Vårföräldrar 2017 del 9

Vi har strömavbrott sedan 04.30 så det blev inga midsommarplaner alls. Körde till Uppsala, åt frukost på vägen och sedan strosade vi i affärer och fikade lite.

Strömmen ska vara tillbaka vid 19.04 (!) men vi får se.
 
Måste kännas lite konstigt att vara utan liten på natten? Vi har inte kommit så långt i att vi lämnat bort natt eller att han varit iväg hos barnvakt utan farmor och farfar har varit barnvakter här istället. (Jag vet inte när jag själv är redo att lämna för natt:angel:)

Sammy har inte ätit nattetid sedan vi började introducera gröt/välling vid 4-5mån, han har sovit hela nätter sedan dess också. Ammade till 7,5mån ungefär.

Ja det känns underligt men också väldigt skönt och behövligt med en paus. Dessutom trivs Märta väldigt bra hos mina föräldrar och nätterna har aldrig varit några problem. Men sambon o jag kunde inte helt slappna av då det kändes som om något fattades, vi gick o lyssnade efter ljud hela kvällen. Jag hade ruggig separationsångest när de skulle åka och grät en skvätt, var trött så det påverkade nog också. Men sen kändes det bättre.
 
Hur är era i magen? Börjar fundera lite på om Märta är allergisk mot något. Hon är oerhört lös i magen även fast hon mest äter fast föda, händer ofta att det rinner över i blöjan. Tror hon har magknip ibland på nätterna med..

Har testat lite olika type av mat men kan inte koppla det till något. Nu testar vi laktosfri välling o ser om det blir bättre.
 
Hur är era i magen? Börjar fundera lite på om Märta är allergisk mot något. Hon är oerhört lös i magen även fast hon mest äter fast föda, händer ofta att det rinner över i blöjan. Tror hon har magknip ibland på nätterna med..

Har testat lite olika type av mat men kan inte koppla det till något. Nu testar vi laktosfri välling o ser om det blir bättre.

Cornelis är lös när tänderna växer men annars inte!
 
Hur är era i magen? Börjar fundera lite på om Märta är allergisk mot något. Hon är oerhört lös i magen även fast hon mest äter fast föda, händer ofta att det rinner över i blöjan. Tror hon har magknip ibland på nätterna med..

Har testat lite olika type av mat men kan inte koppla det till något. Nu testar vi laktosfri välling o ser om det blir bättre.
Ella håller sig inom ramen för 'normalt'. Ibland lite mjukare och ibland fastare - men aldrig varit varken lös eller hård. :)
Äter vanlig mat alla måltider och ammar lite däremellan.
 
Hur är era i magen? Börjar fundera lite på om Märta är allergisk mot något. Hon är oerhört lös i magen även fast hon mest äter fast föda, händer ofta att det rinner över i blöjan. Tror hon har magknip ibland på nätterna med..

Har testat lite olika type av mat men kan inte koppla det till något. Nu testar vi laktosfri välling o ser om det blir bättre.

Det är blandat.
 
Hur är era i magen? Börjar fundera lite på om Märta är allergisk mot något. Hon är oerhört lös i magen även fast hon mest äter fast föda, händer ofta att det rinner över i blöjan. Tror hon har magknip ibland på nätterna med..

Har testat lite olika type av mat men kan inte koppla det till något. Nu testar vi laktosfri välling o ser om det blir bättre.

Fröken är allergisk mot både mjölkprotein och ägg. När det blivit något fel med maten blir det antingen stopp eller så rinner det.
 
Hur är era i magen? Börjar fundera lite på om Märta är allergisk mot något. Hon är oerhört lös i magen även fast hon mest äter fast föda, händer ofta att det rinner över i blöjan. Tror hon har magknip ibland på nätterna med..

Har testat lite olika type av mat men kan inte koppla det till något. Nu testar vi laktosfri välling o ser om det blir bättre.


Oskar är allergisk mot mjölkprotein, ägg och soja. När han får i sig det blir det diarré och magknip. Ofta är inte så små barn känsliga för laktos, det kommer senare. Testa att utesluta mjölkprotein minst en månad. Det är ungefär så lång tid det tar för symptom att försvinna.
 
Någon som har erfarenhet av att åka taxi med en så liten? Funkar det med barnstolar och så? Vi är bortbjudna ikväll till sambons vänner för att kolla fotbollen och jag känner inte riktigt för att ta bussen hem med O och tycker lite synd om sambon om han inte ska kunna ta en öl. Egentligen hade jag velat stanna hemma men tror jag blir lynchad då.:o
 
Någon som har erfarenhet av att åka taxi med en så liten? Funkar det med barnstolar och så? Vi är bortbjudna ikväll till sambons vänner för att kolla fotbollen och jag känner inte riktigt för att ta bussen hem med O och tycker lite synd om sambon om han inte ska kunna ta en öl. Egentligen hade jag velat stanna hemma men tror jag blir lynchad då.:o
Brukar inte vara nåt problem. Säg till när ni bokar och att ni har egen barnstol.
Det enda är att airbagarna är inte urkopplade nånstans så man får tänka på var man sätter stolen
 
Brukar inte vara nåt problem. Säg till när ni bokar och att ni har egen barnstol.
Det enda är att airbagarna är inte urkopplade nånstans så man får tänka på var man sätter stolen

Vi har inte egen barnstol fick men ringde taxibolaget och de hade stolar. I värsta fall har vi en back up plan.
 
Vi har strömavbrott sedan 04.30 så det blev inga midsommarplaner alls. Körde till Uppsala, åt frukost på vägen och sedan strosade vi i affärer och fikade lite.

Strömmen ska vara tillbaka vid 19.04 (!) men vi får se.

19.55 idag kom den tillbaka. Blev ingen midsommartårta :eek:

Vi har mest varit ute och imorgon funderar vi på bad i badhus :)
 
Här går det sådär med liten och sova själv. Hon sover hela nätter igenom om hon får sova i samma säng men så fort hon ligger själv så vaknas det och gnälls :meh: Annars går allt bra. Hon har nästan lärt sig att springa och det är ytterst sällan hon kryper utan det är föttern som gäller. Fick även hem välkomstbrevet från dagis förra veckan så nu börjar det närma sig. :nailbiting:
 
Här går det sådär med liten och sova själv. Hon sover hela nätter igenom om hon får sova i samma säng men så fort hon ligger själv så vaknas det och gnälls :meh: Annars går allt bra. Hon har nästan lärt sig att springa och det är ytterst sällan hon kryper utan det är föttern som gäller. Fick även hem välkomstbrevet från dagis förra veckan så nu börjar det närma sig. :nailbiting:


Gör det något att hon sover mellan er? Jag prioriterar sömn framför allt, hur den sker kvittar. :p
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
261
· Visningar
18 276
Svar
549
· Visningar
29 157
Senast: MiaMia
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
14 739
Senast: AraSlei
·
Utrustning Gekås ny påsar (de stora) har väldigt dålig hållbarhet. Vad ska man köpa i stället till rimligt pris. Ska klara 9 kg hösilage.
Svar
19
· Visningar
849
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp