Varm och kallblods ägare

Sir Toby

Trådstartare
Varm och kallblods ägare vad har era hästar för skavanker/skador som ”ingått” i köpet och har ni kunnat använda hästen som ni tänkt?
 
Min kallblodstravare var oren i ena frambenet i snabb trav efter en gammal muskelskada, inget som jag har märkt av alls, men han fungerade inte till travet pga det. Haft honom i elva år nu och han är lika fräsch som han alltid varit hos mig.
Skulle inte köpt en häst med skavanker som påverkar normal användning.
 
Varm och kallblods ägare vad har era hästar för skavanker/skador som ”ingått” i köpet och har ni kunnat använda hästen som ni tänkt?

Jag har 2 varmblod varav den ena har en mindre struppipning och ett annat mindre problem i halsen som ska opereras framöver och den andra har haft en hovbensfraktur för x antal år sedan. Båda två både rids och körs utan problem.
 
Varm och kallblods ägare vad har era hästar för skavanker/skador som ”ingått” i köpet och har ni kunnat använda hästen som ni tänkt?
Verkar som att du menar travare? Ingen av hästarna jag köpt till ridning har haft några skador, inklusive varmblodstravaren. Har kunnat använda de hyfsat som jag tänkt.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
2 984
Senast: WBanna
·
Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 440
Senast: Buongusto
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
6 924
Senast: Lobelia
·
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 206
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp