Vårföräldrar 2017 del 9

Då toppar vi febern med att trilla med storebrors flaska (hård plupp) i munnen så att vi blöder. 😱
Det här barnet ger mig gråa hår. 🙄
Och storebror har krupphosta, fick värsta anfallet för en timme sedan.
Jahupp
 
Datenight med maken igår, gick på bio och såg ”A star is born” och farmor och farfar fick vara barnvakt. (Otroligt bra film!! Se den:love:)
Sammy va helt färdig när vi kom, farmor och farfar har inte riktigt koll på när det blir för busigt men det spelar inte så stor roll. Vi tar igen oss idag:up: Va i alla fall härligt att bara vara vuxna ett tag:)
 
Viktor gillade babblarna men var kanske inte så koncentrerad :p

Idag kom det mail från föris om personalbrist pga sjukdom men jag måste verkligen lämna, har en uppsats att läsa och pappan jobbar till sen kväll. Kortade ner dagen lite iaf.

Mäklaren kommer också så jag behöver röja lite iaf...
 
Idag var vi tillbaka på inskolning. Lillfis var riktigt mammig första timmen men sen slappnade han av. Är skönt att slippa sjukstugan.
 
Idag åkte jag liiite tidigare och möttes av ett leende, han hade precis fått på sig ytterkläder. Sen ville han inte följa med iaf så jag mutade med paw patrol på paddan i bilen. Fungerade fint, kunde tom sätta fast honom utan protester.
 
Sitter och väntar på storasyster som dansar så babblarna håller oss sällskap :D
image.jpg
 
Maja har varit med och skolår in sin storasyster på förskolan idag, jisses vad hon har myror i brallan :banghead:
Jag har spenderat dagen med att jaga Maja snarare än att skola in Iris... Det är tur att Iris är cool i sig själv och klarade det galant själv :nailbiting: Mamma samvetet var inte det bästa efter den här dagen.
 
Barnet är på förskolan. Jag ligger i soffan och kollar på mina sjukt snygga gardiner jag satte upp i morse. Borde egentligen gå upp och fortsätta riva i barnets rum meeen.

Får se om han äter på förskolan idag eller om jag får paniklaga mat.
 
Cornelis verkar ha ärvt mitt sätt att bli sjuk på, dvs lååångdragna förkylningar! Igår när han sov, hostade han så att han inte fick luft :( f
 
En av de andra små var borta nästan hela förra veckan med massor av höstblåsor så det förklarar ju Vs lilla utbrott.
 
Vi var ute och grejade i trädgården hela helgen och det inkluderade motorsåg och lastare. Fröken liten älskar sina hörselkåpor och kan komma springande med dom för att jag ska ta på dom även när det inte behövs. Gullunge :love: vi eldade lite skit och grillade korv och hsde det allmänt mysigt. Älskar att man kan springa i linne i mitten av oktober 😍😍
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
261
· Visningar
18 175
Svar
519
· Visningar
27 396
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
14 713
Senast: AraSlei
·
Utrustning Gekås ny påsar (de stora) har väldigt dålig hållbarhet. Vad ska man köpa i stället till rimligt pris. Ska klara 9 kg hösilage.
Svar
19
· Visningar
848
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp