Vårföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det blev sjukstuga här ändå. Inga magbesvär ännu (peppar peppar), men dottern har helt klart någon variant av influensa. Hoppas bebis klarar sig. I alla fall inga midsommarplaner som går i stöpet då vi inte planerat något, det var som om vi hade detta på känn.
 
Kom att tänka på förlossningen i veckan och är fortfarande så glad och tacksam att allt gick så bra.

Satt och tänkte på det häromdagen att det var många förlossningar som verkat gått bra i denna tråden! Var väl ingen som behövde gå igenom akut kejsarsnitt? Eller minns jag fel?

Min förlossning gick väll egentligen inte alls så smidigt och lilleman fick ju direkt gå med barnläkarna men när jag tänker tillbaka känns det ändå bra! Fick så bra stöd av både sambo och personalen och det var många av barnmorskorna som var med som kom efteråt och pratade med oss :)
 
Satt och tänkte på det häromdagen att det var många förlossningar som verkat gått bra i denna tråden! Var väl ingen som behövde gå igenom akut kejsarsnitt? Eller minns jag fel?

Min förlossning gick väll egentligen inte alls så smidigt och lilleman fick ju direkt gå med barnläkarna men när jag tänker tillbaka känns det ändå bra! Fick så bra stöd av både sambo och personalen och det var många av barnmorskorna som var med som kom efteråt och pratade med oss :)
Skönt att det känns bra! Verkar vara så, åt båda håll, att upplevelsen långtifrån alltid speglar hur det varit rent medicinskt.
 
Tycker lilltjejens bakhuvud är något platt. På kontrollen på bvc förra veckan kommenterade sköterskan att hon tyckte huvudet såg bra ut men att jobba förebyggande. Jag håller inte riktigt med. Fick träffa en annan pga semester o hon kändes inte lika bra. Bebis ligger med huvudet åt sidan när hon sover och växlar, så det är symmetriskt iaf. Köpte en sån där pandakudde som inte blivit använd... någon som har erfarenhet av att en sådan fungerar bra?

Mage vill hon inte ligga på mer än någon minut innan hon skriker. Låter ni era bebisar fortsätta på mage när de blir arga?
 
Tycker lilltjejens bakhuvud är något platt. På kontrollen på bvc förra veckan kommenterade sköterskan att hon tyckte huvudet såg bra ut men att jobba förebyggande. Jag håller inte riktigt med. Fick träffa en annan pga semester o hon kändes inte lika bra. Bebis ligger med huvudet åt sidan när hon sover och växlar, så det är symmetriskt iaf. Köpte en sån där pandakudde som inte blivit använd... någon som har erfarenhet av att en sådan fungerar bra?

Mage vill hon inte ligga på mer än någon minut innan hon skriker. Låter ni era bebisar fortsätta på mage när de blir arga?

Har ingen erfarenhet av kudden tyvärr, vi använder bara en sån vanlig kudde på natten! Och angående ligga på mage så vänder jag tillbaka Walter om han blir arg! Ligger han bara och knorrar lite kan jag låta honom ligga en stund till. Får hellre lägga honom fler gånger under dagen istället.
 
Tycker lilltjejens bakhuvud är något platt. På kontrollen på bvc förra veckan kommenterade sköterskan att hon tyckte huvudet såg bra ut men att jobba förebyggande. Jag håller inte riktigt med. Fick träffa en annan pga semester o hon kändes inte lika bra. Bebis ligger med huvudet åt sidan när hon sover och växlar, så det är symmetriskt iaf. Köpte en sån där pandakudde som inte blivit använd... någon som har erfarenhet av att en sådan fungerar bra?

Mage vill hon inte ligga på mer än någon minut innan hon skriker. Låter ni era bebisar fortsätta på mage när de blir arga?
Har inte heller någon erfarenhet av sån kudde.
Nej, blir han arg så vänder jag tillbaka eller plockar upp honom.
 
Idag eftermiddag ska vi till Ullared... Känns lite sådär halvbra att åka dit med liten (eller med fem barn öht ) , men behöver verkligen handla hem en massa grejer och kläder till alla ungarna nu. Dom andra barnen har fått följa med dit när de varit i samma ålder, så det borde vara lugnt.
Brukar inte vara knökfullt med folk när man kommer dit på kvällstid, så förhoppningsvis borde vi överleva den här trippen utan nervsammanbrott och borttappade ungar :D
 
Gaaah. När väl såren läkt så kommer det nya direkt så fort Noah börjar amma. Denna gången på sidan som ett långt skärsår nästan. Blir fan tokig.. Får nog fortsätta pumpa denna semester och ringa amningsmottagningen igen. Skulle återkomma om jag fortfarande fick mer sår
 
Satt och tänkte på det häromdagen att det var många förlossningar som verkat gått bra i denna tråden! Var väl ingen som behövde gå igenom akut kejsarsnitt? Eller minns jag fel?

Min förlossning gick väll egentligen inte alls så smidigt och lilleman fick ju direkt gå med barnläkarna men när jag tänker tillbaka känns det ändå bra! Fick så bra stöd av både sambo och personalen och det var många av barnmorskorna som var med som kom efteråt och pratade med oss :)
Läser man min journal så ser min förlossning normal ut men jag upplevde den som traumatisk, men det blev en vaginal förlossning som slutade väl. Jag ska på efterkontroll nästa vecka och då hoppas jag få lite svar på varför det blev som det blev.
 
Gaaah. När väl såren läkt så kommer det nya direkt så fort Noah börjar amma. Denna gången på sidan som ett långt skärsår nästan. Blir fan tokig.. Får nog fortsätta pumpa denna semester och ringa amningsmottagningen igen. Skulle återkomma om jag fortfarande fick mer sår
Jag får också sår men det räddas med amningsnapp. Nu håller jag på att vänja av den för att slippa krångel och har jag återigen fått lite ont så jag varvar utan/med. Har du testat?
 
Idag är sista dagen ensam med barnen, känns riktigt skönt! I eftermiddag går min sambo på tio veckors semester/föräldraledigt och jag likaså. Lilla V vill vara i famn eller sele 24/7 och storasyster vill leka mest hela tiden så det ska bli skönt att vara två igen.
 
Just ja! Om någon vill lägga i mig i listan så vore det snällt, lyckas inte från mobilen. Vide föddes 8 maj och var 3550 g tung och 50 cm.
 
Tycker lilltjejens bakhuvud är något platt. På kontrollen på bvc förra veckan kommenterade sköterskan att hon tyckte huvudet såg bra ut men att jobba förebyggande. Jag håller inte riktigt med. Fick träffa en annan pga semester o hon kändes inte lika bra. Bebis ligger med huvudet åt sidan när hon sover och växlar, så det är symmetriskt iaf. Köpte en sån där pandakudde som inte blivit använd... någon som har erfarenhet av att en sådan fungerar bra?

Mage vill hon inte ligga på mer än någon minut innan hon skriker. Låter ni era bebisar fortsätta på mage när de blir arga?

Tyckte bebis hade lite platt bakhuvud för någon månad sedan. Började då använda en sådan avlastande kunde som vi hade liggande. Nu tycker jag huvudet är mindre platt, men kan inte säga säkert att de beror på just kudden. Med åldern har det ju även blivit mer och mer att han sitter i famnen samt ligger något längre stunder på mage.

Vänder honom från magläge om han blir missnöjd. Men det har blivit betydligt lättare att fånga hans uppmärksamhet med leksaker, så nu kan han ändå vara nöjd något längre stunder på mage.
 
Och BVC har inte påpekat att bebis skulle ha platt huvud, utan bara pratat om förebyggande. Jag tycker ändå att huvudet är/var lite platt. Jag tror att BVC idag är så vana vid att bebisar har lite platta bakhuvuden att de inte rageagerar på det så länge det bara är lite platt. Var och varannan bebis idag har ju lite lite platt bakhuvud eftersom de ska ligga på rygg. Det var annat när en själv var liten och bebisar skulle ligga på mage. @anonymApril
 
Födda:
31/3- Zata, Pojke, Hjalmar (beräknad 20/3)

2/4- Mulles_matte, Pojke, Oskar (beräknad 29/3), 3955 g och 53 cm lång
3/4- Sedna, Pojke (beräknad 8/4), 3500 g och 50 cm
13/4 anonymapril, flicka (beräknad 19/4), 3484g och 50cm
13/4 MinIan, pojke (beräknad 10/4), 3775g och 50cm
16/4 Whirlie, flicka (beräknad 21/4), 4030g och 52 cm
16/4 hemlig, pojke Benjamin (akutsnitt pga anemi hos liten, beräknad 29/5 enligt RUL), 2366g och 48 cm
20/4 Jenka, flicka Elvira (beräknad 5/4), 3830g, 52 cm
22/4 Pengy, pojke Walter (beräknad 17/4), 3880g, 53 cm

4/5 Anonymusen, en pojke (beräknad 6/5), 3945 g, 52 cm
8/5 Lo_, Pojke Vide, 3550g, 50cm
8/5 Kaki, en pojke (beräknad 1/5), 3690g 51cm
8/5 Minusgraader, flicka Vera (beräknad 29/4), 3305g , 49cm.
10/5 Iglatjarn, Molly 2890gr, 47cm lång.
10/5 domesticus, flicka Thea (beräknad 11/5),3635 g, 50 cm
17/5 Tingeling84, pojke Melker 2992gr,50 cm. (Beräknad 30/5,igångsatt 17/5

Lade till dig @Lo_ i listan :) Var verkligen många av barnen i tråden som ville komma 8-10 maj ;)
 
Tycker lilltjejens bakhuvud är något platt. På kontrollen på bvc förra veckan kommenterade sköterskan att hon tyckte huvudet såg bra ut men att jobba förebyggande. Jag håller inte riktigt med. Fick träffa en annan pga semester o hon kändes inte lika bra. Bebis ligger med huvudet åt sidan när hon sover och växlar, så det är symmetriskt iaf. Köpte en sån där pandakudde som inte blivit använd... någon som har erfarenhet av att en sådan fungerar bra?

Mage vill hon inte ligga på mer än någon minut innan hon skriker. Låter ni era bebisar fortsätta på mage när de blir arga?
Nej, jag tar upp henne när hon blir arg/ledsen. Överlag är hon inte så förtjust i att ligga på mage på golv/säng etc. Däremot mage mot mage så hon tränar mest på det sättet.

E är inte platt, men tyckte ju ett tag att hon låg nästan bara åt ena hållet. Har iaf gått över nu när vi började tänka mer på det så nu är hon jämn igen så sätt :)
 
Tycker lilltjejens bakhuvud är något platt. På kontrollen på bvc förra veckan kommenterade sköterskan att hon tyckte huvudet såg bra ut men att jobba förebyggande. Jag håller inte riktigt med. Fick träffa en annan pga semester o hon kändes inte lika bra. Bebis ligger med huvudet åt sidan när hon sover och växlar, så det är symmetriskt iaf. Köpte en sån där pandakudde som inte blivit använd... någon som har erfarenhet av att en sådan fungerar bra?

Mage vill hon inte ligga på mer än någon minut innan hon skriker. Låter ni era bebisar fortsätta på mage när de blir arga?
Vänder honom om han blir arg eller ledsen. Smågruffa kan han dock få göra.
 
Här har vi sovdag. Sov hela natten, åt, bytte blöja och sprattlade lite i gymmet. Somnade i vagnen när vi lämnade sonen och sover än. Bvc om en timme.
Jag lyckas i vanlig ordning kombinera det med att inte lägga mig i tid och hon lär väl vakna precis när jag fixat mat åt mig. Passar på att fylla på mjölkförrådet och rädda mina bröst iaf.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 150
Senast: Lingon
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
632
Senast: Liten
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 465
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 593
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp