Vårföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså W har börjat låta så sjukt mycket i sömnen på nätterna! Han knorrar, gnäller, kastar sig runt hit och dit. Jag och sambon håller på att bli tokiga, det går inte att sova bredvid honom! Vi har även provat att ha honom i vår säng om det skulle hjälpa med närhet från oss men han håller på likadant då! Idag sov jag i extrarummet för att få någon sömn och vi kommer turas om att ligga där nu så man får sova lite iaf! Har haft funderingar på att kanske låta honom sova i sitt eget rum! Men han känns fortfarande så liten :angel: någon som haft samma ”problem” och när vågar man låta barnen sova i eget rum?
Jag tar upp och lägger bredvid mig när det knorras. Gör nog det lite för tidigt.
 
Lilltjejen blev tre månader igår. Hon lägger sig på sidan men vänder inte åt något håll ännu. I veckan kom hon på att hon kan ta tag i saker och slå på saker vilket hon verkar tycka är jätteroligt. Så spännande tid nu, händer sjukt mkt varje dag!
 
Jag tycker det är rätt tråkigt med bebis just nu. Alltså jag älskar min bebis, men längtar tills han är större. Nu är det så svårt att roa och omöjligt att avleda och allt behov av sövande dagtid tar en massa tid. Men så kommer de stunder han skrattar hjärtligt åt mitt tramsiga prat och då är det himla mysigt med bebis, men de stunderna är så få i sammanhanget. Trodde jag skulle känna stress över att han växer, då det antagligen är vår sista bebis, men känner tvärtom att han inte växer tillräckligt snabbt just nu. Men snart lättar det nog! De blir ju bara roligare och roligare, det vet jag ju.
 
Jag tycker det är rätt tråkigt med bebis just nu. Alltså jag älskar min bebis, men längtar tills han är större. Nu är det så svårt att roa och omöjligt att avleda och allt behov av sövande dagtid tar en massa tid. Men så kommer de stunder han skrattar hjärtligt åt mitt tramsiga prat och då är det himla mysigt med bebis, men de stunderna är så få i sammanhanget. Trodde jag skulle känna stress över att han växer, då det antagligen är vår sista bebis, men känner tvärtom att han inte växer tillräckligt snabbt just nu. Men snart lättar det nog! De blir ju bara roligare och roligare, det vet jag ju.
Jag kände sån stress när hon var nån månad men nu ser jag också gärna att hon blir större :) oftast iaf.

E blir snart tre månader. Vänder sig ibland från mage, men vet inte hur medvetet. Håller huvudet allt mer stabilt och har börjat greppa saker.
 
Jag kände sån stress när hon var nån månad men nu ser jag också gärna att hon blir större :) oftast iaf.

Ja första veckorna kände jag så, det är så speciellt med en nyfödd. Med storasyster kände jag så längre, men nu har jag en tydligare uppfattning om vad som väntar. Ser även fram emot att inte bli fullt så kluven mellan barnens behov. :)
 
Varför ska Noah sova djupt när det är livat på dagen men natten så vrider han sig av minsta ljud från sängen. Vår säng är inte ljudlös direkt. Knarrar bara man tittar på det
Så jobbigt när man försöker vara ninja haha
 
Nu har min dotter fått Rota-vaccinet. Eller igår vid lunchtid fick hon det.
Glömde fråga hur länge det kan dröja innan biverkningar visar sig. Var det nån av er som kom ihåg att göra det?
Har inte märkt något direkt ännu.. men det kanske kan komma ändå?
 
Nu har min dotter fått Rota-vaccinet. Eller igår vid lunchtid fick hon det.
Glömde fråga hur länge det kan dröja innan biverkningar visar sig. Var det nån av er som kom ihåg att göra det?
Har inte märkt något direkt ännu.. men det kanske kan komma ändå?

Efter ca en vecka enligt vår BVC. Min kille fick magont, gaser och bajsade oftare efter knappt en vecka, följd av vaccinet eller ej är svårt att säga.
 
Nu har min dotter fått Rota-vaccinet. Eller igår vid lunchtid fick hon det.
Glömde fråga hur länge det kan dröja innan biverkningar visar sig. Var det nån av er som kom ihåg att göra det?
Har inte märkt något direkt ännu.. men det kanske kan komma ändå?

Har fått liknande upplysning från bvc som @Sedna . Första gången blev lillan lite halvkonstig i magen efter ca 1v, och det höll nog i sig ytterligare en vecka. Men det var ganska diffust så är inte säker på att det var därför. Efter andra dosen däremot är det helt tydligt att hon har reagerat, 3 dagar höll det i sig och kom tidigare än sist.
 
I söndags åkte vi som sagt ca 50 mil med bebis, det gick ganska bra ändå. Bara ett tillfälle det blev lite panik då vi inte hittade något ställe att stanna på när det började behövas. Tycker det är extremt stressande när hon är ledsen i bilen och vill helst förekomma.

Igår fick hon följa med ut på havet för första gången, visste inte om vi skulle våga. Det är ju lite meckigt av och på båten när det är klippor och rörligt hav. Men hon sov i den otympliga flytvästen och låg nöjt i liggdelen ute på ön så det blev en väldigt trevlig tur :)
 
Efter ca en vecka enligt vår BVC. Min kille fick magont, gaser och bajsade oftare efter knappt en vecka, följd av vaccinet eller ej är svårt att säga.
Har fått liknande upplysning från bvc som @Sedna . Första gången blev lillan lite halvkonstig i magen efter ca 1v, och det höll nog i sig ytterligare en vecka. Men det var ganska diffust så är inte säker på att det var därför. Efter andra dosen däremot är det helt tydligt att hon har reagerat, 3 dagar höll det i sig och kom tidigare än sist.

Aha, okej, då kan det fortfarande komma då. Hittills kanske har jag som sagt inte märkt något direkt. Hon började bli mer gasig än tidigare för nån vecka sen. Men jag tolkar det som att tarmarna helt enkelt utvecklats. Eller nåt jag äter. Men jag har inte ändrat min kost något.

Hur är det med smittsamhet, var det någon som frågade det? Vår BVC sa att man ska vara noggrannare med hygienen, men även där glömde jag fråga hur länge 😉
 
I söndags åkte vi som sagt ca 50 mil med bebis, det gick ganska bra ändå. Bara ett tillfälle det blev lite panik då vi inte hittade något ställe att stanna på när det började behövas. Tycker det är extremt stressande när hon är ledsen i bilen och vill helst förekomma.

Igår fick hon följa med ut på havet för första gången, visste inte om vi skulle våga. Det är ju lite meckigt av och på båten när det är klippor och rörligt hav. Men hon sov i den otympliga flytvästen och låg nöjt i liggdelen ute på ön så det blev en väldigt trevlig tur :)

Härligt det låter! Vår lille får vara landkrabba i år. Har lämnat honom med barnvakt när vi gjort utflykter med båt. Detsamma med storasyster som tycker det är lite läskigt med båt. Ifjol tyckte hon det var jättekul men det var då det.:p Men inte så tokigt att lämna barnen på land heller. Lite mer strapatsrika klipppromenader och väldigt avslappnade att bara höra vågskvalp och inga barn. :)
 
Härligt det låter! Vår lille får vara landkrabba i år. Har lämnat honom med barnvakt när vi gjort utflykter med båt. Detsamma med storasyster som tycker det är lite läskigt med båt. Ifjol tyckte hon det var jättekul men det var då det.:p Men inte så tokigt att lämna barnen på land heller. Lite mer strapatsrika klipppromenader och väldigt avslappnade att bara höra vågskvalp och inga barn. :)

Låter inte helt fel att få lite ledigt från passandet;) Hur länge kan ni vara borta då? Jag längtar efter en dejt med sambon men lilltjejen vill helst inte ha flaska så då blir det knepigt att lämna ifrån sig henne.. Så hon får följa med vart vi än går. Hehe. Men hon är en ganska nöjd bebis så det fungerar bra tycker jag.
 
Aha, okej, då kan det fortfarande komma då. Hittills kanske har jag som sagt inte märkt något direkt. Hon började bli mer gasig än tidigare för nån vecka sen. Men jag tolkar det som att tarmarna helt enkelt utvecklats. Eller nåt jag äter. Men jag har inte ändrat min kost något.

Hur är det med smittsamhet, var det någon som frågade det? Vår BVC sa att man ska vara noggrannare med hygienen, men även där glömde jag fråga hur länge 😉

Fick höra att man skulle vara noggrann med hygien i ca 2v.
 
Låter inte helt fel att få lite ledigt från passandet;) Hur länge kan ni vara borta då? Jag längtar efter en dejt med sambon men lilltjejen vill helst inte ha flaska så då blir det knepigt att lämna ifrån sig henne.. Så hon får följa med vart vi än går. Hehe. Men hon är en ganska nöjd bebis så det fungerar bra tycker jag.

Min tar inte heller flaska, fast är övertygad om att han tar den om han inte har något val. Storasyster var nämligen likadan, så känner mig luttrad och har inga problem att lämna bort honom. Nu var vi borta som längst ca 3 timmar, så barnvakterna behövde aldrig truga med flaskan. Han var så nöjd och enkel alla tre gånger vi lämnade bort honom. :)
 
Roligast här just nu är att stå i knät och ha glada konversationer, helst båda samtidigt. Intresset för leksaker blir större och större. Han har roligt med lekbågen till babysittern och babygymmet. Lösa saker blir han mest bara frustrerad på. De slår honom gärna i pannan istället för att träffa munnen och inte heller vet han hur han ska släppa taget när han lyckats greppa, så det leder mest till frustration. :p
 
Det är nästan så jag ångrar vaccinationen.. är orolig för att hon ska få tarminvaginagtion. Även om det ska vara ovanligt så är jag duktig på att tro det värsta :(
Ikväll har hon varit lite gnällig. Vi var och besökte en släkting. Inget jätteskrik utan bara lite besvärad. Hon brukar nästan aldrig skrika och hon verkade även försöka krysta utan att det kom nåt. Blev såklart orolig.
På vägen hem började hon panikskrika. Fick stanna bilen och tröstamma någon minut. Sen somnade hon.
Väl hemma fortsatte hon sova i babyskyddet tills vi tog ut henne. Då mornade hon sig och piggnade till sen.
Efter en stund bajsade hon äntligen, inga mängder, men ändå. Sen åt hon några minuter och somnade igen.
Hon känns lite trött idag, men hon har haft såna dagar innan. Har inte tagit tempen ännu..
Kanske borde ringa 1177.
Men visst borde just invagination märkas? Borde väl vara svårt att missa?
 
Det är nästan så jag ångrar vaccinationen.. är orolig för att hon ska få tarminvaginagtion. Även om det ska vara ovanligt så är jag duktig på att tro det värsta :(
Ikväll har hon varit lite gnällig. Vi var och besökte en släkting. Inget jätteskrik utan bara lite besvärad. Hon brukar nästan aldrig skrika och hon verkade även försöka krysta utan att det kom nåt. Blev såklart orolig.
På vägen hem började hon panikskrika. Fick stanna bilen och tröstamma någon minut. Sen somnade hon.
Väl hemma fortsatte hon sova i babyskyddet tills vi tog ut henne. Då mornade hon sig och piggnade till sen.
Efter en stund bajsade hon äntligen, inga mängder, men ändå. Sen åt hon några minuter och somnade igen.
Hon känns lite trött idag, men hon har haft såna dagar innan. Har inte tagit tempen ännu..
Kanske borde ringa 1177.
Men visst borde just invagination märkas? Borde väl vara svårt att missa?
Vid invagination så borde det inte gå över, det gör ont! Så låter inte som det, men ring absolut 1177 om du är orolig, det är det de är till för :).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 593
Senast: Lingon
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
617
Senast: Liten
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
Svar
15
· Visningar
427
Senast: MJLee
·
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 329
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp