skulle ge mig hormoner så att jag slutade växa, men kände att 179-180 kunde jag överleva men hade jag vetat att jag skulle bli längre hade jag nog valt hormonerna ändå (antar att det är hormoner man får, nåt va det i alla fall för att stoppa växten).
Jag var också på en sådan röntgen. Skulle bli 185cm +/- 5cm. Blev 185cm så det stämde ju väldigt bra.
 
Jag var också på en sådan röntgen. Skulle bli 185cm +/- 5cm. Blev 185cm så det stämde ju väldigt bra.

Ja då stämde det ju klockrent på dig! För det mesta lider jag ju inte av att vara såhär lång, men tycker det är lite jobbigt i vissa situationer, tex när det gäller ridning! Men men inget jag kan göra något åt nu :)
 
Ja då stämde det ju klockrent på dig! För det mesta lider jag ju inte av att vara såhär lång, men tycker det är lite jobbigt i vissa situationer, tex när det gäller ridning! Men men inget jag kan göra något åt nu :)
Själv tyckte jag det var värre när jag var yngre. 12år och 183cm var ingen höjdare 👎
 
Viktor skulle bli 175.5cm men vi får se. Han följer som sagt än så länge min kurva exakt.

(HERREGUD han kommer vara en vuxen person om ett antal år :eek: :nailbiting:

Igår blev han lite ledsen vid lämning, sedan hämtade pappan, idag också ledsen. Han är verkligen morgontrött stackarn. Men jag tror det är lika bra att han vänjer sig, skolan börjar ju sällan efter 08...
 
Kan ni bli sådär arga på era barn att ni skäms efteråt för att ni kanske tagit i för mkt? Jag försöker vara väldigt pedagogisk och lugn, det funkar för det mesta men ibland rinner det över och jag tycker det är skitjobbigt och känner mig som en hemsk mamma när det sker :(
 
Kan ni bli sådär arga på era barn att ni skäms efteråt för att ni kanske tagit i för mkt? Jag försöker vara väldigt pedagogisk och lugn, det funkar för det mesta men ibland rinner det över och jag tycker det är skitjobbigt och känner mig som en hemsk mamma när det sker :(
Det händer titt som tätt. Det finns ingen anledning att du mår dåligt över en sån sak det händer alla föräldrar, utan det är bara att ta nya tag och , faktiskt, be om ursäkt. Jag har gjort det med min äldsta från väldigt tidigt och jag tror att det har lärt henne hur och när man ska/borde be om ursäkt.
 
Kan ni bli sådär arga på era barn att ni skäms efteråt för att ni kanske tagit i för mkt? Jag försöker vara väldigt pedagogisk och lugn, det funkar för det mesta men ibland rinner det över och jag tycker det är skitjobbigt och känner mig som en hemsk mamma när det sker :(
Jadå,
Kombinationen trött mamma och trötta barn brukar leda till det
 
Det händer titt som tätt. Det finns ingen anledning att du mår dåligt över en sån sak det händer alla föräldrar, utan det är bara att ta nya tag och , faktiskt, be om ursäkt. Jag har gjort det med min äldsta från väldigt tidigt och jag tror att det har lärt henne hur och när man ska/borde be om ursäkt.
+ @TeamLundVer skönt att höra att jag inte är ensam! Jag brukar be om ursäkt efter en stund när det lugnat sig! Som tur är har jag rätt bra tålamod så det händer inte allt för ofta men tycker det är jobbigt när det väl händer oavsett om jag inte är ensam om det...
 
+ @TeamLundVer skönt att höra att jag inte är ensam! Jag brukar be om ursäkt efter en stund när det lugnat sig! Som tur är har jag rätt bra tålamod så det händer inte allt för ofta men tycker det är jobbigt när det väl händer oavsett om jag inte är ensam om det...

Vi är ju människor. Jag tror det är viktigt att se alla register hos föräldrarna också, det blir ju creepy om vi alltid är glada och sansade :eek:
 
Vi är ju människor. Jag tror det är viktigt att se alla register hos föräldrarna också, det blir ju creepy om vi alltid är glada och sansade :eek:

Jo så är det ju, jag är bara inte riktigt van att bli arg. Kan va lite sur o tvär men cornelis testade verkligen mitt tålamod igår fm!
 
Jag är så tjock i halsen att jag inte kan sova... så fort jag lägger mig ner så känns det som att jag inte får ordentligt med luft.
Hua vad jag älskar när alla basilusker blandas på förskolan/skola.

Barnen mår peppar peppar bra, det är bara jag som har haft otur.

Jag blev också erbjuden att ta hormoner för att sluta växa, jag är 180 cm.
Hade inte läkaren sagt att dom hormonerna ökar risken för cancer i framtiden så hade jag tagit dom. Nu gjorde jag inte det och har förlikat mig med min längd. Min man är lite kortare än jag är, och det har jag också vant mig vid :p Mitt enda krav som tonåring var att min kille skulle vara längre än mig. Men sen som 17 åring så träffades vi och sen dess har det varit vi.
 
Jag är så tjock i halsen att jag inte kan sova... så fort jag lägger mig ner så känns det som att jag inte får ordentligt med luft.
Hua vad jag älskar när alla basilusker blandas på förskolan/skola.

Barnen mår peppar peppar bra, det är bara jag som har haft otur.

Jag blev också erbjuden att ta hormoner för att sluta växa, jag är 180 cm.
Hade inte läkaren sagt att dom hormonerna ökar risken för cancer i framtiden så hade jag tagit dom. Nu gjorde jag inte det och har förlikat mig med min längd. Min man är lite kortare än jag är, och det har jag också vant mig vid :p Mitt enda krav som tonåring var att min kille skulle vara längre än mig. Men sen som 17 åring så träffades vi och sen dess har det varit vi.

Oj läkaren nämde inget om cancer till mig, vilken tur att jag aldrig tog dom!

Krya på dig ❤️
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
261
· Visningar
18 271
Svar
546
· Visningar
28 890
Senast: Lilla
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
14 736
Senast: AraSlei
·
Utrustning Gekås ny påsar (de stora) har väldigt dålig hållbarhet. Vad ska man köpa i stället till rimligt pris. Ska klara 9 kg hösilage.
Svar
19
· Visningar
849
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp