Varm i benen efter ridning

F

FTW

Min häst blir varm i benen efter ridning, vilket jag inte lagt märke till att hon har blivit tidigare.
Det är i från kotan upp till knät hon blir varm och i alla fyra benen.
Är detta tecken på något begynnande?
Brukar ni kyla benen när de bli varma, även om ridningen inte varit speciellt hård?
 
Det skadar aldrig att kyla benen lite,tänk då på att inte ha iskallt vatten..
Om din häst fortsätter vara varm kanske det är idé att kolla upp det?

/sassabrassa :banana:
 
Alltså... hästar SKA vara varma i benen efter ridning! :crazy: Tror aldrig jag har träffat på någon häst som inte blir det. Det är absolut inte farligt, snarare är det ett sundhetstecken på att hästens blodcirkulation har kommit i gång. :)
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 338
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Fick råd av veterinär att kyla hästens svullna och varma ben. Dels med vatten, dels med kylbalsam och linda till natten.Dumt nog tänkte...
Svar
10
· Visningar
994
Senast: Sirap
·
Hästvård Vi har stött på lite funderingar med vår häst. Han har varit spänd i ryggen och behandlades för detta. Veterinären var inte orolig utan...
Svar
0
· Visningar
380
Senast: slant98
·
Hästvård Idag var min häst svullen i alla fyra benen, värst bak. Väldigt svullen i skapet, även i baken och lite vid ögonen. Men pigg och glad...
2
Svar
26
· Visningar
2 100

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp