Vårföräldrar 2018 del 3

Alltså det här är nig det jobbigaste jag vart med om, dessa höstblåsor är ju hemska! Han har inte lika mycket feber idag men man ser ju att han har så otroligt ont! Han kan/vill inte ha napp pga. blåsorna och han äter knappt nått! Vi får i honom några skedar av klämmisar och nån klunk vatten få och då! Det är smått omöjligt att få honom att sova för han vill ju egentligen ha nappen och så är han antagligen lite hungrig också :cry:
Här kommer två bilder på hur han ser ut nu :cry:

Åh fy :( stackars liten! Hoppas att de ger med sig snabbt!
 
30 min efter sin sovtid för natten har lillan bestämt sig för att öva på att krypa.. :meh: jaja, bra att hon är igång och försöker iaf!:D utöver det har inte mycket hänt här på senaste, mest gnälls o gråts det ständigt. Vet inte riktigt vart vår lilla självgående solstråle tog vägen. Men det är väl en period som allt annat. Hon är iaf mysig och glad så länge man bär runt på henne;)
 
30 min efter sin sovtid för natten har lillan bestämt sig för att öva på att krypa.. :meh: jaja, bra att hon är igång och försöker iaf!:D utöver det har inte mycket hänt här på senaste, mest gnälls o gråts det ständigt. Vet inte riktigt vart vår lilla självgående solstråle tog vägen. Men det är väl en period som allt annat. Hon är iaf mysig och glad så länge man bär runt på henne;)
W övar också på att krypa i sömnen nu, eller försöka komma upp på alla fyra. Så står han där halvsovandes arg som ett bi för att de inte riktigt fungerar. ;)

Det börjar bli bättre med hans blåsor men man märker fortfarande att han är väldigt ont, vaknar fortfarande och skriker på nätterna. Kan inte somna om förrän han får ny dos med smärtstillande. Och som om inte det var nog så är jag sjuk nu också, ont i halsen, feber och huvudvärk. Antar att de är samma som W har men att jag sluppit blåsorna. Sambon fick ta W hela natten när jag låg och hade feberfrossa. Mormor kommer hit i eftermiddag och tar W en stund så vi kan få vila ut lite i alla fall :up:
 
30 min efter sin sovtid för natten har lillan bestämt sig för att öva på att krypa.. :meh: jaja, bra att hon är igång och försöker iaf!:D utöver det har inte mycket hänt här på senaste, mest gnälls o gråts det ständigt. Vet inte riktigt vart vår lilla självgående solstråle tog vägen. Men det är väl en period som allt annat. Hon är iaf mysig och glad så länge man bär runt på henne;)

Här är det också gnälligt, det hör alldeles riktigt till åldern. Det är vid den här åldern de börjar förstå avstånd och den skrämmande insikten att föräldrarna kan öka avståndet, så bäst att klamra sig fast. ;)

H är mer arg än ledsen och han har verkligen förstått att man kan påkalla uppmärksamhet genom att skrika. :meh:

Annars är det mycket fokus på mat nu. Han är verkligen pigg på att smaka och det mesta går ner. Han har förstått att det finns mycket gott i skafferiet, så varje gång det öppnas blir han exalterad. :D
 
Här är det också gnälligt, det hör alldeles riktigt till åldern. Det är vid den här åldern de börjar förstå avstånd och den skrämmande insikten att föräldrarna kan öka avståndet, så bäst att klamra sig fast. ;)

H är mer arg än ledsen och han har verkligen förstått att man kan påkalla uppmärksamhet genom att skrika. :meh:

Annars är det mycket fokus på mat nu. Han är verkligen pigg på att smaka och det mesta går ner. Han har förstått att det finns mycket gott i skafferiet, så varje gång det öppnas blir han exalterad. :D

Hehe bra ändå att han gillar mat:) Hur gör du när han skriker för uppmärksamhet? Plockar du upp även om du vet att han kommit till den insikten? Jag känner att jag inte kan låta bli att plocka upp bebis oavsett, men sambon tycker kanske att jag är lite väl hönsig (även om han nu inte kan stå emot heller... hehe).
 
Plutten blir 5 månader idag! 😍 Tänkte jag skulle försöka ta några fina bilder idag medan det är så härligt ute. Vet dock hur de där fotograferingarna brukar bli 😂

Blev lite lycklig igår när jag fick på mig mina hundträningsbyxor igår! De gick inte över rumpan för en månad sen så nåt har hänt iaf :D Tränar inget men är ute och går en del med hundarna. Jag skulle dock behöva nån typ av magträning, men tycker den ser helt ok ut ändå med tanke på 3 barn och rejäla graviditetsmagar :up:
 
Plutten blir 5 månader idag! 😍 Tänkte jag skulle försöka ta några fina bilder idag medan det är så härligt ute. Vet dock hur de där fotograferingarna brukar bli 😂

Blev lite lycklig igår när jag fick på mig mina hundträningsbyxor igår! De gick inte över rumpan för en månad sen så nåt har hänt iaf :D Tränar inget men är ute och går en del med hundarna. Jag skulle dock behöva nån typ av magträning, men tycker den ser helt ok ut ändå med tanke på 3 barn och rejäla graviditetsmagar :up:

Åh vad kul med bilder, hoppas ni får till några fina! :) Har sett så många som tar så fina bilder med barnen sittande i höstlöven så blev själv så sugen på att ta bilder tills jag kom på att mitt barn just nu ser ut så här :yuck:
 

Bifogade filer

  • B2CA797B-34D1-44E6-955B-90AD15784901.jpeg
    B2CA797B-34D1-44E6-955B-90AD15784901.jpeg
    202,5 KB · Visningar: 18
Åh vad kul med bilder, hoppas ni får till några fina! :) Har sett så många som tar så fina bilder med barnen sittande i höstlöven så blev själv så sugen på att ta bilder tills jag kom på att mitt barn just nu ser ut så här :yuck:
Helt förståeligt 😄 Ja man blir lite inspirerad men jag är egentligen kass på att ta kort och den lille vill mest bitas eller har hela näven i munnen så har inte så höga förhoppningar på finheten 😂
 
Hehe bra ändå att han gillar mat:) Hur gör du när han skriker för uppmärksamhet? Plockar du upp även om du vet att han kommit till den insikten? Jag känner att jag inte kan låta bli att plocka upp bebis oavsett, men sambon tycker kanske att jag är lite väl hönsig (även om han nu inte kan stå emot heller... hehe).

Jag brukar prata med honom eller försöka avleda. Ibland ber jag storasyster att roa honom om jag verkligen inte kan. Men hon är själv snabb på att reagera om han är missnöjd, omtänksam storasyster. Men inget stressar mig som när bebis är missnöjd, så jag är snabb på att plocka upp oavsett orsak till gnäll. Jag blir galen annars. Sambon har lite högre toleransnivå när det kommer till gnäll.
 
Jag brukar prata med honom eller försöka avleda. Ibland ber jag storasyster att roa honom om jag verkligen inte kan. Men hon är själv snabb på att reagera om han är missnöjd, omtänksam storasyster. Men inget stressar mig som när bebis är missnöjd, så jag är snabb på att plocka upp oavsett orsak till gnäll. Jag blir galen annars. Sambon har lite högre toleransnivå när det kommer till gnäll.

Härligt med en omtänksam storasyster :) och skönt att höra att jag inte är ensam om att vara snabb med att ta upp bebis.
 
Ligger här vaken trots att bebis sover. Jag vet inte riktigt vad som händer men det känns som att hela kroppen har gått bananas! Jag vaknar svettig trots att det är svalt i rummet och drömmer massa konstiga drömmar (som under graviditeten)! Det har pågått någon vecka eller två nu och det är riktigt tröttsamt. Jag misstänker att hormonerna är boven i dramat. Någon annan som är med om liknande konstigheter?
 
H har varit snorig några dagar och i natt fick han (falsk) krupp. Fy vad obehagligt att höra bebis ha svårt att andas. Sambon hade själv krupp som barn, så han visste direkt vad det var och vad man skulle göra. Det kändes tryggt. Det blev en lindrig variant av krupp och nu är han opåverkad, så jag hoppas det inte blir mer nu!
 
Provade bilstol idag. Toppen tyckte H som flinade och skrattade hela bilresan. Han trivs fortfarande i babyskyddet, men sitter bättre i stolen. Han är lika lång som storasyster var vid året, så stor kille. :)
 
@anonymApril Inte vart med om någon liknande tyvärr! Det är inte så att du har någon sjukdom som ligger och inte bryter ut? Eller kanske några tankar som ligger och gnager som gör att du inte kan sova?

@Sedna Vi har också provat riktig bilbarnstol här ett par gånger! W är nöjd med att kunna sitta och kolla ut genom fönstret! Skönt att höra att fler har barn som är lika långa som 1 åringar! Hur lång är eran H? Tycker att W ser helt galet lång ut, speciellt när han går runt i gåstolen!

Och för lite uppdatering så har jag och sambon åkt på höstblåsor nu också! :banghead: Vill bara att detta ska ta slut nu :cry:
 
@anonymApril Inte vart med om någon liknande tyvärr! Det är inte så att du har någon sjukdom som ligger och inte bryter ut? Eller kanske några tankar som ligger och gnager som gör att du inte kan sova?

@Sedna Vi har också provat riktig bilbarnstol här ett par gånger! W är nöjd med att kunna sitta och kolla ut genom fönstret! Skönt att höra att fler har barn som är lika långa som 1 åringar! Hur lång är eran H? Tycker att W ser helt galet lång ut, speciellt när han går runt i gåstolen!

Och för lite uppdatering så har jag och sambon åkt på höstblåsor nu också! :banghead: Vill bara att detta ska ta slut nu :cry:

Han var 72 cm vid 6 mån. Jag tycker inte han känns så lång, men han är ju vår lilla plutt i förhållande till storasyster. Tror dock han kommer växa ikapp henne relativt snart. :p Hur lång är W?

Jobbigt med höstblåsorna! Hur mår W nu?

Sjukdomssäsongen är verkligen igång nu.:crazy: Även om H inte är så pluttig längre känns han så liten när han är sjuk.
 
Han var 72 cm vid 6 mån. Jag tycker inte han känns så lång, men han är ju vår lilla plutt i förhållande till storasyster. Tror dock han kommer växa ikapp henne relativt snart. :p Hur lång är W?

Jobbigt med höstblåsorna! Hur mår W nu?

Sjukdomssäsongen är verkligen igång nu.:crazy: Även om H inte är så pluttig längre känns han så liten när han är sjuk.

Vi ska på 6 månaders kontroll nästa vecka så jag vet inte riktigt hur lång han är nu men skulle tro att han ligger runt 71-72 cm. Han mår faktiskt bra nu, blåsorna är borta i ansiktet och på halsen. Han har kvar på händer, fötter och ben men de är inte så mycket blåsor kvar utan mer skorpor nu och de verkar inte störa honom så mycket. Eftersom både jag och sambon är dåliga och har svårt att underhålla honom så kom mormor och morfar och hämtade honom vid 13.30 idag och nu var de precis här och lämnade honom. Han vaknade till och blev så himla glad när han fick se oss. Började skratta bara så där, de om nått var ju boost för måendet :love: Vet dock inte om vi avvant honom vid napp nu vid 6 månaders ålder bara ;) För den vägrar han fortfarande ta, men kan ju fortfarande vara så att det känns obehagligt att ha den. Men hade underlättat om han ville ha den snart igen för det är helt galet svårt att få honom att somna, både dag som natt.
 
Hehe bra ändå att han gillar mat:) Hur gör du när han skriker för uppmärksamhet? Plockar du upp även om du vet att han kommit till den insikten? Jag känner att jag inte kan låta bli att plocka upp bebis oavsett, men sambon tycker kanske att jag är lite väl hönsig (även om han nu inte kan stå emot heller... hehe).
Alltså, när ett så litet barn vill ha uppmärksamhet tycker jag det är naturligt att man svarar på det. Om min 2,5 åring vill ha uppmärksamhet så får han det. Även om det blir i form av ”vänta lite, mamma ska bara...” eller ”nej” ibland. Men jag skulle liksom aldrig ignorera honom när han vill påkalla min uppmärksamhet. Det är inte samma sak som att ”få sin vilja igenom”.

På samma sätt försöker jag så ofta jag kan bekräfta mini. Men hon har ju en begränsad förståelse för omvärlden. Och mycket mer basala behov. Så ofta jag kan försöker jag bekräfta henne och ta bort det som skapar obehag för henne.

Men ibland skriker hon för att hon är trött och behöver sova, t ex i vagnen. Då avvaktar jag för att se om hon somnar pga att sömnen, som hon behöver, fördröjs om jag lyfter upp henne. Men om hon varvar upp sig och blir jätteledsen eller inte somnar inom typ 5-10 min tar jag upp henne.

Och ibland måste hon ligga på golvet en stund trots att hon inte vill. Nu senast när jag fixade iordning storebror för läggning. Är jag själv med båda måste de vänta in varandra. Men då försöker jag prata med henne, och skynda mig så mycket jag kan.

Så kort och gott finns ingen mening med att ignorera bebis kontaktförsök. Men det är inte alltid man kan tillfredsställa deras önskemål direkt.
 
Han var 72 cm vid 6 mån. Jag tycker inte han känns så lång, men han är ju vår lilla plutt i förhållande till storasyster. Tror dock han kommer växa ikapp henne relativt snart. :p Hur lång är W?

Jobbigt med höstblåsorna! Hur mår W nu?

Sjukdomssäsongen är verkligen igång nu.:crazy: Även om H inte är så pluttig längre känns han så liten när han är sjuk.
Skönt att läsa att andra har långa barn. Mini var 72,2 cm på sexmånaderskontrollen och låg då på 99,8% ”percentilen” på WHOs kurva. Hon har inte så mycket matro så vikten hänger inte riktigt med viktökningen tyvärr.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 698
Senast: jemeni
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 301
Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
14
· Visningar
1 002
Senast: Kilauea
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
20 795
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp