Vårföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är ju bara i vecka 6 men känner av hormonstigningen. Är jättetrött, klockan är inte ens fyra och jag skulle lätt kunna lägga mig och sova några timmar!!
Är otroligt känslig och alla känslor ligger nära tillhands, blir lätt rörd, ledsen, uppgiven etc. Arg :devil::angel:

Eftersom jag brukar få problem med dygnetruntillamående från v 6-7 till v 16-17 så har jag ökat intaget på nödvändiga vitaminer och mineraler, även unnat mig lite extra mat.
Ett försök att boosta kroppen inför kommande svältperiod :cool:
 
Roligt med sällskap! Grattis!

Jag gick in i v.6 idag och har redan börjat känna av bakfogarna. :crazy: Tycker själv att det låter extremt tidigt för foglossning, men känner igen smärtan från förra graviditeten då jag hade måttliga besvär med just bakfogarna från ungefär v.14. Jag hoppas det lugnar ner sig framöver! I övrigt mår jag som vanligt, bara lite molvärk och tuttar som växer.
 
Roligt med sällskap! Grattis!

Jag gick in i v.6 idag och har redan börjat känna av bakfogarna. :crazy: Tycker själv att det låter extremt tidigt för foglossning, men känner igen smärtan från förra graviditeten då jag hade måttliga besvär med just bakfogarna från ungefär v.14. Jag hoppas det lugnar ner sig framöver! I övrigt mår jag som vanligt, bara lite molvärk och tuttar som växer.

Min började då...
 
Roligt med sällskap! Grattis!

Jag gick in i v.6 idag och har redan börjat känna av bakfogarna. :crazy: Tycker själv att det låter extremt tidigt för foglossning, men känner igen smärtan från förra graviditeten då jag hade måttliga besvär med just bakfogarna från ungefär v.14. Jag hoppas det lugnar ner sig framöver! I övrigt mår jag som vanligt, bara lite molvärk och tuttar som växer.
Jag känner också av fogarna i vissa rörelser :)
Haft problem med dem i båda graviditeterna så det var bara väntat... Men funderar på om det kan hjälpa att gå till sjukgymnast? Försöka stödja och få hjälp med med förebyggande/stärkande övningar?
 
Jag känner också av fogarna i vissa rörelser :)
Haft problem med dem i båda graviditeterna så det var bara väntat... Men funderar på om det kan hjälpa att gå till sjukgymnast? Försöka stödja och få hjälp med med förebyggande/stärkande övningar?

Det kan absolut vara bra att gå till sjukgymnast. Det tänker jag göra denna graviditet. Förra graviditeten hade jag bara måttliga besvär och då hjälpte det att bara tänka på hur jag sitter/står/går samt att sova på sidan med kudde mellan benen. Men nu får det nog bli ett bäckenbälte då jag har ett barn jag lyfter och bär, det känns i fogarna. Förra graviditen var det lättare att bara ligga på soffan med en kudde mellan benen och slappa...
 
Det kan absolut vara bra att gå till sjukgymnast. Det tänker jag göra denna graviditet. Förra graviditeten hade jag bara måttliga besvär och då hjälpte det att bara tänka på hur jag sitter/står/går samt att sova på sidan med kudde mellan benen. Men nu får det nog bli ett bäckenbälte då jag har ett barn jag lyfter och bär, det känns i fogarna. Förra graviditen var det lättare att bara ligga på soffan med en kudde mellan benen och slappa...
Första graviditeten kunde jag knappt gå hundra meter... men rida gjorde jag ända in i slutet. Sambon fick hjälpa till både att kratsa hovar och att lyfta på sadeln, men sen var det svettiga dressyrpass, med en riktigt pissig graviditet så var det ridningen som höll mig flytande :love:
Andra graviditeten fick jag sammandragningar så fort jag travade och dessutom ny oberäknelig häst så det blev ingen ridning :(
Den här gången har jag kvar den oberäkneliga, kommer inte rida honom så fort jag blir hindrad av magen eller det känns fel, och en unghäst jag håller på och rider in. Men unghästen är iallafall vettig, hoppas kunna rida henne iallafall en bit in i graviditeten :) vi får se hur det utvecklar sig, inget är hugget i sten.

Men kontakta sjukgymnast ska jag göra iallafall :)
 
Jag vet inte. Har småblödit en vecka, men det ökade igår eftermiddag.
Det är inte lika rikligt som vid mens så hoppet lever, även om jag önskar att det kunde sluta blöda helt nu!

Håller tummarna att det inte är något fel! Och att det slutar. Förstår att det vädigt oroande att blöda och inte veta varför. :(
 
Blöder fortfarande och enligt gyn på telefon är det missfall. Så det blir ingen aprilbebis :( :cry:
Jag är ledsen, så himla ledsen. Och förvånad över att jag är så här pass ledsen.

Så jag lämnar tråden, ta gärna bort mig från listan (sitter med knölig mobil).

Lycka till med alla blivande vårbebisar :heart
 
Blöder fortfarande och enligt gyn på telefon är det missfall. Så det blir ingen aprilbebis :( :cry:
Jag är ledsen, så himla ledsen. Och förvånad över att jag är så här pass ledsen.

Så jag lämnar tråden, ta gärna bort mig från listan (sitter med knölig mobil).

Lycka till med alla blivande vårbebisar :heart
Beklagar :( :heart
 
Blöder fortfarande och enligt gyn på telefon är det missfall. Så det blir ingen aprilbebis :( :cry:
Jag är ledsen, så himla ledsen. Och förvånad över att jag är så här pass ledsen.

Så jag lämnar tråden, ta gärna bort mig från listan (sitter med knölig mobil).

Lycka till med alla blivande vårbebisar :heart
Kram!
Antar att det blev riklig blödning med klumpar. Trist!
 
5/4- April18, andra barnet
18/4- Whirlie, andra barnet

Känns väldigt tidigt att lägga till mig, men vill inte lämna dig ensam här April18. Kommer hoppa in någon gång om allt går bra, så jag kan lika gärna hoppa in nu och ta bort mig om det inte går som jag tänkt.

Hoppas så klart att @DarkInNight inte har fått ett missfall, då jag själv blödde i åtta dagar från dag 28 med första. Missade graviditeten och trodde det var en annorlunda mens. Men om gyn är helt säker så vill jag inte inge falskt hopp.

BF 5/4, då kan du väl knappt vara på BIM ännu? Jag är två dagar sen i dag och har BF 13 dagar senare om jag räknat rätt.

Var är alla mars-mammor? De borde ju gått över tiden ordentligt nu tänker jag.
 
Kram!
Antar att det blev riklig blödning med klumpar. Trist!
Tack :heart
Inga klumpar, har bytt binda var fjärde-femte timma och då har den aldrig varit mer än full till halva/tredjedel/fjärdedel. Men har varit blodigt slem i ibland.
Dock har illamåendet minskat, brösten ömmar inte, svullnaden i kroppen har gått bort.

Men kroppen beter sig inte helt normalt ännu... Det finns en liten svag men envis röst som tyst viskar att det inte är kört förrän gravtesten visar negativt. Vården har inte alltid rätt.
Men hoppet är lågt, väldigt lågt.
 
Tack :heart
Inga klumpar, har bytt binda var fjärde-femte timma och då har den aldrig varit mer än full till halva/tredjedel/fjärdedel. Men har varit blodigt slem i ibland.
Dock har illamåendet minskat, brösten ömmar inte, svullnaden i kroppen har gått bort.

Men kroppen beter sig inte helt normalt ännu... Det finns en liten svag men envis röst som tyst viskar att det inte är kört förrän gravtesten visar negativt. Vården har fel ofta.
Men hoppet är lågt, väldigt lågt.
Om du bor i Stockholm kan du prova att ringa Ultragyn. Jag var där varje gång jag blödde under graviditeten (blödde från och till till v 14).
 
Om du bor i Stockholm kan du prova att ringa Ultragyn. Jag var där varje gång jag blödde under graviditeten (blödde från och till till v 14).
Bor tyvärr i Södra Dalarna och det var till gyn i Falun jag ringde, men det var inget tal alls om att få komma in på kontroll.
Jag avvaktar så får vi se vad som händer, om kroppen vänder och börjar kännas gravid igen så ringer jag på nästa vecka och propsar på VUL.
 
Blöder fortfarande och enligt gyn på telefon är det missfall. Så det blir ingen aprilbebis :( :cry:
Jag är ledsen, så himla ledsen. Och förvånad över att jag är så här pass ledsen.

Så jag lämnar tråden, ta gärna bort mig från listan (sitter med knölig mobil).

Lycka till med alla blivande vårbebisar :heart

Vad tråkig, beklagar :( Kram :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Såg att de har beslutats om att från och med 1/7 2024 kan föräldrar överlåta 45 dagar (tot. 90 dagar) per barn till någon annan som inte...
Svar
16
· Visningar
692
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 454
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Gammal användare, men anonymt nytt konto... Komplicerat är väl en enkel förklaring av situationen jag själv satt mig i, och jag vet inte...
Svar
9
· Visningar
1 649
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 816
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp