Vårföräldrar 2017 del 9

I dag ska vi träffa vår nya barnläkare och även vår nya dietist. Hoppas läkaren är lika bra som den förra.

Annars går dagarna i ett rasande tempo och damens humör är inte att leka med. Maj gad vad hon kan bli a.r.g. när det inte passar och hennes upptäckslust tar aldrig slut. Köksbordet är en populär plats att sitta på, häromdagen sköt hon sin tripp trapp stol till fönstret, klättrade upp och balanserade på ryggstödet för att se lite bättre och kunna pilla på fönsterlampan.
Blir jag inte hel gråhårig nu så kommer jag aldrig bli det :D
 
Jsg ska ringa ny vårdcentral angående Vs hosta. Det är ändå ganska många veckor nu :-/ Den går lite upp och ner i frekvens och har minskat på nätterna men är inte borta. Började 3 september :crazy: (Har varit hos läkare två gånger och pratat med 1177).
 
VC tyckte vi skulle åka på drop in så det gjorde vi. Läkare lyssnade på lungorna som låter fint.

Så vi ska vänta ut hostan. I bilen på vägen hem sen hostade han ännu mer såklart...
 
Märkligt att de inte tar det på större allvar!

Om lungorna låter som de ska och han inte har feber eller är påverkad finns det väl inte så mycket att göra, troligen har han åkt på nya baciller iom att hostan gått lite upp och ner i intensitet.

Det är fyra olika läkare som lyssnat.
 
Märkligt att de inte tar det på större allvar!

Jag är ett ”hostbarn”, eller ja det har fortsatt som vuxen också. Har många gånger hostat tills jag spytt, kan ha hosta i flera månader och har bla gjort astmautredning. Men finns inga fel o inget man kan göra... Antar att det kan vara samma med småbarn!
 
Om lungorna låter som de ska och han inte har feber eller är påverkad finns det väl inte så mycket att göra, troligen har han åkt på nya baciller iom att hostan gått lite upp och ner i intensitet.

Det är fyra olika läkare som lyssnat.

Jo så kan det väl vara iof.

Jag är ett ”hostbarn”, eller ja det har fortsatt som vuxen också. Har många gånger hostat tills jag spytt, kan ha hosta i flera månader och har bla gjort astmautredning. Men finns inga fel o inget man kan göra... Antar att det kan vara samma med småbarn!

Har aldrig hört om det tidigare därav förvåningen när man inte gör mer.
 
Vi har en liten alligator i sängen för tillfället. Han rullar och stökar nätterna igenom. I natt försökte jag få honom att sova i sin säng, gick jättebra förutom att jag inte sov alls så vid 01 gav jag upp och hämtade honom. Seb fick jag lite sömn iaf. :crazy:
 
C88E5F5E-BED8-457C-8853-C03778938894.jpeg


Gå hem från föris är typ knepigare än att gå dit, han vill inte.

Idag laddade jag med en mumsmums i bilen. Brukar muta med plattan annars. Han var knäpptyst hela vägen hem :D :rofl:
 
Va på mitt första föräldramöte igår på föris, tyckte mötet var bra då det var tandhygienist, dietist och verksamhetschef för barnmedicin i karlskoga, där. De pratade om vikten av god kost, sömn och regelbunden tandborstning. Tydligen har degerfors (där jag bor) legat på topplistan ”barn med mest karies”. Har man mkt karies är man väldigt ofta överviktig också, så därför har en grupp startat projekt där de åker runt till förskolor bland annat och föreläser kort om det jag skrev ovan. Pga mitt eget sockerberoende och min övervikt så är jag hyffsat påläst, eftersom jag inte vill föra över mina dåliga vanor på cornelis, men tänker ändå att föreläsningen gav tankeställare till flera föräldrar!
Dock blir jag lite putt att förskolan serverar sötsaker då och så. Inte så ofta som tur är men som förra veckan fick de chokladpudding då måltidens dag firades... Känns så onödigt tycker jag, men vill inte låta honom titta på medans de andra äter heller så han får äta det som serveras!
 
Flisan har varit sjuk ytterligare en vecka. :down: Velade på om vi skulle låta henne gå på förts igår men så fick vi reda på att 12 av 16 barn på hennes avdelning hade vinterkräksjuka :yuck:
 
Fröken har varit på fest idag. Vid åtta blev hon trött men då skulle vi fika och då fick hon två bitar banankaka och sen var det full rulle ett par timmar igen. Nu har hon däckat och det ska jag med göra. Äntligen kanske både jag och sambon kan få sovmorgon imorgon :D
 
Flisan har varit sjuk ytterligare en vecka. :down: Velade på om vi skulle låta henne gå på förts igår men så fick vi reda på att 12 av 16 barn på hennes avdelning hade vinterkräksjuka :yuck:


Går magsjuka här med. Tur jag bara jobbar ett dagpass nästa vecka så jag kunde byta bort det och hålla oss hemma hela veckan. Vi har en riktigt seg förkylning allihopa som inte vill ge sig så slipper helst magsjuka.
 
Flisan har varit sjuk ytterligare en vecka. :down: Velade på om vi skulle låta henne gå på förts igår men så fick vi reda på att 12 av 16 barn på hennes avdelning hade vinterkräksjuka :yuck:

Usch tycker det är lite jobbigt med förskolebacillerna som bara verkar gå runt.... Cornrlis har hostat sen slutet av september :(
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 153
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
15 823
Svar
734
· Visningar
38 258
Senast: Sryoqwe
·
Utrustning Gekås ny påsar (de stora) har väldigt dålig hållbarhet. Vad ska man köpa i stället till rimligt pris. Ska klara 9 kg hösilage.
Svar
19
· Visningar
858
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp