Vårföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ingen aning, men väldig intressant fråga! Det ända jag hört är att det kan följa mönstret som de haft i magen när de kommer ut! Men då är frågan om de helst kommer när de har sin period när de sprattlar som mest eller när det sover? Eller om det inte har något samband alls kanske? :p

:crazy::nailbiting: Vår är ju i regel mer vild än tam i magen. Vilka har skapat ett monster :p.
 
3 dagar kvar till bf. Men har förklarat för bebis att komma tidigare. Har äbebbsagt att morfar inte vill stanna här i en evighet även om han lovat att stanna till igångsättningen om det skulle ta så lång tid :p

Får se om det hjälper haha
 
Ingen aning, men väldig intressant fråga! Det ända jag hört är att det kan följa mönstret som de haft i magen när de kommer ut! Men då är frågan om de helst kommer när de har sin period när de sprattlar som mest eller när det sover? Eller om det inte har något samband alls kanske? :p
Mina förvärkar kommer oftast på kvölkvä, vilket även är då bebis är mest aktiv. Vet inte om det triggar varandra.
 
Bröt ihop lite fint här förut. Börjar bli jobbigt mentalt, främst eftersom jag har noll ork, ont och vet inte hur många gånger jag fått säga till sonen att "gör inte så, mamma har ont. Sitt bredvid istället" :( dåligt samvete...

Och apropå ingenting är jag förvånad över hur lite jag hört idag om att det är ett år sen attacken på Drottninggatan. Och så händer lilnalik (men inget terrordåd) i Tyskland :crazy:
 
Undrar också vad som hänt :( Förhoppningsvis är hon bara inne i bebisbubblan och njuter av sin lilla bebis. Lätt hänt att man kanske glömmer uppdatera här då

Ja, vi får hålla tummarna för det! Jag försökte tänka mig in i hur det är när bebis kommer, och det känns inte som att uppdatera ett internetforum är prio 1.. så får hoppas på att det bara är så och att de alla mår bra! Känns väldigt olustigt att tänka på andra alternativ:(

Det är konstigt hur lätt det är att börja bry sig om personer man aldrig träffat (eller lärt känna egentligen) utan bara kommunicerat lite via internet med. Det är fint att det kan vara så:)
 
Min mormor gick ju bort igår kl 8... hade ju hoppats att hon skulle hinna se liten innan. Men får hoppas hon är med när det väl är dags :cry::heart
 
Idag ska jag iväg till specMVC igen. Jag har noll och ingen ork egentligen så jag hoppas verkligen att det är rätt läkare idag och att jag inte tvingas sitta 30min+ i väntrummet, för det är mer än jag klarar av. Jag har börjat bli ganska dålig, och vet inte längre hur sjutton jag ska ha ork att ta mig genom en förlossning. Det känns bara kaos, och någon kallelse till det utlovade planerade snittet har inte kommit så något har blivit fel.. Hoppas innerligt att det går att lösa.
 
Mina förvärkar kommer oftast på kvölkvä, vilket även är då bebis är mest aktiv. Vet inte om det triggar varandra.

Båda mina barn är födda på kvällen men har alltid varit mest aktiva i magen på morgon och förmiddag :) Värkarna med äldsta började på natten två dygn innan hon tillslut fick för sig att komma ut och värkarna med yngsta börja kl 6 på morgonen och är sen född på kvällen samma dag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Såg att de har beslutats om att från och med 1/7 2024 kan föräldrar överlåta 45 dagar (tot. 90 dagar) per barn till någon annan som inte...
Svar
16
· Visningar
690
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 449
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Gammal användare, men anonymt nytt konto... Komplicerat är väl en enkel förklaring av situationen jag själv satt mig i, och jag vet inte...
Svar
9
· Visningar
1 648
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 814
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp