Bukefalos 28 år!

Sv: Varm nos?

Mina hundar kan ha varm och torr nos tillfälligt utan att det är något fel på dem. Däremot kanske man ska ana oråd om nosen är varm och torr under en längre period samtidigt som hunden verkar allmänpåverkad?
Tänker att det har något med feber att göra? (spekulerar bara..)
 
Sv: Varm nos?

Det stämmer inte. Vår hunds nos kunde ibland vara varm och torr utan att han var sjuk, t.ex. om han var sömnig.

Men en längre period som sagt, eller om hunden verkar dålig är det en annan sak.
 
Sv: Varm nos?

Tycker man att hunden är påverkad så kan man kolla tempen. Då gäller det att man vet vilken normaltemp hunden har. Normalt är den 38-38,5 men kan variera lite upp eller ner. Så kolla vid ett par tillfällen hundens normaltemp när den är helt frisk. Det är alltså inte säkert att hunden har feber om tempen är 39, det kan vara helt normalt för just den hunden.
 
Sv: Varm nos?

Tack för svaren!
Det verkar vara i mest stressande situationer tex åka bil eller åka bort och träffa nya personer som nosen blir varm. Så det kanske är stressrelaterat?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min yngsta hund gjorde illa tassen förra veckan, och har sedan dess haft 10-12 stygn vid två av tårna. Hittills har det varit ganska...
Svar
3
· Visningar
440
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Jag kom hem efter nattjobb till sjuk hund :(. Han hade kräkts i hela huset under de två timmarna han var ensam hemma och även kissat...
2
Svar
25
· Visningar
1 761
Senast: Tualma
·
Hundhälsa Varför flämtar hundar så ofta? Jag vet ju funktionen förstås, men varför behöver hundar flämta oftare än andra djur? Katter flämtar typ...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
4 537
Senast: Asko
·
Övr. Hund Jag började precis tänka på en sak när det gäller färger, specifikt black & tan den här gången... Det är en väldigt vanlig färg på...
2
Svar
33
· Visningar
2 364
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp