Vårföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kanske blev fel att gilla din kommentar! Självklart gillar jag inte att de känns så obehagligt att du blir yr utan mer att de kanske är något på gång? :)
Inget på g tyvärr :( får ju upp lite hopp varje gång men tror mest att bebis tryckte på nånting. Yrseln höll dock i sig även när hen somnat, skumt.
Skönt att känna att nånting händer för dig i alla fall!
 
Inget på g tyvärr :( får ju upp lite hopp varje gång men tror mest att bebis tryckte på nånting. Yrseln höll dock i sig även när hen somnat, skumt.
Skönt att känna att nånting händer för dig i alla fall!

Kanske nått du ska kolla upp om det håller i sig? Låter ju inte bra om du blir yr även när kroppen inte jobbar. Är ju en sak som man kanske påverkas vid verkar eller liknande.
 
Haft verkar i natt, inget som inte gick att klara av. Sen är jag ganska säker att slemproppen lossnade nu imorse. Nu är det lite lugnare igen! Vet att de inte behöver betyda att nått är på gång inom det närmsta men ändå glad att kroppen äntligen börjat visa tecken på att en förlossning är på gång :)

Slemproppen är ett tydligt steg i rätt riktning nu när du är så långt gången.
Håller tummarna att du inte behöver vänta så länge till på riktiga värkar eller att vattnet går. :)
 
Inget på g tyvärr :( får ju upp lite hopp varje gång men tror mest att bebis tryckte på nånting. Yrseln höll dock i sig även när hen somnat, skumt.
Skönt att känna att nånting händer för dig i alla fall!

Kan inte ens föreställa mig hur motigt det måste vara att ha haft känningar så länge och samtidigt gå över så mycket.:( Har du datum för igångsättning?
 
Idag var en riktig prövning! Första turen iväg sen vi kom hem från bb. Två olika besök på KS Solna som är fullkomligt kaos just nu! Men det gick bra, lyckades komma i tid till allt.

På återbesöket visade det sig att hon nästan kommit upp i sin startvikt igen, bara ca 60-70 gram ifrån nu :) i övrigt verkar allt ok!

Inatt fick jag dessutom sova ett par h så det känns som en bra dag på det hela (förutom brösten som gör överjävligt ont..)
 
Första turen iväg sen vi kom hem från bb. Två olika besök på KS Solna som är fullkomligt kaos just nu!
Är det förlossningen på KS Solna som är kaos nu eller allmänt? Ska till fosterdiagnostiken första gången nästa vecka efter deras flytt, nästan skönt att jag inte fick tid samma dag till spec-MVC eftersom det är så långt emellan just nu.
 
Idag var en riktig prövning! Första turen iväg sen vi kom hem från bb. Två olika besök på KS Solna som är fullkomligt kaos just nu! Men det gick bra, lyckades komma i tid till allt.

På återbesöket visade det sig att hon nästan kommit upp i sin startvikt igen, bara ca 60-70 gram ifrån nu :) i övrigt verkar allt ok!

Inatt fick jag dessutom sova ett par h så det känns som en bra dag på det hela (förutom brösten som gör överjävligt ont..)
Mina bröst gör också sjukt ont. Gör ont bara av att titta på dem typ. Hoppas det går över sen
 
25/3 - Shpongle, första barnet/ UL visade: pojke / Det blev en:
5/4 - Jenka, andra barnet /gissar på: tjej /UL visade/Det blev en:
17/4 - Pengy, första barnet / Gissar på: Tjej/ UL visade: Pojke / Det blev en:
21/4 - Whirlie, andra barnet / Gissar på: / UL visade: flicka / Det blev en:
29/4 Minusgraader, andra barnet / Gissar på: / UL visade: Flicka / Det blev en:

1/5 - Kaki, andra barnet.
6/5 - Anonymusen, andra barnet / Gissar på: Pojke / UL visade: pojke / Det blev en:
6/5- Lo_, andra barnet/ Gissar på:/ UL visade/ Det blev en:
9/5 - Iglatjarn, andra barnet. Planerat ks. NIPT-test visade: Tjej
11/5 - domesticus, andra barnet / Gissar på:Pojke/ UL visade: Tjej / Det blev en:
25/5 - Linn-Nora, första barnet
30/5- Tingeling84,tredje barnet/UL visade:kille/Det blev en:

Födda:
31/3- Zata, Pojke, Hjalmar (beräknad 20/3)
2/4- Mulles_matte, Pojke, Oskar (beräknad 29/3), 3955 g och 53 cm lång
3/4- Sedna, Pojke (beräknad 8/4), 3500 g och 50 cm
13/4 anonymapril, flicka (beräknad 19/4), 3484g och 50cm
13/4 MinIan, pojke (beräknad 10/4), 3775g och 50cm

Uppdaterar listan och kliver lite före i kön datummässigt.
Har efter många turer äntligen fått beviljat planerat snitt, och datum satt till 9 maj. Alltså bara exakt 3 veckor kvar. Börjar redan blir nervös men är ändå fullt övertygad om att det var rätt beslut för oss :).
Grattis till er som redan har era finniga på utsidan! :bump:
 
Är det förlossningen på KS Solna som är kaos nu eller allmänt? Ska till fosterdiagnostiken första gången nästa vecka efter deras flytt, nästan skönt att jag inte fick tid samma dag till spec-MVC eftersom det är så långt emellan just nu.

Nja allmänt, de bygger ju överallt så det är stökig trafik. Mottagandet osv är det inget fel på i mitt tycke:)
 
25/3 - Shpongle, första barnet/ UL visade: pojke / Det blev en:
5/4 - Jenka, andra barnet /gissar på: tjej /UL visade/Det blev en:
17/4 - Pengy, första barnet / Gissar på: Tjej/ UL visade: Pojke / Det blev en:
21/4 - Whirlie, andra barnet / Gissar på: / UL visade: flicka / Det blev en:
29/4 Minusgraader, andra barnet / Gissar på: / UL visade: Flicka / Det blev en:

1/5 - Kaki, andra barnet.
6/5 - Anonymusen, andra barnet / Gissar på: Pojke / UL visade: pojke / Det blev en:
6/5- Lo_, andra barnet/ Gissar på:/ UL visade/ Det blev en:
9/5 - Iglatjarn, andra barnet. Planerat ks. NIPT-test visade: Tjej
11/5 - domesticus, andra barnet / Gissar på:Pojke/ UL visade: Tjej / Det blev en:
25/5 - Linn-Nora, första barnet
30/5- Tingeling84,tredje barnet/UL visade:kille/Det blev en:

Födda:
31/3- Zata, Pojke, Hjalmar (beräknad 20/3)
2/4- Mulles_matte, Pojke, Oskar (beräknad 29/3), 3955 g och 53 cm lång
3/4- Sedna, Pojke (beräknad 8/4), 3500 g och 50 cm
13/4 anonymapril, flicka (beräknad 19/4), 3484g och 50cm
13/4 MinIan, pojke (beräknad 10/4), 3775g och 50cm

Uppdaterar listan och kliver lite före i kön datummässigt.
Har efter många turer äntligen fått beviljat planerat snitt, och datum satt till 9 maj. Alltså bara exakt 3 veckor kvar. Börjar redan blir nervös men är ändå fullt övertygad om att det var rätt beslut för oss :).
Grattis till er som redan har era finniga på utsidan! :bump:

Skönt att ha fått det bestämt:) jag är nöjd med min upplevelse kring snittet, kändes väldigt tryggt bland alla läkare o sköterskor som var där. Jag hoppas att du också får en fin snittförlossning!
 
Hur går det @Pengy ?

Jag drömde att bebis kom ut och kunde massor redan, typ resa sig osv. Dessutom lät han (i drömmen en han i alla fall) aldrig så jag glömde amma mer än max en gång om dagen :o
 
De ringde från Amandamottagningen igår så nu ska jag byta bm då den jag hade blivit sjuk. Ska dit på tisdag, få se om det ger nåt.
Börjar ju närma sig fl och paniken inombords stiger :cry: Vet inte hur jag ska bete mig eller säga så de förstår,sist sa bm bara att jag verkar lugn och stabil. Måste man bete sig som en galning för att de ska förstå att man är rädd??:confused:
 
Det händer inte så mycket, ungefär samma som igår! Hade oregelbundna värkar i natt och imorse släppte mer av slemproppen. Antagligen lossnade inte allt igår! Men nu hoppas jag att allt är ute och att det ska dra igång här inom 24 timmar, men det kanske är önsketänkande ;) Har vart ute på en promenad nu, samt sått lite morötter i hopp om att försöka sätta igång nått!

@Jenka Låter ju som en superunge, en sån skulle man ju fått ;)
 
Så nyfiken på vem bebis är nu... Kön? Lik storebror eller inte? Personlighet? Konstig tanke att det i alla fall påbörjas imorgon och vi har bebis senast i helgen.
 
Så nyfiken på vem bebis är nu... Kön? Lik storebror eller inte? Personlighet? Konstig tanke att det i alla fall påbörjas imorgon och vi har bebis senast i helgen.

Ja, visst är det spännande att få se vad de är för en liten som legat där inne i 9 månader :D Håller tummarna att allt går bra för er imorgon, eller att hen kanske vill komma ut redan idag ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 881
Senast: Lingon
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
628
Senast: Liten
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 428
Senast: Görel
·
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 561
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Den första tråden
  • Masked Singer 2024
  • Min ekonomi

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp