Vårföräldrar 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.

Elinapril

Trådstartare
Har precis plussat så nu startar vi upp denna tråden. Hoppas vi blir många :) APRIL Elinapril 2/4 30år andra barnet
 
Då gör jag dig sällskap här :) var på UL nyss faktiskt, haft lite mindre blödningar (Och har ett MA i bagaget sen tidigare som visade sig just såhär). Men det fanns ett litet hjärta som slog, och blödningen berodde troligen på en polyp på livmodertappen. Fostret var lite större än väntat, så förmodligen är jag 6 dagar längre fram egentligen. Men håller kvar vid 1a datumet tills vidare :)

Mars
18 - Flixon, 31 år, 2a barnet.

April
2 - elinapril, 30 år, 2a barnet.

Maj
 
Hoppar också in här. Är gravid med första barnet efter ivf. Har varit dålig pga överstimulering från och till sedan insättningen, vilket resulterat i att vi gjort flertalet vul och de senaste gångerna fått se ett litet pickande hjärta. Kräktes för någon dag sen och är lite svullen efter överstimuleringen, men mår annars helt okej.

Tror dock att jag kan bli flyttad några dagar bakåt vid ultraljud, men hänger här tillsvidare.
 
Hoppar också in här. Är gravid med första barnet efter ivf. Har varit dålig pga överstimulering från och till sedan insättningen, vilket resulterat i att vi gjort flertalet vul och de senaste gångerna fått se ett litet pickande hjärta. Kräktes för någon dag sen och är lite svullen efter överstimuleringen, men mår annars helt okej.

Tror dock att jag kan bli flyttad några dagar bakåt vid ultraljud, men hänger här tillsvidare.
Grattis!!
 
Hänger också på den här tråden. Gravid i ca v 8 med första barnet. Känns väldigt overkligt! Vågar inte tro att det kommer gå vägen än, men försöker att inte oroa mig. Illamående och trött om dagarna men överkomligt än så länge, känns dock väldigt skönt med semester just nu!

Blir kul att följas åt här!
 
Kul att vi är några stycken nu i alla fall! :)

Jag var på 1a besöket hos BM idag, slog ihop besök 1 och 2 så både hälsosamtal och provtagning. Inget besök hos BM förrän i november nu..!

Är det någon som tänkt göra KUB? Tydligen erbjuds alla i vårt landsting det nu, så vi kommer göra det. Blir månadsskiftet augusti-september enligt BM.
 
Jag har också tänkt göra KUB test. Gjorde inte det förra ggn men känner att jag vill förbereda och ha mer koll denna gången. Tänker skriva in mig i nästa vecka. Lika bra vara ute tidigt så man får bokat tid till kub.
 
Kul att vi är några stycken nu i alla fall! :)

Jag var på 1a besöket hos BM idag, slog ihop besök 1 och 2 så både hälsosamtal och provtagning. Inget besök hos BM förrän i november nu..!

Är det någon som tänkt göra KUB? Tydligen erbjuds alla i vårt landsting det nu, så vi kommer göra det. Blir månadsskiftet augusti-september enligt BM.

I vår region erbjuds alla så vi kommer också göra det. Har tid i slutet av augusti, vilket är lite sent tycker jag.., är då i v. 13+2 eller nåt. Har inskrivning veckan därefter. Var på hälsosamtal för två veckor sen, det kändes lite onödigt, inte så mycket nytt.
 
Kul att vi är några stycken nu i alla fall! :)

Jag var på 1a besöket hos BM idag, slog ihop besök 1 och 2 så både hälsosamtal och provtagning. Inget besök hos BM förrän i november nu..!

Är det någon som tänkt göra KUB? Tydligen erbjuds alla i vårt landsting det nu, så vi kommer göra det. Blir månadsskiftet augusti-september enligt BM.
Kul att vi är några stycken nu i alla fall! :)

Jag var på 1a besöket hos BM idag, slog ihop besök 1 och 2 så både hälsosamtal och provtagning. Inget besök hos BM förrän i november nu..!

Är det någon som tänkt göra KUB? Tydligen erbjuds alla i vårt landsting det nu, så vi kommer göra det. Blir månadsskiftet augusti-september enligt BM.
Vilka olika prover fick du göra? Mot vilka sjukdomar?
 
@Elinapril Det var bara urinprov (görs vid varje besök här, koll av äggvitenivå), blodprov för järndepåer, de vanliga sjukdomsproverna (tror det är HIV, röda hund, syfilis och gulsot) och en liten skvätt för direkt järnvärde.
 
Jag har inte bestämt mig angånede KUB. Tror att alla erbjuds det hos oss också. Har inskrivning hos barnmorska om 2,5 vecka och då bör jag väl ha bestämt mig. Inte ett helt lätt beslut tycker jag även om man ju gör vad man vill med resultatet.
 
Hur har ni det i värmen? Jag är helt jävla slut, fattar inte hur jag ska kunna jobba nästa vecka :arghh: dessutom är jag så svullen om magen så jag vet inte om jag får på mig arbetsbyxorna :o hade jag inte haft en våg att se på hade jag lätt trott att jag gått upp 5 kg redan.
 
Hur har ni det i värmen? Jag är helt jävla slut, fattar inte hur jag ska kunna jobba nästa vecka :arghh: dessutom är jag så svullen om magen så jag vet inte om jag får på mig arbetsbyxorna :o hade jag inte haft en våg att se på hade jag lätt trott att jag gått upp 5 kg redan.

Jag är också less på värmen. Mår illa och känner mig helt slut. Brukar inte ha så här svårt för värmen. Har inte gått upp nåt ännu, men känner mig lite svullen. Har svårt att äta lagad mat, vill helst äta macka, sallad, grönsaker eller frukt. Kanske inte så nyttigt, men tänker att det ger med sig när det blir svalare.

Har ni andra berättat för familj och vänner? Om inte när tänker ni göra det?

Jag har några få nära vänner som vet. Sambon har någon vän och några kollegor som vet (enbart pga av att jag blev inlagd och sambon vad tvungen att ställa in jour med kort varsel). Chefen får väl veta på måndag när han är tillbaka och får se mitt sjukintyg 🙄

Familjerna hade vi tänkt ta efter kub (27 aug), men det känns länge dit...
 
Hur har ni det i värmen? Jag är helt jävla slut, fattar inte hur jag ska kunna jobba nästa vecka :arghh: dessutom är jag så svullen om magen så jag vet inte om jag får på mig arbetsbyxorna :o hade jag inte haft en våg att se på hade jag lätt trott att jag gått upp 5 kg redan.

Hoppar in här, tillhör vinterföräldrar men är närmare er i tid egentligen. Vecka 11 nu. Riktigt jobbigt med värmen! Orkar knappt någonting, det blir inte bättre av att jag får blodtrycksfall så fort jag reser mig :meh: yrsel då och då.

Svullenheten är det också check på! Har varit så i ett par veckor, själv tycker jag det syns hur mycket som helst men en vän sa att hon inte tänkt på det alls :p
 
@KarinStarfighter jag är tydligen usel på hemligheter, hade tänkt vänta några veckor tills någon fick veta (förutom maken såklart). Det gick ju jättebra, dagen efter plusset ringde jag mamma :rofl:

Sen har jag berättat lite pö om pö för mina systrar, min mormor, makens mamma och två nära kollegor. Min närmaste kollega fick veta redan i vecka 7 eftersom jag var så yr och vansinnigt trött och kände att jag behövde någon som kunde täcka upp lite. Den andra kollegan fick veta i vecka 9 för att jag inte orkade ljuga om varför jag inte ville ta mig an en arbetsuppgift.

”Resten” får veta efterhand men jag skulle helst vilja se en levande bebis på ultraljud först...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 153
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 602
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
18 19 20
Svar
398
· Visningar
42 513
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 999
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp