Vårföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det verkar ordna upp sig. Det får bli ett snitt, förhoppningsvis får de in mig på detta sjkh men i värsta fall får det bli något närliggande. Skönt på ett sätt att få det bestämt men tråkigt att det inte blev som jag helst hade velat. Men det känns viktigare att orka vara mamma än att till varje pris genomgå en vf iaf.
 
Har tack och lov en bättre dag i dag än i helgen. Dessutom ensam hemma med sonen.
Att sen två grannar och en kompis hunnit med att fråga om den inte kommit än är en annan sak.
 
Har tack och lov en bättre dag i dag än i helgen. Dessutom ensam hemma med sonen.
Att sen två grannar och en kompis hunnit med att fråga om den inte kommit än är en annan sak.
Ska försöka komma ihåg att redan nu planera in ett bra sarkastiskt svar till om nån frågar mig. Jag vet bara inte vad...
 
Ska till bm imorgon och funderar på att be henne kolla om det är något som hänt i alla fall. Och ev be om hinnsvepning?
Börjar bli nervös för att behöva bli igångsatt igen.
 
Ska till bm imorgon och funderar på att be henne kolla om det är något som hänt i alla fall. Och ev be om hinnsvepning?
Börjar bli nervös för att behöva bli igångsatt igen.
blev du det förra gången? igångsatt menar jag.
hur är det? hört att det blir en jobbigare förlossning? :/
 
Vet inte vad det är men idag känner jag mig fruktansvärt less på att vara gravid...
dålig och kyligt väder och dagen går fruktansvärt långsamt....
mitt beräknade datum är imorgon
 
blev du det förra gången? igångsatt menar jag.
hur är det? hört att det blir en jobbigare förlossning? :/

Jag blev igångsatt sist. Fick höra innan att det kunde ta lång tid, upp till 2dygn innan nåt hände. Men jag kom in vid 15, de satte in "påsen" eller va det är man får vid 16. Kl 20 kom värkarna igång, hade krystvärkar i 6min sen är Iris född 23.53 :D Så det är nog väldigt olika ;)
 
blev du det förra gången? igångsatt menar jag.
hur är det? hört att det blir en jobbigare förlossning? :/
Ja, Blev igångsatt sist (strax innan bf dock, pga havandeskapsförgiftning). Hade en jobbig förlossning och vill därför inte bli igångsatt igen (sen är det såklart svårt att veta hur det skulle blivit om det fått komma igång naturligt).
 
Jag blev igångsatt sist. Fick höra innan att det kunde ta lång tid, upp till 2dygn innan nåt hände. Men jag kom in vid 15, de satte in "påsen" eller va det är man får vid 16. Kl 20 kom värkarna igång, hade krystvärkar i 6min sen är Iris född 23.53 :D Så det är nog väldigt olika ;)
okej. låter lugnande för sist på mitt bm besök snackade vi om min sista dag, den 24e och jag tänkte bara: så länge vill jag inte vänta.
men jag har iaf lite förvärkar varje kväll/eftermiddag. känner igen smärtan fast det är betydligt mildare, så man hoppas alltid någonting är på gång. än så länge så har jag chansen att pricka in bf dagen. hade varit roligt ;)
 
ah just,
Ja, Blev igångsatt sist (strax innan bf dock, pga havandeskapsförgiftning). Hade en jobbig förlossning och vill därför inte bli igångsatt igen (sen är det såklart svårt att veta hur det skulle blivit om det fått komma igång naturligt).

ah just det. nu när du nämner det så kommr jag ihåg att du har nog nämnt det tidigare :)
 
Ska till bm imorgon och funderar på att be henne kolla om det är något som hänt i alla fall. Och ev be om hinnsvepning?
Börjar bli nervös för att behöva bli igångsatt igen.

Jag ska också till bm imorgon och då har jag 7 dagar kvar till BF. Är det vanligt att de kollar om nått har hänt nu när det börjar närma sig eller får man be om det så ifall? Idag har jag haft mycket sammandragningar eller förvärkar samt lite ilningar neråt så vore intressant att veta om nått är på gång. Är också nervös över att behöva bli igångsatt, känns som det ofta blir jobbigare förlossningar då även om det självklart inte gäller alla.
 
Jag ska också till bm imorgon och då har jag 7 dagar kvar till BF. Är det vanligt att de kollar om nått har hänt nu när det börjar närma sig eller får man be om det så ifall? Idag har jag haft mycket sammandragningar eller förvärkar samt lite ilningar neråt så vore intressant att veta om nått är på gång. Är också nervös över att behöva bli igångsatt, känns som det ofta blir jobbigare förlossningar då även om det självklart inte gäller alla.
Jag har aldrig blivit kollad hos vanliga bm så inte standard iaf.
 
Ursäkta - men någon dom har koll? Är det fortfarande max 2 000 inlägg/tråd? Då behöver vi en del två inom fem inlägg.
 
Jag ska också till bm imorgon och då har jag 7 dagar kvar till BF. Är det vanligt att de kollar om nått har hänt nu när det börjar närma sig eller får man be om det så ifall? Idag har jag haft mycket sammandragningar eller förvärkar samt lite ilningar neråt så vore intressant att veta om nått är på gång. Är också nervös över att behöva bli igångsatt, känns som det ofta blir jobbigare förlossningar då även om det självklart inte gäller alla.

har inte blivit undersökt heller hos bm jag gått hos. såklart finns oron hos mig också att behöva bli igångsatt men jag försöker att se det positivt hela tiden. tänker i stil med: denna vecka händer det nog ;)
 
okej. låter lugnande för sist på mitt bm besök snackade vi om min sista dag, den 24e och jag tänkte bara: så länge vill jag inte vänta.
men jag har iaf lite förvärkar varje kväll/eftermiddag. känner igen smärtan fast det är betydligt mildare, så man hoppas alltid någonting är på gång. än så länge så har jag chansen att pricka in bf dagen. hade varit roligt ;)

Jag kände inte ett dugg, hade lite sammandragningar men inga förvärkar eller nåt :grin: Så du ska se att det säkert kommer igång innan, alla dagar över bf är lååånga :banghead::crazy: Därför hoppas jag att denna lilla gärna vill komma tidigare :angel:
 
Hör inte alls hit, men när jag väntade dottern kände jag absolut ingenting förrän jag vaknade 04.10 en morgon av kraftig mensvärk. Dottern kom 23.01 samma dag.
Magen sjönk aldrig ner och jag hade aldrig känslan av tryck nedåt eller att kroppen jobbade ”i förväg”.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Såg att de har beslutats om att från och med 1/7 2024 kan föräldrar överlåta 45 dagar (tot. 90 dagar) per barn till någon annan som inte...
Svar
16
· Visningar
744
Övr. Barn Jag har blivit tillfrågad om jag vill bli fadder för min bästa kompis dotter som föddes i somras och tackade naturligtvis ja. Nu är det...
Svar
18
· Visningar
702
Senast: Malin_L
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 547
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2
Svar
34
· Visningar
2 426
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp