Varm snygg jobbsko?

Röd

Trådstartare
Ni som jobbar på kontor vad har ni för varma snygga skor på jobbet?
Om det är 15 minus och snö?
 
Kör curlingkängor, men byter till andra skor när jag kommer till kontoret. Har ett par sneakers stående. Går ju att ha andra snyggare inneskor om man har klädkod på jobbet.
 
Så kallt har vi inte på kontoret där jag jobbar ;)

Jag har Icebugs eller kängor från Haglöfs på mig ute och byter till andra skor när jag kommer in, här har vi inga särskilda krav på klädsel utan jag går i gympadojor inomhus.
 
Jag går också i sneakers inne. Till jobbet har Mountain Horse snowy river, jättevarma och bra grepp. :)
 
Jag har olika vinterfodrade kängor påväg till kontoret, byter sedan till ballerina eller andra tunna skor. Hade jag haft mina vinterskor inne hade fötterna smält bort. ;)
 
Jag har alltid inneskor på jobbet, framför allt om det är -15 och snö.
Ute är det t ex ett par Dr Martens halvlåga kängor, Ecco Track eller ett par underbara Ecco Yak fodrade kängor. Inne är det gärna halvöppna sneakers från Rieker eller Ecco, eller sandaler från samma tillverkare.
 
Ni som jobbar på kontor vad har ni för varma snygga skor på jobbet?
Om det är 15 minus och snö?
Jag har varma skor till och från jobbet och andra skor under tiden jag jobbar. Pumps eller snygga lågskor.
 
Ni som jobbar på kontor vad har ni för varma snygga skor på jobbet?
Om det är 15 minus och snö?

Går det inte att byta skor när du kommer till jobbet?

Jag brukade ha kraftiga vinterkängor i rusk och snö. Men att slafsa omkring i de skitiga på jobbet innomhus vore orimligt. Men att gå i mina inomhus-tofflir utomhus var ju lika orimligt
 
Vi får inte ha skor som varit utomhus på jobbet så vi har skohyllor vid båda personalingångar. De flesta har tofflor, sandaler eller lätta sneakers inomhus.
 
Ni som har skor på jobbet - har ni ett/flera par ståendes jämt på jobbet eller bär ni med er?
Jag orkar aldrig bära med mig, samtidigt så vill jag ju ha mina skor tillgängliga hemma och inte bara stående på jobbet. Man vill ju också välja sko som passar till kläderna..

Ilandsproblem..
 
Ni som har skor på jobbet - har ni ett/flera par ståendes jämt på jobbet eller bär ni med er?
Jag orkar aldrig bära med mig, samtidigt så vill jag ju ha mina skor tillgängliga hemma och inte bara stående på jobbet. Man vill ju också välja sko som passar till kläderna..

Ilandsproblem..

Jag har två par pumps som står på jobbet. Använder dem nästan bara här eftersom de är av mocca.
 
Ni som har skor på jobbet - har ni ett/flera par ståendes jämt på jobbet eller bär ni med er?
Jag orkar aldrig bära med mig, samtidigt så vill jag ju ha mina skor tillgängliga hemma och inte bara stående på jobbet. Man vill ju också välja sko som passar till kläderna..

Ilandsproblem..
Jag har några par stående på jobbet från och till (just nu ett par fula så dem har jag inte på mig.)
 
Jag har ett par kängor med dubbla sockar i när jag tar mig till jobbet, o sen gör jag som många andra o byter. Har ett par birkenstock på jobbet, bekvämt åtminstone o luftigt :) Rekommenderas!
 
Jag som varierar mellan kontor och lager(ute) under dagen har ett par jodpurs med extra sula för avlastning och på vinterhalvåret ullsockar i för att vara varm.

Har ingen möjlighet till att byta.

Typ dessa

7330918029149_001_2e26f8f33f7f4e8294705ad95eb2fbf8.jpg


Dock har jag arbetsbyxor men är även normalklädd ibland :)
 
Jag har aldrig -15 på mitt kontor :) Vi har alltid "inneskor" pga smutsen som annars drars runt och alla går i foppatofflor eller birkenstock.
 
Ni som har skor på jobbet - har ni ett/flera par ståendes jämt på jobbet eller bär ni med er?
Jag orkar aldrig bära med mig, samtidigt så vill jag ju ha mina skor tillgängliga hemma och inte bara stående på jobbet. Man vill ju också välja sko som passar till kläderna..

Ilandsproblem..
Samma par stående. Köpte ett par specifikt till jobbet på min förra arbetsplats. Nu har jag två kontor med ca 35 mil emellan så köpte ett eget par till andra kontoret också. Så skönt att slippa ha vinterskor inomhus i 9 h för att sedan gå ut i minusgrader! Men så bor jag ju i Norrbotten också.
Dom jag köpt passar till allt jag brukar ha på mig på jobbet.
 
Jag byter för det mesta till mina birkenstock, som är köpta specifikt för jobbet och aldrig kommer med hem. Jobbar "civilklätt" på sjukhus så tofflor är rätt standard.
 
Jag byter för det mesta till mina birkenstock, som är köpta specifikt för jobbet och aldrig kommer med hem. Jobbar "civilklätt" på sjukhus så tofflor är rätt standard.
Ja jag har ett par tofflor på mitt ena kontor. De funkar till vissa kläder men inte till allt. Tex så går jag en del i strumpbyxor och klänning och det funkar verkligen inte att ha tjocka strumpbyxor och tofflor. Känner mig på något sätt som ett litet barn :laugh:
 

Liknande trådar

Relationer Jag jobbar på kontor och en av mina närmaste kollegor sedan 15 år tillbaka ska sluta. Vi umgås inte privat men har haft väldigt kul ihop...
Svar
10
· Visningar
1 182
Kropp & Själ Jag behöver ha vanliga inläggssulor i de flesta skor. Sådana vanliga med stöd för hålfoten och en gummiplutt under hälen. Nu har det...
Svar
2
· Visningar
359
Senast: zarmino
·
Kropp & Själ Jag får oftare och oftare "vita fingrar". Det gör inte ont, bara obehagligt när jag tappar känseln. Förr fick jag ont, riktigt ont. Men...
Svar
18
· Visningar
693
Senast: Kakis
·
Kläder & Bli fin Kära Buke! Jag vill ha en vinterkjol för att slippa ha byxor på mig hela tiden. Vet inte riktigt vilken stil jag söker men när jag letar...
Svar
5
· Visningar
547
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp