Vårföräldrar 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är i v 17 och har precis börjat med gravidbyxor vissa dagar. Kan ha vanliga byxor om jag knäpper upp knappen på eftermiddagen :o Så här är en till med stor mage på kvällarna!

Har börjat känna rätt mycket av min växande mage, haft lite ont i magmusklerna vid ridning och det var inte skönt att springa (orientering) i helgen. Ridningen känns dock ok än så länge så jag hoppas jag kan rida ett bra tag till!

Jag red till v 34 senast :) sen tog magen i framvalvet, haha!

Vet inte om jag håller igång så länge denna gång. Har en annan häst som inte är lika pålitlig...
 
Ursäkta min bröstfixering, men de gör sig ständigt påminda, både genom att göra ont och genom att vara på väg att välla över BHns alla brädder konstant. Ni som varit gravida förut, hur länge växte era bröst?

Igår insåg jag att de gjort ett växtryck till. För helvete!

Enligt Changes tabell ska jag nu ha 65J och enligt Lindex 70I. Det går ju liksom inte ens att hitta och än mindre till ett vettigt pris, men jag beställde ändå tre på vinst och förlust från Changes outlet. De är inte i helt rätt storlek eftersom det inte fanns, men funkar det inte får jag returnera. De BH:ar jag har hemma är i 65C-D eller 70B-C och passar ju inte precis, så det borde ju bli lite bättre om än inte perfekt.

Läste att en del använder amnings-BH redan under graviditeten, är det någon här som gör det? Hur gör ni andra med BH? Har ni några tips till en desperat stackare som fasar för var detta ska sluta?
Jag använder amningsbehå redan nu, är i v 9 men brösten har redan dragit iväg två storlekar.
Jag har många kvar från när dottern föddes -16 men har köpt två nya.
Det är en fantastisk känsla att ha, mjuka och bekväma och trycker inte på brösten när det gör ont.

Med dottern växte dom liiite under graviditeten, sen när mjölken rann till blev det bomber.. med tanke på att dom redan nu växt så anar jag att det blir ännu värre denna gång.

Emellan graviditeterna har jag nästan haft samma storlek som förut, någon kupa större bara.
 
B*nprix har amnings-bh:ar i stora storlekar till överkomligt pris!

Mina bröst växer nästan inget under graviditet men när mjölkproduktionen kommit igång efter förlossning blir jag Dolly Parton över en natt och det håller i sig så länge jag ammar
Tyvärr verkar Bonprix inte ha tillräckligt små omkretsar för att det ska funka, men tack för tipset! Vem vet, jag kanske ökar i omkrets också, så småningom.
 
Jag använder amningsbehå redan nu, är i v 9 men brösten har redan dragit iväg två storlekar.
Jag har många kvar från när dottern föddes -16 men har köpt två nya.
Det är en fantastisk känsla att ha, mjuka och bekväma och trycker inte på brösten när det gör ont.

Med dottern växte dom liiite under graviditeten, sen när mjölken rann till blev det bomber.. med tanke på att dom redan nu växt så anar jag att det blir ännu värre denna gång.

Emellan graviditeterna har jag nästan haft samma storlek som förut, någon kupa större bara.
Jag tror att jag ska undersöka det där med amningsbh lite närmare - det låter så skönt, mjukt och perfekt om jag kan använda samma bh:ar efter förlossningen också, om eländesbrösten nu bara bestämmer sig för att en ökning med fem storlekar kan räcka...:o
 
Jag red till v 34 senast :) sen tog magen i framvalvet, haha!

Vet inte om jag håller igång så länge denna gång. Har en annan häst som inte är lika pålitlig...

Låter hoppfullt! :) Har väl också en häst med lite väl mycket power för att det ska vara optimalt, men vi får se när jag får nog!
 
Jag har ett gäng amningsbhar fran Bonprix men tycker inte dom är sa bra för att stödja upp tunga, hängiga (i mitt fall) bröst.
 
Jag tror att jag ska undersöka det där med amningsbh lite närmare - det låter så skönt, mjukt och perfekt om jag kan använda samma bh:ar efter förlossningen också, om eländesbrösten nu bara bestämmer sig för att en ökning med fem storlekar kan räcka...:o

Jag valde att köpa amningsbehåar istället som jag kan ha sen efteråt också istället för att lägga pengar på både vanliga behåar och sen köpa amningsbehåar också.
Köpte billiga, bygellösa (mjuka :love:) på Lindex för inte många hundra. Men jag upplever inte att jag behöver överdrivet mycket stöd heller trots att brösten växt mycket :)
https://www.lindex.com/SE/7198549/?...0GwPnnlFBXhGNf1iy8SH9qRjs0ySJiccaApegEALw_wcB
 
Jag valde att köpa amningsbehåar istället som jag kan ha sen efteråt också istället för att lägga pengar på både vanliga behåar och sen köpa amningsbehåar också.
Köpte billiga, bygellösa (mjuka :love:) på Lindex för inte många hundra. Men jag upplever inte att jag behöver överdrivet mycket stöd heller trots att brösten växt mycket :)
https://www.lindex.com/SE/7198549/?...0GwPnnlFBXhGNf1iy8SH9qRjs0ySJiccaApegEALw_wcB
Det är dom jag också har :)
 
Jag valde att köpa amningsbehåar istället som jag kan ha sen efteråt också istället för att lägga pengar på både vanliga behåar och sen köpa amningsbehåar också.
Köpte billiga, bygellösa (mjuka :love:) på Lindex för inte många hundra. Men jag upplever inte att jag behöver överdrivet mycket stöd heller trots att brösten växt mycket :)
https://www.lindex.com/SE/7198549/?...0GwPnnlFBXhGNf1iy8SH9qRjs0ySJiccaApegEALw_wcB
Har också dom men de funkar inte så bra till mina bröst. Hemma kan de gå men jag skulle aldrig känna mig bekväm att gå till jobbet i dem.
 
Har svullnat en hel del fast jag inte ens gått in i vecka 8 än. Än så länge passar de flesta kläderna tack och lov.

Har haft den värsta förkylningen jag haft på väldigt många år. Antar att det beror på det nedsatta immunförsvaret men nu verkar det gå åt rätt håll.

Hur vanligt är det med huvudvärk vid graviditet?
 
Hur vanligt är det med huvudvärk vid graviditet?

Jag tror att det är väldigt individuellt men knappast ovanligt.

Hormonella förändringar, ofta försämrad sömn, så småningom hållningsrelaterad spänningshuvudvärk.... för att inte tala om svullna slemhinnor - i synnerhet i bihålorna om du dessutom är förkyld.

Hade inte så mycket uttalad huvudvärk men tyckte helt ärligt att förra grav var som en 9 mån lång baksmälla. Inte så mycket glow på mig.
 
Jag valde att köpa amningsbehåar istället som jag kan ha sen efteråt också istället för att lägga pengar på både vanliga behåar och sen köpa amningsbehåar också.
Köpte billiga, bygellösa (mjuka :love:) på Lindex för inte många hundra. Men jag upplever inte att jag behöver överdrivet mycket stöd heller trots att brösten växt mycket :)
https://www.lindex.com/SE/7198549/?...0GwPnnlFBXhGNf1iy8SH9qRjs0ySJiccaApegEALw_wcB

Köpte dessa jag med och jag (mina bröst) är jättenöjd med dom! Supersköna :up:
 
Jag valde att köpa amningsbehåar istället som jag kan ha sen efteråt också istället för att lägga pengar på både vanliga behåar och sen köpa amningsbehåar också.
Köpte billiga, bygellösa (mjuka :love:) på Lindex för inte många hundra. Men jag upplever inte att jag behöver överdrivet mycket stöd heller trots att brösten växt mycket :)
https://www.lindex.com/SE/7198549/?...0GwPnnlFBXhGNf1iy8SH9qRjs0ySJiccaApegEALw_wcB
Det är dom jag också har :)
Jag var nyss på Lindex och testade deras amningsbh:ar, men tyvärr var alla för stora i omkretsen och satt illa och de har tydligen inte amnngsbh alls i mindre omkrets än 75, som de ändå inte har med tillräckligt stor kupa (tänkte att jag kunde sy in en 75:a, men de gick ändå bara till D eller E). SÅ synd, för de var ju både prisvärda och mjuka och sköna.
 
Jag var nyss på Lindex och testade deras amningsbh:ar, men tyvärr var alla för stora i omkretsen och satt illa och de har tydligen inte amnngsbh alls i mindre omkrets än 75, som de ändå inte har med tillräckligt stor kupa (tänkte att jag kunde sy in en 75:a, men de gick ändå bara till D eller E). SÅ synd, för de var ju både prisvärda och mjuka och sköna.
Dom jag har är storleksmärkta istället för omkrets och kupa. Tycker dom är mycket bättre. Jag har L, lite stora just nu men vet att melonerna blir glada sen när mjölken rinner till i den..
testade du den modellen också eller bara omkrets/kupmärkta?
 
Dom jag har är storleksmärkta istället för omkrets och kupa. Tycker dom är mycket bättre. Jag har L, lite stora just nu men vet att melonerna blir glada sen när mjölken rinner till i den..
testade du den modellen också eller bara omkrets/kupmärkta?
Ja, jag fick testa den med, men det funkade inte alls. Den i S var för liten i kupan och för stor runt om och hamnade mest som ett löjligt band mitt på brösten med ingen kontakt under dem och M gick inte alls. Jag känner mig så löjlig som är så upptagen av detta, men jag vantrivs verkligen med att gå runt med världens hylla och bröst som hänger över kanten på bh:n och nästan trillar ut. Jakten fortsätter! Håller tummarna för att någon av dem jag beställde från Change ska funka.
 
Ja, jag fick testa den med, men det funkade inte alls. Den i S var för liten i kupan och för stor runt om och hamnade mest som ett löjligt band mitt på brösten med ingen kontakt under dem och M gick inte alls. Jag känner mig så löjlig som är så upptagen av detta, men jag vantrivs verkligen med att gå runt med världens hylla och bröst som hänger över kanten på bh:n och nästan trillar ut. Jakten fortsätter! Håller tummarna för att någon av dem jag beställde från Change ska funka.
Förstår dig!
Jag har inte haft det problemet men kan tänka Mig hur obekvämt det känns då jag, trots mina små bröst, är väldigt känslig!
 
Tänk så olika situation man kan ha. Jag tänker på bröst-diskussionen. För mig är det första gången sedan jag var typ 17 som jag fyller ut en BH över huvud taget. :D När jag slutade med p-piller försvann mina bröst totalt. Trevligt att ses igen, även om de är ömma.

När jag gick in i v 11 försvann illamåendet över en natt. Jag är SÅ tacksam över det. Vad mycket lättare livet är nu. Hoppas illamåendet fortsätter hålla sig borta.

Snart är det dags för KUB och går det bra tänkte vi berätta för alla sen. Det jag tycker är jobbigast är att bestämma över den där föräldraledigheten... Jag begriper ingenting. Hur ska man kunna veta vad som är bäst? Hur kan man tänka? Var börjar man? :confused:
 
Tänk så olika situation man kan ha. Jag tänker på bröst-diskussionen. För mig är det första gången sedan jag var typ 17 som jag fyller ut en BH över huvud taget. :D När jag slutade med p-piller försvann mina bröst totalt. Trevligt att ses igen, även om de är ömma.

När jag gick in i v 11 försvann illamåendet över en natt. Jag är SÅ tacksam över det. Vad mycket lättare livet är nu. Hoppas illamåendet fortsätter hålla sig borta.

Snart är det dags för KUB och går det bra tänkte vi berätta för alla sen. Det jag tycker är jobbigast är att bestämma över den där föräldraledigheten... Jag begriper ingenting. Hur ska man kunna veta vad som är bäst? Hur kan man tänka? Var börjar man? :confused:
Oj, så skönt att bli av med illamåendet sådär huxflux. Jag är i vecka 15 och väntar fortfarande på att mitt ska ge sig. Lyckligtvis har det blivit bättre, så jag har gott hopo!

Vi väntade också till efter KUB med att berätta. Hoppas det går bra för er!

Det är liksom inte så mycket att brösten är stora, för SÅ stora är de faktiskt inte, som att det inte finns BH:ar som passar, vilket gör att jag går runt med extremcleveage och en byst som sticker rakt ut under hakan på mig, ungefär:o Jag är liksom inte petite, men ändå är alla BH:ar med tillräckligt stor kupa för vida i omkrets. I vanliga fall har jag ganska små, diskreta bröst och det trivs jag väldigt bra med.
 
Tänk så olika situation man kan ha. Jag tänker på bröst-diskussionen. För mig är det första gången sedan jag var typ 17 som jag fyller ut en BH över huvud taget. :D När jag slutade med p-piller försvann mina bröst totalt. Trevligt att ses igen, även om de är ömma.

När jag gick in i v 11 försvann illamåendet över en natt. Jag är SÅ tacksam över det. Vad mycket lättare livet är nu. Hoppas illamåendet fortsätter hålla sig borta.

Snart är det dags för KUB och går det bra tänkte vi berätta för alla sen. Det jag tycker är jobbigast är att bestämma över den där föräldraledigheten... Jag begriper ingenting. Hur ska man kunna veta vad som är bäst? Hur kan man tänka? Var börjar man? :confused:

Jag har ju BF 28/2. Utgår ifrån att jag kommer amma, men vi får ju se såklart. Har idagsläget tänkt att jag kommer vara hemma året ut och att sambon sen är hemma till efter sommaren, då har jag tagit typ 9 mån och han 8. Egentligen skulle jag hellre vilja skarva, dvs i en övergångsperiod jobba några dagar var och vara hemma några dagar, men sambon tror att det blir svårt på hans jobb och att de måste hitta lösningar om han inte är där alls. Jobbar han någon dag i veckan får han ta lika mkt ansvar som vanligt. Jag förstår honom. Nu ska chefen gå ut med annons för min och kollegans tjänster. Får vi inga vikarier tänker jag ändå att jag vill börja jobba någon dag i veckan under slutet av hösten. Blir det vikarie så är jag hemma tills årsskiftet.

Sen kan ju allt komma att ändras beroende på barnets behov tänker jag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
261
· Visningar
18 271
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 559
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
18 19 20
Svar
392
· Visningar
42 107
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 950
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp