Varm i hoven

Twister2007

Trådstartare
Idag när jag tog in mina hästar, var båda deras höger/ hovar lite lite varmare än de andra. Alltså en av dem har en varm vänster hov (fram) och den andra har en varm höger (fram) Dem går tillsammans osv, jag red en av dem, inga konstigheter alls. Inte halt och när jag visiterade dem visade dem ingenting. Jag tog även upp hoven o kände igenom hela benet men dem visade ingenting. Har hört att kronranden är varm när de är fång. Gäller de alla hovar då eller bara en osv?
tacksam för svar:)
 
Idag när jag tog in mina hästar, var båda deras höger/ hovar lite lite varmare än de andra. Alltså en av dem har en varm vänster hov (fram) och den andra har en varm höger (fram) Dem går tillsammans osv, jag red en av dem, inga konstigheter alls. Inte halt och när jag visiterade dem visade dem ingenting. Jag tog även upp hoven o kände igenom hela benet men dem visade ingenting. Har hört att kronranden är varm när de är fång. Gäller de alla hovar då eller bara en osv?
tacksam för svar:)
Kände du igenom hovarna igen på morgonen?Ibland kan en hov vara varm av solen också😏
 
En svag värmeskillnad är ganska vanligt. En annan dag kanske det är en annan hov som är lite varmare än idag.
Är det däremot stor värmeskillnad så man upplever den som ordentligt varm bör man bli mer misstänksam.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 281
Senast: co-SMAD4
·
Hästhantering I måndags skoddes min häst, han fick då snösulor. Samma kväll märker jag att han är spänd och markerar på VF. Vid förra skoningen fick...
Svar
13
· Visningar
1 430
Senast: Meglio
·
Hästvård Min häst fick efter skoning (ca 30 min), flera konstiga symptom! Efter att hovslagaren var klar, ville han se att häst var ok, vilket...
Svar
11
· Visningar
1 900
Senast: mily
·
Hästvård Hej! Min häst gjorde ett riktigt rejält balltramp i hagen förra våren. Tog någon månad att läka, efter det vid igångsättning var han...
Svar
6
· Visningar
914
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp