Bukefalos 28 år!

Varm och torr nos?

L

lie

I Morse så hade min 7 åriga golden varm nos, men den var inte torr, men nu är den både varm och torr. Vad kan det bero på? Kan hon ha feber?
 
Sv: Varm och torr nos?

Enklaste sättet att ta reda på det är väl att ta febern på henne?

Har för mig att nosen inte har något att göra med feber eller sjukdom. Ibland är den helt enkelt inte kall och våt.
 
Sv: Varm och torr nos?

Har alltid hört att en hund alltid ska ha kall och fuktig nos och inga varma tassar, då skulle det tyda på nåt fel. Det är kanske ändrat nu, det vet jag inte.
 
Sv: Varm och torr nos?

Båda gångerna som jag kände att nosen var varm så hade hon sovit.. I övrigt så är hon ju pigg. Får väl avvakta lite och se..
 
Sv: Varm och torr nos?

Tja själv brukar jag ta tempen på hunden om jag misstänker feber, inte ställa frågan på ett internet-forum...
 
Sv: Varm och torr nos?

Nosen kan som sagt vara varm och torr när hunden sovit men känn på tassarna också, är de varma kan hunden ha feber, känn i öronen också. Om hunden verkar pigg är det nog ingen fara.
 
Sv: Varm och torr nos?

Men herregud du behöver väl inte vara sarkastisk?
Och du behöver nog inte oroa dig för jag har redan tagit temp. på henne..
 
Sv: Varm och torr nos?

Isåfall, om man inte ens får fråga så kan man väl lika gärna lägga ner bukefalos..
 
Sv: Varm och torr nos?

min hund har varm och torr nos när hon är förkyld (som jag uppfattar det) inget mer med det om inte allmäntillståndet är påverkat :)
 

Liknande trådar

Hästvård Hej, Har en connemara på 8 år, som nyligen blivit behandlad för både hovledsinflammation båda fram, stel SI-led och en knäinflammation...
Svar
3
· Visningar
479
Senast: animalasia
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 247
Senast: iNTOHiMO
·
Hästvård Självklart ska veterinär kontaktas på måndag, men jag vill ändå höra vilka åkommor det kan tänkas handla om. Är så orolig. Vår lilla 20...
2
Svar
35
· Visningar
3 812
Senast: Sirap
·
Övr. Hund Jag har en 7 årig hane som jag nu behöver låta vandra vidare. Han har under hela livet kämpat med en rad sjukdomar och skador och...
2
Svar
33
· Visningar
4 850
Senast: Ava22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Shop to you drop, del 4
  • Uppdateringstråd 29
  • Allergifoder

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • WE-tråden
  • Shettistråden del II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp