Vårföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
5/4- April18, andra barnet
18/4- Whirlie, andra barnet

Känns väldigt tidigt att lägga till mig, men vill inte lämna dig ensam här April18. Kommer hoppa in någon gång om allt går bra, så jag kan lika gärna hoppa in nu och ta bort mig om det inte går som jag tänkt.

Grattis!!

Jag uppskattar ditt sällskap. Förstår att det känns tidigt, men de allra flesta kända graviditeter går vägen. Vi får hoppas på det bästa!

BF 5/4, då kan du väl knappt vara på BIM ännu? Jag är två dagar sen i dag och har BF 13 dagar senare om jag räknat rätt.

Var är alla mars-mammor? De borde ju gått över tiden ordentligt nu tänker jag.

Förstår inte din fråga om BIM. Jag har passerat BIM med två veckor, går in i vecka 7 nu.

Vi får hoppas att några mars-mammor dyker upp här snart. De börjar ju närmar sig v.12, i alla fall med BF i början på månaden.
 
Grattis!!

Jag uppskattar ditt sällskap. Förstår att det känns tidigt, men de allra flesta kända graviditeter går vägen. Vi får hoppas på det bästa!



Förstår inte din fråga om BIM. Jag har passerat BIM med två veckor, går in i vecka 7 nu.

Vi får hoppas att några mars-mammor dyker upp här snart. De börjar ju närmar sig v.12, i alla fall med BF i början på månaden.
Jag som tänker fel! Du är ju två veckor längre gången än mig. Tänkte fel i går! :-)
 
Här kommer en mars-mamma!

Vecka 8 (7+3) idag och BF 26 mars.
Har velat ligga lite lågt, var med i höst 2017-tråden men det blev tyvärr ett MA som vi fick reda på i v 12 men det hade skett redan i v 7-8. Det var såklart ledsamt men kändes ändå okej på något sätt, allt kan inte gå som man planerat jämt och naturen har sin väg.

Nu är vi iaf gravida igen med BF 2 dagar före min mans födelsedag! (Själv är jag född på min pappas 30-årsdag!)

Var på VUL igår och allt såg fint ut, ett tickande hjärta och bara ett litet frö i magen. Det lugnade mina nerver en hel del för jag oroar mig trots allt mycket på grund av hur det blev förra gången. Gynekologen sa dessutom att när allt ser så bra ut vid den här tiden så minskar risken för missfall rätt rejält så jag försöker tänka så. När jag har googlat så verkar det stämma också. Annars när man googlar så blir man ju bara uppskrämd tycker jag!

Hur mår ni andra? Jag mår lite illa då och då (ingen fara egentligen men märker av det lite) och är så jäääävla hungrig nästan hela tiden. Sen när jag väl äter kan jag bli proppmätt på 10 tuggor och sen är jag hungrig igen. Magen känns rätt uppblåst hela tiden. Men annars märker jag inte så mycket.
 
Grattis @Zata! Skönt att få bekräftat att allt ser bra ut.

Jag mår lite illa om jag inte ätit på länge. Börjar även känna av tröttheten. Magen är rejält uppsvälld. Kommer se gravid ut betydligt tidigare den här graviditeten än förra. Har redan börjat fundera på gravidbyxor och hur länge jag ska försöka hålla det hemligt på jobbet.
 
Här kommer en mars-mamma!

Vecka 8 (7+3) idag och BF 26 mars.
Har velat ligga lite lågt, var med i höst 2017-tråden men det blev tyvärr ett MA som vi fick reda på i v 12 men det hade skett redan i v 7-8. Det var såklart ledsamt men kändes ändå okej på något sätt, allt kan inte gå som man planerat jämt och naturen har sin väg.

Nu är vi iaf gravida igen med BF 2 dagar före min mans födelsedag! (Själv är jag född på min pappas 30-årsdag!)

Var på VUL igår och allt såg fint ut, ett tickande hjärta och bara ett litet frö i magen. Det lugnade mina nerver en hel del för jag oroar mig trots allt mycket på grund av hur det blev förra gången. Gynekologen sa dessutom att när allt ser så bra ut vid den här tiden så minskar risken för missfall rätt rejält så jag försöker tänka så. När jag har googlat så verkar det stämma också. Annars när man googlar så blir man ju bara uppskrämd tycker jag!

Hur mår ni andra? Jag mår lite illa då och då (ingen fara egentligen men märker av det lite) och är så jäääävla hungrig nästan hela tiden. Sen när jag väl äter kan jag bli proppmätt på 10 tuggor och sen är jag hungrig igen. Magen känns rätt uppblåst hela tiden. Men annars märker jag inte så mycket.
Jag har hört samma. Att om man kan se ett hjärta slå är det mycket liten risk att ngt händer. MF är oftast att hjärtat aldrig kommer igång.

Jag har känt mig konstig i princip hela tiden sedan jag blev gravid, har känt mig konstig i två veckor och tog ett tidigt test dag 26 som var negativt samt kissade på en äl-sticka dag 30 som också var negativ. Dag 32 var nästa äl-sticka dock positiv. Och gravtest. Ska säga att jag verkligen inte är ngn testoman annars! Förra helgen var jag som ett hormonpaket, som värsta pms:en. Nu är jag tröttare än vanligt och mår ibland lite illa. Behöver äta rätt ofta och lite mer ordentligt. Det känns att det händer saker i kroppen.

Vi är alla omföderskor. Hur gamla är era andra barn?
 
Även jag vågar mig in i tråden även om det fortfarande är tidigt, men kan vara skönt att ha några fler som går igenom samma sak :) Jag är 26 år och väntar första barnet. Har känt av lite illamående men det brukar bli bättre om jag rör på mig. Till skillnad mot er andra känner jag mig inte speciellt trött alls, snarare piggare ;) Men det kommer väll senare kanske.

26/3 - Zata, första barnet
5/4 - April18, andra barnet
16/4 - Pengy, första barnet
18/4 - Whirlie, andra barnet
 
Då jag har ett jobb där många av arbetsuppgifterna inte får göras när man är gravid hade jag tänkt berätta på jobbet redan imorgon. Men känner mig så nervös, vet egentligen inte varför men kanske för att alla kommer få reda på det med en gång. Kollegorna är ju inte dumma så dom lär ju fatta när jag gör något annat, tror det är den uppmärksamheten jag är mest nervös över. Är ju fortfarande så tidigt så klart att man känner sig osäker. Samtidigt är det skönt att berätta i tid om man börjar må dåligt eller behöver ta ledigt för saker längre fram.
 
Då jag har ett jobb där många av arbetsuppgifterna inte får göras när man är gravid hade jag tänkt berätta på jobbet redan imorgon. Men känner mig så nervös, vet egentligen inte varför men kanske för att alla kommer få reda på det med en gång. Kollegorna är ju inte dumma så dom lär ju fatta när jag gör något annat, tror det är den uppmärksamheten jag är mest nervös över. Är ju fortfarande så tidigt så klart att man känner sig osäker. Samtidigt är det skönt att berätta i tid om man börjar må dåligt eller behöver ta ledigt för saker längre fram.
Åh vad jobbigt att behöva berätta så tidigt! Men har man ett jobb med kemikalier eller röntgenstrålning eller liknande förstår jag att man vill berätta.
 
Den här tröttheten är förlamande nästan! Med första graviditeten var det ju inga problem, då kunde man ju hänga i soffan nästan hur mkt man ville. Nu för tiden finns det nästan bara tre lägen - full fart på jobbet, full fart med att passa ettåringen eller att göra hushållssysslor och projekt på sommarstället (plantera och måla just nu). Sitta i soffan får jag göra efter åtta-nio när lillen somnat. Om det inte är hushållssysslor då också.

Till det kommer att lillen vaknar 2-5 ggr varje natt, och vill gå upp vid 7-8 på morgonen.

Maken hjälper så klart till så gott han kan. Men han har också varit väldigt trött den senaste veckan. Så ska ngt bli klart har jag fått rycka in.

Är full fart på jobbet, plus att jag sedan i maj är ordförande i en större förening med många ansvarsområden. Så den här gången känns tröttheten nästan oövervinnerlig!
 
Precis när jag började noja om att jag inte längre har ngr gravidsymptom så kickar förmiddagsillamåendet in. Sedan ett år tillbaka sitter jag i öppet kontorslandskap utan eget skrivbord. Så det lär bli svårare denna gång att smygäta Mariekex på rummet. Måste börja ta med frukt till jobbet! Mumsar just nu på en pytteliten nötpåse från varuautomaten för 24:-. Det kan bli en dyr historia den hör graviditeten :-)
 
Haha, känner igen mig @Whirlie . Ena stunden märker man ingenting och sen börjar en kollega prata om fiskögon och det känns som man ska spy rakt ut i lunchrummet. Är annars inte alls känslig för sådant.

Att vara gravid är tydligen min svaga punkt. Jag är annars en person som inte oroar mig särskilt mycket eller håller på och nojar, speciellt inte över saker som jag vet att jag inte kan påverka. Brukar kunna resonera med mig själv för att hålla mig lugn och inte oroa mig. Men graviditeten gör mig som förbytt. Hade en ljusrosa flytning som försvann lika fort som den kom i helgen och nu är jag jätteorolig bara för att vi fick missfall i våras. Mailade gyn som förstod mig och s att det sannolikt inte är någon fara men låter mig komma på VUL nästa vecka. Men jag känner mig bara som världens jobbigaste patient som är helt oresonabel och stirrig och det känns bara helt fånigt allting men jag kan ändå inte sluta vara orolig. Alltså jag måste skärpa mig.

Tack för att jag fick gnälla lite. :-)
 
Haha, känner igen mig @Whirlie . Ena stunden märker man ingenting och sen börjar en kollega prata om fiskögon och det känns som man ska spy rakt ut i lunchrummet. Är annars inte alls känslig för sådant.

Att vara gravid är tydligen min svaga punkt. Jag är annars en person som inte oroar mig särskilt mycket eller håller på och nojar, speciellt inte över saker som jag vet att jag inte kan påverka. Brukar kunna resonera med mig själv för att hålla mig lugn och inte oroa mig. Men graviditeten gör mig som förbytt. Hade en ljusrosa flytning som försvann lika fort som den kom i helgen och nu är jag jätteorolig bara för att vi fick missfall i våras. Mailade gyn som förstod mig och s att det sannolikt inte är någon fara men låter mig komma på VUL nästa vecka. Men jag känner mig bara som världens jobbigaste patient som är helt oresonabel och stirrig och det känns bara helt fånigt allting men jag kan ändå inte sluta vara orolig. Alltså jag måste skärpa mig.

Tack för att jag fick gnälla lite. :-)
Jag blödde flera gånger under förra graviditeten, till v 14. Fick ul varje gång. När jag till slut i princip bad om ursäkt påpekade läkaren att varje besök tog mindre än 5 minuter. Så det var ingen hiskelig belastning för kliniken :-).
 
Jobbigt med illamående i kontorslandskap, svårt att smyga där ;) Tänkte på det häromdagen att jag är sjukt glad att jag inte är morgon illamående då jag börjar jobba kl. 6 på morgonen, hoppas verkligen inte det är något som kommer senare.

Jag har ju berättat på jobbet, dom tog det bra och jag har fått några provisoriska uppgifter att göra denna veckan så ska vi prata igenom och lägga upp en mer ordentlig plan nästa vecka. Annars har vi inte berättat för familj/ vänner än men känns ändå lite skit samma nu när man ändå berättat på jobbet så tidigt. Så kanske att jag berättar för mamma/pappa snart. Sambons föräldrar träffar vi inte så ofta så då väntar vi nog till nästa gång vi ses.
Vi kommer förhoppningsvis skriva kontrakt på ett hus på torsdag så när mamma hörde det började hon prata om att hon skulle fixa bubbel för att fira så då kanske jag måste berätta ;) Men försökte fint styra undan det att vi absolut inte behövde fira :P
 
Har berättat för mina föräldrar och syskon. Mina föräldrar hade sina aningar redan samma dag som jag plussade, vilket jag fattade. Lika bra att berätta då.

Senaste dagarna har jag mått rätt illa. Lukt- och smaksinnet är för känsligt och jag har slutat dricka kaffe. Matlusten är otroligt begränsad fram till ungefär kl 15. Mannagrynsgröt, vattenmelon och ostbågar är det enda som lockar. Kom på att jag inte ätit mannagrynsgröt sedan förra graviditeten, men nu har suget kommit tillbaka. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Såg att de har beslutats om att från och med 1/7 2024 kan föräldrar överlåta 45 dagar (tot. 90 dagar) per barn till någon annan som inte...
Svar
16
· Visningar
691
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 449
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Gammal användare, men anonymt nytt konto... Komplicerat är väl en enkel förklaring av situationen jag själv satt mig i, och jag vet inte...
Svar
9
· Visningar
1 648
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 814
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vilka poddar lyssnar du på?
  • Sminktråden

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp