Vårföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har varit på öppna förskolan två gånger den här veckan. Inte den jag varit på med storebror som liten men perfekt nu eftersom han är ledig och det är den enda som är öppen. Kommer hänga där en del i höst också då jag ska vara gruppledare.
Och apropå hösten sitter jag och funderar på hur mycket som är rimligt att hinna plugga (distans) utan att det bara blir ett jobbigt måste.

Nån mer som sysselsätter sig utöver bebis under föräldraledighet?
 
Vi har varit på öppna förskolan två gånger den här veckan. Inte den jag varit på med storebror som liten men perfekt nu eftersom han är ledig och det är den enda som är öppen. Kommer hänga där en del i höst också då jag ska vara gruppledare.
Och apropå hösten sitter jag och funderar på hur mycket som är rimligt att hinna plugga (distans) utan att det bara blir ett jobbigt måste.

Nån mer som sysselsätter sig utöver bebis under föräldraledighet?

Låter mysigt med öppna förskolan:) Jag ska försöka streta vidare med min ingenjörsexamen i höst, vet inte heller vad som är rimligt att hinna med riktigt men hoppas på att färdigställa mitt ex-jobb (ca 15hp kvar) och en 4,5hp kurs, utöver ett labbprojekt... får se hur det går;) börjar väl bli lite skeptisk på att hinna få ihop det! Men jag räknar med att fixa åtminstone en tenta + exjobbet så får resten bli när det blir.

Jag tänker att man måste ju vara helt fokuserad när man pluggar, så kanske är rimligt med 1-2h per dag åt studierna...?
 
Blir avundsjuk att höra om hur ni har tid över. Själv får jag sällan något vettigt gjort! Och är alltid olika grader av trött.
 
Blir avundsjuk att höra om hur ni har tid över. Själv får jag sällan något vettigt gjort! Och är alltid olika grader av trött.
Här är en till allt som oftast är trött och som mer eller mindre aldrig får något vettigt gjort.
Idag har jag hunnit diska, det är nog det enda vettiga jag kommer göra idag, förutom att packa lite hö till ponnyn :S
 
Här är en till allt som oftast är trött och som mer eller mindre aldrig får något vettigt gjort.
Idag har jag hunnit diska, det är nog det enda vettiga jag kommer göra idag, förutom att packa lite hö till ponnyn :S
Jag är glad de dagar jag orkar laga mat :-). Tvååringen ska ju ha både lunch och middag. Och sovpromenad. Och mellanmål. Och aktiveras. Stackars lillan får haka på bäst hon kan.
 
Vilken dag vi har haft, vi följde med våra kompisar och deras son som är 2 dagar yngre än W ut med deras båt! Åkte ut till en ö där vi badade åt lunch och bara hade det gött! Påvägen tillbaka stannade vi och fiskade och det blev lyckat, hela 7 makrillar fick vi upp på ganska kort tid! Så nu är middagen idag klar ;)
 

Bifogade filer

  • 2B58B7A9-7164-4634-AB98-D75904F8BF23.jpeg
    2B58B7A9-7164-4634-AB98-D75904F8BF23.jpeg
    169,3 KB · Visningar: 23
Här har stora barnet dock kommit in i en jobbig period jag inte riktigt vet hur jag ska hantera. Mer än lagom utmattande när de stunderna slår till.
 
Här är en till som ofta är trött.. Noah sover bra. Äter max 2 gånger per natt men nu för tiden är det min rygg som gör mig trött. Har ALLTID ont i ryggen på morgonen. Fattar inte.. varor hos sjukgymnasten förra veckan men övningarna jag fått verkar inte göra någon skillnad. Är van att det brukar märkas ganska snart när man fått några övningar från dem att man blir bättre. Men inte nu.. vissa dagar vaknar jag och har så ont så gråten är nära det är både för smärtan och för att man inte orkar med mer värk nu. Alltid någonting som ska göra ont... SUCK!!!
 
Här är en till som ofta är trött.. Noah sover bra. Äter max 2 gånger per natt men nu för tiden är det min rygg som gör mig trött. Har ALLTID ont i ryggen på morgonen. Fattar inte.. varor hos sjukgymnasten förra veckan men övningarna jag fått verkar inte göra någon skillnad. Är van att det brukar märkas ganska snart när man fått några övningar från dem att man blir bättre. Men inte nu.. vissa dagar vaknar jag och har så ont så gråten är nära det är både för smärtan och för att man inte orkar med mer värk nu. Alltid någonting som ska göra ont... SUCK!!!
Känner igen det. Har det så nu och hade med ettan. Gick över när lillen blev ca 8-10 månader och började äta mer mat. Så kagkopplar ihop det med amningen.
 
Här är en till som ofta är trött.. Noah sover bra. Äter max 2 gånger per natt men nu för tiden är det min rygg som gör mig trött. Har ALLTID ont i ryggen på morgonen. Fattar inte.. varor hos sjukgymnasten förra veckan men övningarna jag fått verkar inte göra någon skillnad. Är van att det brukar märkas ganska snart när man fått några övningar från dem att man blir bättre. Men inte nu.. vissa dagar vaknar jag och har så ont så gråten är nära det är både för smärtan och för att man inte orkar med mer värk nu. Alltid någonting som ska göra ont... SUCK!!!

Usch låter verkligen jobbigt med sådan smärta! Hoppas att den ger med sig, man blir ju helt slut av att ha ont. Funkar vetevärmare eller något sådant för lite lindring i stunden?
 
Vi börjar göra oss redo för semester, ska bli så härligt! Men först väntar en 50 mils bilresa till landstället. Håller tummarna för att det går lugnt till. Har varit och köpt flytväst till bebis, testade den imorse med lite blandade reaktioner:p Förhoppningsvis blir det några härliga dagsutflykter på havet!
 
Känner igen det. Har det så nu och hade med ettan. Gick över när lillen blev ca 8-10 månader och började äta mer mat. Så kagkopplar ihop det med amningen.
Ojdå.. började fundera om det är fel säng man har men har i te haft såhär ont under graviditet så. . Ska testa byta säng bara för att. Har ju en luftsäng och soffan finns. Värt ett försök iaf
 
Usch låter verkligen jobbigt med sådan smärta! Hoppas att den ger med sig, man blir ju helt slut av att ha ont. Funkar vetevärmare eller något sådant för lite lindring i stunden?
Vet ej. Har ingen sån hemma men nog värt att köpa en för det är många gånger man behövt en :p
 
Vi börjar göra oss redo för semester, ska bli så härligt! Men först väntar en 50 mils bilresa till landstället. Håller tummarna för att det går lugnt till. Har varit och köpt flytväst till bebis, testade den imorse med lite blandade reaktioner:p Förhoppningsvis blir det några härliga dagsutflykter på havet!
Härligt. Sambon börjar jobba nu nästa vecka och jag känner mig inte alls redo för det kan jag lova.. behöver han hemma här, speciellt när 5åringen går utredning hos bup och är mer vild än lugn nu för tiden. Tår ens krafter -_-
 
På tal om nått annat. Prick på Noahs 3månaders dag så vände van sig från rygg till mage, nu gör jan det flera gånger om dagen. Han har lättare för det än mage till rygg haha.

Hur går det för alla andra bebisar? :)
 
På tal om nått annat. Prick på Noahs 3månaders dag så vände van sig från rygg till mage, nu gör jan det flera gånger om dagen. Han har lättare för det än mage till rygg haha.

Hur går det för alla andra bebisar? :)
Så duktig han är :) min har inte ens försökt vända sig än. Tror jag måste låta honom ligga lite mer på golvet så han får träna
 
Alltså W har börjat låta så sjukt mycket i sömnen på nätterna! Han knorrar, gnäller, kastar sig runt hit och dit. Jag och sambon håller på att bli tokiga, det går inte att sova bredvid honom! Vi har även provat att ha honom i vår säng om det skulle hjälpa med närhet från oss men han håller på likadant då! Idag sov jag i extrarummet för att få någon sömn och vi kommer turas om att ligga där nu så man får sova lite iaf! Har haft funderingar på att kanske låta honom sova i sitt eget rum! Men han känns fortfarande så liten :angel: någon som haft samma ”problem” och när vågar man låta barnen sova i eget rum?
 
På tal om nått annat. Prick på Noahs 3månaders dag så vände van sig från rygg till mage, nu gör jan det flera gånger om dagen. Han har lättare för det än mage till rygg haha.

Hur går det för alla andra bebisar? :)
Här vänds det inte nåt. 3 månader imorgon, men bara 1,5 månader sen BF. Har förstått att viss utveckling räknas från BF så då är det inte så konstigt.
 
W vänder från mage till rygg, men blir typ sämre och sämre på det! Antar att han börjar bli tyngre ;) börjar försöka vända från rygg till mage, när vi vaknar på morgonen ligger han ofta på sidan! Igår i Uv-tältet vände han från rygg till mage men det var lite fusk för jag tror marken sluttade lite svagt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 199
Senast: Lingon
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
632
Senast: Liten
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 527
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 596
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp