Vargtänder

Ajda

Trådstartare
Hur lång tid efter att man dragit ut vargtänderna bör hästen undvika bett i munnen?
 
Normalt sett två veckor. Vissa kan under den tiden gå på bettlöst alternativ några dagar efter utdragningen. Allt beroende på hur påverkad hästen är.
 
10 dagar fick vi som svar och inget pelleterat foder första dygnen då de lätt kan fastna i hålen som blir och skapa infektioner och skit. Tog 4 stycken på unghästen i våras inga problem hon körde som vanligt med bett efter 10 dagar!
 
Två veckor tror jag de sa till mig. Men jag passade på att dra dem när hästen ändå skulle ha sommarlov efter inridningen, så hon var utan längre.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har funderat lite på detta med hackamore. Det fungerar ju genom att det dras åt runt hästens huvud när man drar i tyglarna. Hur...
Svar
18
· Visningar
1 232
Senast: Badger
·
  • Artikel
Hästnyheter Forskning visar att många hästar har tryckskador i munnen efter bettet. Förutom att det kan leda till obehag och smärta hos hästen så...
Svar
0
· Visningar
271
Senast: Gunnar
·
Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i...
2
Svar
27
· Visningar
1 852
Senast: villhöver
·
Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 154
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp