Vårföräldrar 2017 del 9

Luciafirande på föris idag.
 

Bifogade filer

  • 20181212_182454.jpg
    20181212_182454.jpg
    131,7 KB · Visningar: 13
Idag blev det en försenad 1,5års kontroll för Sammy (20mån nästa vecka, bättre sent än aldrig!)
Nu är han ca 85cm lång och väger ganska exakt 12kg, han hade dock inte tid att va stilla för att få exakt längd:rofl: Men han följer kurvorna bra, lite dipp på vikt kanske men han ligger bara ett hack under medel på den och precis på medel på längden så bvc-sköterskan va nöjd.
Såg till att få mässlingsvaccin plus nåt mer samtidigt så det är en väldigt trött kille här nu i em:heart
Glad lucia på er allihop!
 
Julen närmar sig och jag ser inte fram emot julafton eftersom den kommer bli ett konstant pass för att lilla inte ska få i sig av diverse olika saker som kan innehålla ägg och mjölkprotein. Jag har erbjudit mig att göra både mat och julgodis men nej, det ska göras sådant som alltid görs så jag har god lust att stanna hemma med henne eftersom intresset för att underlätta för henne är noll. Det hjälper liksom inte att hon har med sig eget när resten ska stå framme på olika bord och hon klättrar.

Svärmor har åsikter om att jag jobbar för mycket, jag har ju varit på TRE konferenser under året som inneburit fyra nätter borta. Hur kan jag göra så mot de stackars barnen? (Mjo, jag lämnar dom med din son. Kan inte han ta hand om dem så beror det på att du har misslyckats tidigare). Sen är jag inte hemma förrän 16 när jag jobbar. Det är katastrof. Minst. :D

Annars är det bra med oss. Uppföljning av vikt och längd på måndag eftersom hon först dippade på längd och sedan på vikt. Nu tror jag det är viktdipp igen eftersom hon skjutit iväg på längden av kläderna att döma.
 
Jag blir förresten glad av er som håller liv i tråden. Jag är sjukt inaktiv på buke för tillfället men det kan ju ändra sig :)
 
Julen närmar sig och jag ser inte fram emot julafton eftersom den kommer bli ett konstant pass för att lilla inte ska få i sig av diverse olika saker som kan innehålla ägg och mjölkprotein. Jag har erbjudit mig att göra både mat och julgodis men nej, det ska göras sådant som alltid görs så jag har god lust att stanna hemma med henne eftersom intresset för att underlätta för henne är noll. Det hjälper liksom inte att hon har med sig eget när resten ska stå framme på olika bord och hon klättrar.

Svärmor har åsikter om att jag jobbar för mycket, jag har ju varit på TRE konferenser under året som inneburit fyra nätter borta. Hur kan jag göra så mot de stackars barnen? (Mjo, jag lämnar dom med din son. Kan inte han ta hand om dem så beror det på att du har misslyckats tidigare). Sen är jag inte hemma förrän 16 när jag jobbar. Det är katastrof. Minst. :D

Annars är det bra med oss. Uppföljning av vikt och längd på måndag eftersom hon först dippade på längd och sedan på vikt. Nu tror jag det är viktdipp igen eftersom hon skjutit iväg på längden av kläderna att döma.

Åååh vad jag blir arg på sånt där, att man inte kan respektera allergier. Jag hade nog nästan övervägt att stanna hemma i protest! Jag är inte allergisk själv men uppvuxen med svår allergi i familjen. Jag bakar alltid så att alla kan äta oavsett allergi, jag tål inte det där att ”du och du får äta, men inte du”! Hoppas ni får en bra jul trots allt :)
 
Julen närmar sig och jag ser inte fram emot julafton eftersom den kommer bli ett konstant pass för att lilla inte ska få i sig av diverse olika saker som kan innehålla ägg och mjölkprotein. Jag har erbjudit mig att göra både mat och julgodis men nej, det ska göras sådant som alltid görs så jag har god lust att stanna hemma med henne eftersom intresset för att underlätta för henne är noll. Det hjälper liksom inte att hon har med sig eget när resten ska stå framme på olika bord och hon klättrar.

Svärmor har åsikter om att jag jobbar för mycket, jag har ju varit på TRE konferenser under året som inneburit fyra nätter borta. Hur kan jag göra så mot de stackars barnen? (Mjo, jag lämnar dom med din son. Kan inte han ta hand om dem så beror det på att du har misslyckats tidigare). Sen är jag inte hemma förrän 16 när jag jobbar. Det är katastrof. Minst. :D

Annars är det bra med oss. Uppföljning av vikt och längd på måndag eftersom hon först dippade på längd och sedan på vikt. Nu tror jag det är viktdipp igen eftersom hon skjutit iväg på längden av kläderna att döma.

Så fruktansvärt respektlöst. Det handlar om kanske 3 jular när barnet inte förstår bättre.

Vi kommer ha jul hemma. Och övervägande del kommer vara allergifritt. Funkade utmärkt förra året. Då visste ingen att jag gjort allergfri mat och alla tyckte det var jättegott. Tills jag berättade att det var mjölk och äggfritt.. Då gnälldes det lite men det var mest de äldre i sambons släkt.
 
Jag och O har åkt på världens förkylning. Känns sådär lagom kul lagom till julafton. Men har semester nästan 3 veckor så är väl lika bra att klara av sjukdomarna nu.
 
Vi ska strax baka pepparkakor, gjorde degen igår! Ska bli kul att se hur cornelis ”reagerar”, vet att de arbetat med trolldeg på förskolan men inget vi gjort hemma!
 
Vi har tagit ett varv magsjuka genom familjen, V var mest låg och spydde bara ett par gånger. Värre för oss vuxna och jag var ensam med V mina två dygn :crazy:

Nu ska vi försöka städa och göra lite julfint inkan måndag.
 
Vi har också åkt på en riktig skit förkylning :yuck:
Alla tre barn har varit sjuka samtidigt :turd: Mina öron orkar inte höra ordet mamma eller mera gnäll
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 026
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
15 579
Svar
695
· Visningar
36 577
Utrustning Gekås ny påsar (de stora) har väldigt dålig hållbarhet. Vad ska man köpa i stället till rimligt pris. Ska klara 9 kg hösilage.
Svar
19
· Visningar
858
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp