Vårföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan ju förresten svara själv också. Mina blir nog mer och mer lika utseendemässigt! Personlighet tycker jag är svårt att säga nåt om än så länge, mer än att båda är rätt nöjda generellt sett. Minns inte riktigt några missnöjda timmar från Vincent såsom Elvira har nån om dagen.
 
Brukar ni låta era barn somna själv? Nu den sista veckan har Walter nämligen varit vaken när jag och sambon velat gå och lägga oss! Han har dock vart lugn så då har vi lagt honom i hans säng och gått och lagt oss. Två av dagarna har jag och sambon somnat före honom, han kan ju inte ha sagt något eller knorrat för då hade jag ju vaknat men ändå får jag så dåligt samvete på nått sätt! Att han ska känna sig övergiven eller nått :nailbiting: men kanske jag bara är töntig och ska vara glad att han kan somna så fint själv i sin säng?

Min kille somnar ofta själv, i alla fall i förhållande till dottern som aldrig somnar själv. Inget dåligt samvete, han är ju nöjd. Uppmuntrar honom att somna själv om han kan och uppskattar när det funkar.
 
Plockade fram babygymmet igår. E tittade en kort stund iaf innan hon blev missnöjd :p

Imorgon ska jag på mammamageträning!
 
Borde också ta tag i träning av magen. Borde även boka tid för efterkontroll.

Bebis har fortfarande svårt att sova dagtid. Kommer till ro i babyskydd och vagn, men det krävs att det rullar. Ska fortfarande vara i andra språnget enligt wonder weeks och jag tycker det stämmer med beteendet.
 
Har hängt upp en mobil över skötbordet. Det finns även en stor spegel på väggen bredvid skötbordet och en lampa. Under blöjbytena står gärna syster på en pall bredvid och är en riktig pajas. Rena lustiga huset för bebis som blir helnöjd och sprallar loss. Så roligt när de börjar bli omvärldsmedvetna.
 
Då verkar det rimligt med en beställning på mer mjölk nu då.

Det är storlek 68, men det mesta i 62 sitter fortfarande bra och något i 56. Varierar ju orimligt mycket i storlek mellan olika märken. Hade en tydlig amningspuckel med dottern och sedan hon var 4 månader har hon varit liten för åldern. Lillebror verkar bli betydligt större, men det återstår att se. Kanske blir samma utplaning för honom, dock håller han en betydligt högre kurva nu.
Jag provade 68 på min knubbis nu och de passade faktiskt förvånansvärt bra. Lagom i armarna och längdmässigt.
Fattar inte varför det är sån skillnad mellan storlekarna beroende på vart man köper dem/märke
 
Vår plutt är en snäll bebis hittills, det enda jobbiga just nu är alla förbaskade mygg :rage: Annars flyter det på, extra skönt nu när maken är hemma. Gått ner 12 kg, bara 12 kg kvar :angel: Mina fötter ser jättetaniga ut nu när vätskan försvunnit.
 
Blev ju lite intressant när vi kommer till träning och det visar sig att det som på pappret är drop in är en grupp som tränat hela våren och att det skulle vara sista gången. Inte den infon jag fick när jag mailade men passen gick fint att anpassa (av instruktören) och då bestämde hon att köra iaf fram till midsommar när vi blev fler. Så dit ska vi tillbaka, kul!
Magmusklerna har dragit ihop sig rätt bra, lite kvar runt naveln bara. Tror de påverkats mer den här graviditeten men det kanske inte är helt konstigt. Fick amma lite snabbt mitt i passet, i övrigt låg Elvira vaken någolunda nöjd och kikade på en grön hantel. Tydligen jobbigt att vara på träning dock, efteråt åt hon och somnade i vagnen. Sovit sig igenom både promenad, buss, mathandling och medan jag ätit lunch, duschat mm. Nu efter tre timmar tog jag upp henne för att försöka amma innan det är dags att hämta sonen (men det här att amma i sömnen är verkligen inte hennes grej, likaså när jag vill amma "förebyggande" innan jag somnar).
 
Blev ju lite intressant när vi kommer till träning och det visar sig att det som på pappret är drop in är en grupp som tränat hela våren och att det skulle vara sista gången. Inte den infon jag fick när jag mailade men passen gick fint att anpassa (av instruktören) och då bestämde hon att köra iaf fram till midsommar när vi blev fler. Så dit ska vi tillbaka, kul!
Magmusklerna har dragit ihop sig rätt bra, lite kvar runt naveln bara. Tror de påverkats mer den här graviditeten men det kanske inte är helt konstigt. Fick amma lite snabbt mitt i passet, i övrigt låg Elvira vaken någolunda nöjd och kikade på en grön hantel. Tydligen jobbigt att vara på träning dock, efteråt åt hon och somnade i vagnen. Sovit sig igenom både promenad, buss, mathandling och medan jag ätit lunch, duschat mm. Nu efter tre timmar tog jag upp henne för att försöka amma innan det är dags att hämta sonen (men det här att amma i sömnen är verkligen inte hennes grej, likaså när jag vill amma "förebyggande" innan jag somnar).

Vad roligt med träningen, och skönt att magmusklerna verkar ok. Kände instruktören eller har du kollat det själv?
 
Jag provade 68 på min knubbis nu och de passade faktiskt förvånansvärt bra. Lagom i armarna och längdmässigt.
Fattar inte varför det är sån skillnad mellan storlekarna beroende på vart man köper dem/märke

Tycker också det är underligt hur det kan skilja så. T.o.m från samma affär! Har två bodys från samma ställe i strl 56, den ena kan hon knappt ha på längden längre medan den andra fortfarande ser ut som en stor säck på henne...
 
Idag har vi en sån där sovdag.. Var vaken mellan 8 och 14, förutom någon sovpaus. Sen sov ungen till 17 när gubben kom hem från jobbet, åt lite och laddade ett par bajsblöjor. Somnade när vi åkte till affären vid 19 och han sover fortfarande..
Antingen blir det en väääldigt lång natt eller så är han vaken hela dagen i morgon istället. Vet inte riktigt vilket av alternativen jag föredrar just nu :S
Själv är jag skittrött och skulle mer än gärna sova, men då lär han garanterat vakna.
 
Borde också ta tag i träning av magen. Borde även boka tid för efterkontroll.

Bebis har fortfarande svårt att sova dagtid. Kommer till ro i babyskydd och vagn, men det krävs att det rullar. Ska fortfarande vara i andra språnget enligt wonder weeks och jag tycker det stämmer med beteendet.
Här är en till som borde boka efterkontroll. Har inte riktigt blivit av än :p
 
Skriver inte så mycket men följer er i tråden varje dag. Råkade bli utloggad förut och orkade inte logga in haha
 
Alltså denna värme! Härligt med soliga dagar men knepigt med bebis tycker jag. Man hör från olika håll att mössa ska vara på, blåst är jättedåligt och öppet fönster på natten så att det drar är farligt... Men det känns helt fel att sätta på mössa på en varm bebis och det enda sättet att hålla oss någorlunda lagom svala är ju genom att ha lite vädring känns det som. Hur löser ni det? Låter ni era bebisar ligga i ett sovrum med öppet fönster?

Själv har jag under dagen sett till att det just kommer in lite luft i vagnen så att det svalkar, och nu på kvällen har jag vädringsbågarna öppna. Hon sover just nu utan filt men när det blir svalare lägger jag på den igen. Känns som att det är värre med en för varm bebis än något sval.
 
Alltså denna värme! Härligt med soliga dagar men knepigt med bebis tycker jag. Man hör från olika håll att mössa ska vara på, blåst är jättedåligt och öppet fönster på natten så att det drar är farligt... Men det känns helt fel att sätta på mössa på en varm bebis och det enda sättet att hålla oss någorlunda lagom svala är ju genom att ha lite vädring känns det som. Hur löser ni det? Låter ni era bebisar ligga i ett sovrum med öppet fönster?

Själv har jag under dagen sett till att det just kommer in lite luft i vagnen så att det svalkar, och nu på kvällen har jag vädringsbågarna öppna. Hon sover just nu utan filt men när det blir svalare lägger jag på den igen. Känns som att det är värre med en för varm bebis än något sval.
Inte en chans att jag sätter på liten en mössa när det är såhär varmt. Han lär väl få värmeslag då. Solhatt har han däremot när han är i famnen och det är soligt. I vagnen eller babyskyddet finns ingen anledning att ha mössa/hatt på. Och ffa inte inomhus.
Och ja, det är värre med en för varm bebis :)

Här hemma har jag fläkten igång hela dagarna. Har den på max när Oskar sover i annat rum, och på lägsta nivån när han är vaken men då riktad bort från där vi är.
Har haft sovrumsfönstret öppet ett par nätter men gav upp det rätt fort. Pga alla myggj*vlar
 
Alltså denna värme! Härligt med soliga dagar men knepigt med bebis tycker jag. Man hör från olika håll att mössa ska vara på, blåst är jättedåligt och öppet fönster på natten så att det drar är farligt... Men det känns helt fel att sätta på mössa på en varm bebis och det enda sättet att hålla oss någorlunda lagom svala är ju genom att ha lite vädring känns det som. Hur löser ni det? Låter ni era bebisar ligga i ett sovrum med öppet fönster?

Själv har jag under dagen sett till att det just kommer in lite luft i vagnen så att det svalkar, och nu på kvällen har jag vädringsbågarna öppna. Hon sover just nu utan filt men när det blir svalare lägger jag på den igen. Känns som att det är värre med en för varm bebis än något sval.
Ingen mössa och ständigt vädringsöppna fönster. "Tyvärr" har vi svårt att få ordentligt drag i vår lägenhet. Hon sover med pyjamas för att inte bli kall, dagtid har hon ibland mindre kläder på sig.
 
Alltså denna värme! Härligt med soliga dagar men knepigt med bebis tycker jag. Man hör från olika håll att mössa ska vara på, blåst är jättedåligt och öppet fönster på natten så att det drar är farligt... Men det känns helt fel att sätta på mössa på en varm bebis och det enda sättet att hålla oss någorlunda lagom svala är ju genom att ha lite vädring känns det som. Hur löser ni det? Låter ni era bebisar ligga i ett sovrum med öppet fönster?

Själv har jag under dagen sett till att det just kommer in lite luft i vagnen så att det svalkar, och nu på kvällen har jag vädringsbågarna öppna. Hon sover just nu utan filt men när det blir svalare lägger jag på den igen. Känns som att det är värre med en för varm bebis än något sval.
Vi har balkongdörren öppen dygnet runt och bara body på inne. Tunn mössa på ute. Lilla V verkar tåla värmen bra och sover sig igenom både dagar och nätter just nu. Värre med oss andra i familjen..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 847
Senast: Lingon
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
628
Senast: Liten
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 421
Senast: Görel
·
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 555
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp