Vårföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack för tips! Ska genast klicka hem 😊👌
Hur gör du med pyjamas? Har dom det också?
Kan säga att från Gro kör vi på vintern 2 tog (eller är den 2,5?) och på vår/höst och svalare sommarnätter 1 tog. Den varmaste (3 tog?)har vi på landet när vi åker dit. Den är för varm i lägenheten.
 
Såg idag att framtänderna i överkäken nära på brutit igenom tandköttet. Jag har varit så fokuserad på underkäken att det gått mig förbi. :o
 
Tänkte bjuda på den här.. Minigrisen tycker minst sagt om mat :D
Och mamman var korkad nog att glömma haklapp, så bodyn är väl bara att kasta :banghead:
 

Bifogade filer

  • IMG_20180924_161807.jpg
    IMG_20180924_161807.jpg
    167,2 KB · Visningar: 29
Alltså vilka goingar ni har @Mulles_matte och @Pengy! Vår lilla tjej har mest varit entusiastisk inför den silvriga skeden hon får smakproven på :p Idag fick hon iofs äppelmos som jag just kokat och det gick ner fortare än kvickt!
Skeden är ganska spännande här med, han ska ALLTID ha en sked att hålla i när vi matar.. Och som synes gärna försöka använda den själv också :D
 
Min plutta är superintresserad av mat. När vi kollade VM finalen i hoppning åt jag lite jordnötsringar (njuta av ”egentiden” till max) tiggde hon som en hund. Hon fick smaka lite (för att introducera jordnöt i små mängder) och hon nästan skrek efter att få smaka mera. Så hon fick suga några fler ggr för att hålla sig lugn.

Hon försöker också dra tag i tallrikar och glas för att få smaka om hon sitter i knät när vi äter. Och spritter glatt med benen varje fång hon får skicka på fingret.
 
E var superglad över morotspure idag. Och så har jag byggt om vagnen så imorgon ska vi prova sittdel!

För övrigt har hon skrikigt nästan konstant 2 av de senaste 3 gångerna vi åkt bil. Hoppas på att det är snabbt övergående.
 
Har ni alla bytt till sittdel nu?
Min lilla är ju lite yngre än de flesta här.
Hur stadiga var dom när ni bytte? 😊

Här kör vi nu med sittdel (oftast dock lite mer bakåtlutad än på bilden), då fröken inte är särskilt nöjd annars :) Hon är stadig, men sitter inte själv än (4,5 månad). Storasyster sov alltid i både bil och vagn men den här är inte särskilt förtjust i någondera :meh: Hon är överhuvudtaget mer krävande och då pappan inte är särskilt mkt värd i hennes ögon har jag varit lite lätt trött på sistone, då jag inte har kunnat få tid till att tanka energi (läs; rida, pula med hästarna för mig själv, gå med hund (det sistnämnda då hon tyvärr inte finns längre)). Lyckades dock skritta en runda för ett par dagar sedan och tom det lilla var välgörande :love:
 

Bifogade filer

  • _20180925_113427.JPG
    _20180925_113427.JPG
    349,3 KB · Visningar: 18
Har ni alla bytt till sittdel nu?
Min lilla är ju lite yngre än de flesta här.
Hur stadiga var dom när ni bytte? 😊

Använder liggdel pga sover bättre i den. Hade en svacka kring 4 mån då han inte gillade liggdelen, men nu snart 6 mån har han inga synpunkter på det. Kommer dock snart behöva byta till sittdel för han blir för lång.
 
Har ni alla bytt till sittdel nu?
Min lilla är ju lite yngre än de flesta här.
Hur stadiga var dom när ni bytte? 😊
Vi har bytt till sittdel, gjorde det när han var 4 månader ungefär för då ville han vara med och se mer. Upplever faktiskt att han sover bättre i sittdelen också, brukar inte ha den på liggläge utan "mellanläget" och där är han än så länge nöjd både som vaken och sovande :up: Känner dock att jag så här i efterhand är missnöjd med vår vagn, eller sittdelen då för den är så himla liten. Nu har vi ju en otroligt lång kille och det var ju svårt att veta att innan, men känns som att han inte kommer kunna ha vagnen alls länge innan han växer ut den :( Men tänker att vi köper någon begagnad sulkyliknande han kan ha sen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 210
Senast: Lingon
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
632
Senast: Liten
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 531
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 597
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II

Omröstningar

Tillbaka
Upp