O

Opi

Vad finns det för orsaker till att en hov blir varm?
Höger bak är tidvis (inte alltid) varmare än övriga. Känner det bäst när han stått inne ett tag. Han är inte så förtjust i att jag kratfsar höger fram- och tjafsar mer än vanligt på samtliga ben. Han verkar inte halt. Han är skodd med snösula nu. Och står på torv. Har funderat på om det är strålröta men hovis tyckte det såg ok ut. Men han kommer och tittar igen på fredag för att kolla närmare. Några tips. Vågar jag skritta på honom?
Obs! Hoven är varm inte het. Och nu i hagen kunde jag inte känna ngn skillnad. Men kändes tydlig igårkväll då han stått i boxen 4 timmar.
 
Tänkte på hovböld men då borde han vara halt tycker man. Hovslagaren brukar också vara duktiga på att upptäcka bölder, be honom känna igenom med visitertång nästa gång han kommer. Kanske kan det annars ha något med blodcirkulationen att göra? Lycka till!
 

Liknande trådar

Hästvård Hej. Jag har en häst som vart lite underlig i bakbenen det senaste. För ett tag sen var hon varm i vänster bakben från hasen och ner...
Svar
6
· Visningar
846
Senast: Sirap
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
20 400
Hästvård Är så orolig 😥,min ponny har varit varm i höger bak lite från o till,ej svullen och inte halt. Han känns som vanligt att rida,pigg o...
2
Svar
27
· Visningar
3 814
Hästvård Nu behöver jag tips och råd igen.. I måndags (för en vecka och två dagar sedan) busade min häst till det i hagen, och som resulterade i...
2
Svar
32
· Visningar
4 484
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp