Varm vinterjacka

Uhips varma kappa förändrade f*n mitt liv i vintras! Jag brukar frysa ihjäl i stallet på vintrarna men sedan jag köpte den kappan så har jag inte frusit en sekund. Underbart!!!
 
Jag har fristad vinterjacka, ful och gul men man behöver inte frysa och man slipper reflexväst eftersom det är reflexer på jackan!
 
Har tidigare kört på uhips jacka och täcktjol, har dock alltid behövt ha en fleecetröja under jackan, och problemet med de jackorna är att det är nästintill omöjligt att få på sig en säkerhetsväst under. Hängde med en kompis på tävling och hade med mig aldeles för lite kläder, lånade hennes rediga spooksjacka, frös inte ett dugg! Lutar åt att inhandla mig en sådan och en ny täckkjol(från uhip, är supernöjd med den) till vintern.
 
Uhips varmaste kappa. Väldigt smidig och lätt! En storlek större än jag brukar ha så får säkerhetsvästen plats utan problem :)
 
Jag rider i en lång kappa från ELT på vintern. Lika varm som Uhips varmaste (Alaska), men längre (Uhips kappor och kjolar slutar precis ovanför knäet på mig när jag sitter i sadeln = blir iskall om knäna..). Dessutom är yttertyget mycket tåligare, både avseende styrka/rivstyrka och väta - min kappa klarar ett par timmars ridtur med kraftigt blötsnöfall, vilket gör mina plagg från Uhip dyngsura. Jag älskar min kappa!
 
Jag har en ELT Saphira, lång kappa. Den är dock på väg in i sin sjätte vinter så tänkte byta till en Uhip denna vinter. Uhipen är ffa lättare men mycket dyrare och att den just inte täcker knäna är lite synd. Får se vad det blir. Saphiran är iaf varm och skön!
 
Har en canuk-jacka. Supernöjd med den. Varm, sprund för ridning, hög vattenpelare, bra fickor och rätt smidig. Kan inte rida ett pass på banan med den, då blir den för varm för mig, annars är den perfekt vid uteritter.
 
Jag har en ELT Saphira, lång kappa. Den är dock på väg in i sin sjätte vinter så tänkte byta till en Uhip denna vinter. Uhipen är ffa lättare men mycket dyrare och att den just inte täcker knäna är lite synd. Får se vad det blir. Saphiran är iaf varm och skön!
Tack för tipset om Saphiran, min väldigt lokala hästaffär ser ut att ha den till ett bra pris!
 
Vilken modell köpte du?
Alaska är varmast, mjukast och smidigast.
Har också Arctic sport som är något tunnare och har ett mer vattentåligt ytskikt, samt 3-i-1-kappan som är fantastisk höst/mildvinter/vår men lite kall för normala vinterdagar om man inte är i rörelse.
 

Liknande trådar

Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 292
Senast: Buongusto
·
Utrustning Jag villhöver ett regntäcke för de lite varmare dagarna som egentligen är för varma för att täcka, men för kalla för att gå med regn ett...
Svar
6
· Visningar
744
Senast: Kristall10
·
Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 440
Senast: Buongusto
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
788
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp