Vårföräldrar 2017 del 9

Va äter era små på kvällen? O har börjat vägra sin ersättning på kvällen och istället vaknar han vrålhungrig vid 5. :banghead: Vi äter middag typ fem sen lägger han sig 7. Vill inte ge macka då jag tycker att han äter tillräckligt av det på dagen.
 
Va äter era små på kvällen? O har börjat vägra sin ersättning på kvällen och istället vaknar han vrålhungrig vid 5. :banghead: Vi äter middag typ fem sen lägger han sig 7. Vill inte ge macka då jag tycker att han äter tillräckligt av det på dagen.

Julius dricker 2 dl välling när han lägger sig vid 19. Sover vanligtvis hela natten fram till 7-8 på det.
Middag äter vi vid 17.15, dock är det inte alls säkert att han äter något då...
 
Va äter era små på kvällen? O har börjat vägra sin ersättning på kvällen och istället vaknar han vrålhungrig vid 5. :banghead: Vi äter middag typ fem sen lägger han sig 7. Vill inte ge macka då jag tycker att han äter tillräckligt av det på dagen.
Sammy äter youghurt eller gröt på kvällen (manna eller havre) ibland en smörgås också beroende på mate under dagen. Han har vägrat alla typer av ”barnmatsprodukter” sedan länge. Får det vid 19-19.30 sen direkt i säng och sover hela natten.
 
Va äter era små på kvällen? O har börjat vägra sin ersättning på kvällen och istället vaknar han vrålhungrig vid 5. :banghead: Vi äter middag typ fem sen lägger han sig 7. Vill inte ge macka då jag tycker att han äter tillräckligt av det på dagen.

Cornelis äter kvällsmat vid halv sex och inget mer förrän frukost vid åtta på föris eller ev lite tidigare om vi är hemma :)
 
Va äter era små på kvällen? O har börjat vägra sin ersättning på kvällen och istället vaknar han vrålhungrig vid 5. :banghead: Vi äter middag typ fem sen lägger han sig 7. Vill inte ge macka då jag tycker att han äter tillräckligt av det på dagen.

Vi ammar :p

Igår åt han en halv burk Skyr.

Ammar två tre gånger på natten också.
 
ACD494DD-905C-42D7-942D-7B7E0B084FCD.jpeg


Ridtur igår, ville rida två varv :D
 
Märta får middag vid 17 - 17.30 och sen 2,5 dl välling när hon lagt sig i sin säng vid 20 - 20.30. Hon äter inget på natten och har inte gjort det på länge nu. Däremot är hon inne i en period där hon ofta vaknar en gång på natten och är ibland helt hysterisk och okontaktbar. nu har det varit länge sedan tack och lov, de nätterna är jobbiga!
 
O äter ju varken välling eller gröt men igår fick han lite soyguhrt så får se hur hungrig han är när han vaknar. Försöker få liv i honom nu men det går segt.
 
Tycker du inte det blir långt mellan målen?

Njae han går ju o lägger sig vid ca sju och har läst att barnet inte bör vara för mätt vid läggdags, då har magen för mkt att jobba med och sömnen kan bli orolig. Men sen ska man ju såklart lyssna på sitt barn, men han verkar nöjd så :) ibland hungrig när han vaknar och är vi hemma äter vi då frukost lite tidigare, ska han äta frukost på föris kan han få någon ost/skinkskiva att äta på medans vi gör oss iordning :)
 
Njae han går ju o lägger sig vid ca sju och har läst att barnet inte bör vara för mätt vid läggdags, då har magen för mkt att jobba med och sömnen kan bli orolig. Men sen ska man ju såklart lyssna på sitt barn, men han verkar nöjd så :) ibland hungrig när han vaknar och är vi hemma äter vi då frukost lite tidigare, ska han äta frukost på föris kan han få någon ost/skinkskiva att äta på medans vi gör oss iordning :)

Är väl mest bara orolig iom att han alltid legat lågt på vikten men du har rätt man ska lyssna på barnet.
 
Imorrn kör vi Cornelis till mina päron, har får tillbringa helgen där medans vi går på fest, storstädar, julpyntar och kanske hinner vila en stund!
 
Varför måste allt delas upp i egna trådar? Varför kan man inte få diskutera julklappar i ”sin” tråd? Alltså som vårtråd 2017 i detta fall!
Allt delas inte upp i egna trådar utan det mesta av uppdateringakaraktär stannar kvar i trådarna - däremot bryts diskussionsämnen ut för att dessa enklare ska kunna ses av alla och inte bara de få som läser varje separat föräldratråd :)

Som exemplet julklappar - istället för att diskussionen förs i flertalet olika trådar utifrån i princip samma fråga så kan det väl vara vettigt om det blir en större diskussion/samtal om ämnet där fler kan dela med sig om tips, tankar och erfarenheter trots att ni är i olika föräldratrådar? Tänk så mycket bra info eller tips som kanske missas bra för att någon missar en diskussion i ”fel” tråd! :)

Ingen hade blivit gladare än jag om ni skapade nya trådar om intressanta/roliga/bra ämnen istället för att så mycket försvinner i evighetstrådar! Då hade även modereringen och utbrytningen av trådar minskat :)

Och eftersom detta är rätt OT så kommer jag inte diskutera ämnet mera i den här tråden, men starta gärna en tråd på ämnet eller PMa @Gunnar om något är oklart. /mod
 
V hostar mer igen. Värdelöst. Får se om juluppehållet hjälper men antagligen inte, han verkar vara en sådan som hostar snarare än snorar :(
VC gör ju inget heller, lyssnar bara på lungorna så de inte låter astmatiska. Men kanske inte finns så mycket annat att göra.
 
V hostar mer igen. Värdelöst. Får se om juluppehållet hjälper men antagligen inte, han verkar vara en sådan som hostar snarare än snorar :(
VC gör ju inget heller, lyssnar bara på lungorna så de inte låter astmatiska. Men kanske inte finns så mycket annat att göra.
Tråkigt när det inte blir slut på hostan, man vill ju att dom ska vara pigga och må bra! Sammy (jag och Caspian också) har precis varit megaförkylda.. Sammy har nog aldrig varit så jäkla dålig nån gång, satt i nästan 2v men nu är det på upphällningen och bara snorigt på nätterna lite lite hosta. Förskolebakterier är inte att leka med:crazy: Vi är liksom inte vana vid såna eftersom Sammy inte går på förskola ännu.
Caspian klarade sej bäst, helamningen skyddar nog väldigt bra.
 
Tråkigt när det inte blir slut på hostan, man vill ju att dom ska vara pigga och må bra! Sammy (jag och Caspian också) har precis varit megaförkylda.. Sammy har nog aldrig varit så jäkla dålig nån gång, satt i nästan 2v men nu är det på upphällningen och bara snorigt på nätterna lite lite hosta. Förskolebakterier är inte att leka med:crazy: Vi är liksom inte vana vid såna eftersom Sammy inte går på förskola ännu.
Caspian klarade sej bäst, helamningen skyddar nog väldigt bra.

Han är inte eg allmänpåverkad, är liksom inte ”sjuk” men hostar och hostar han mycket på natten blir vi ju trötta av att vi inte sover.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
18 654
Senast: pepp
·
Svar
668
· Visningar
34 837
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 021
Utrustning Gekås ny påsar (de stora) har väldigt dålig hållbarhet. Vad ska man köpa i stället till rimligt pris. Ska klara 9 kg hösilage.
Svar
19
· Visningar
854
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp