Varma strumpor?!

I

Ior78

Vad ska man ha på fötterna? Har provat med alla möjliga sorter och kombinationer, men jag fryser ändå alltid om fötterna. Både i vinterridstövlar och vanliga skor!
 
Se till att ha gott om plats i skorna, luft isolerar mycket bra.
Angående strumpor, se till att bara ha yllestrumpor och absolut inte bomullsstrumpor. Bomullen suger upp fukten från fötterna och kyler ner foten. Ylle värmer även om det är fuktigt. Jag gillar ullfrottesockor som finns i friluftsbutiker. De sticks inte heller. :)
 
jag har nästan alltid skoridbyxor och kängor, som är varmare än ridstövlar och så vanliga strumpor och ett par Kyra K. långa strumpor.

/Malin
 
Jag brukar ha ett par ett par ullsulor och ett par bra strumpor och det brukar jag klara mig bra på!
 
Hööks fårskinnsfodrade stövlar :love: eller yllersockor och kängor. Har ALDRIG två par strumpor, vet inte varför.. :crazy: :D :rofl:
 
Testa att ha något varmt på vaderna också. Morsan stickade ett par benvärmare som jag red med igår, och när jag satt av hade jag faktiskt känsel kvar i fötterna, vilekt det tidigare varit dåligt med. :)
 
Du skulle behova ett pa Connemara-sockor!! Vet ej om de finns i Sverige, men de ar sockor som ar stickade utav marino-ull...de sticks inte (aven fast du bor ha andra strumpor under). De ar de basta sockorna jag har agt i hela mitt liv, nar min moster vad har pa besok, fros hon om fotterna, sa jag gav henne mins Connemara-sockor. Det resulterade att varan hela slakt bestaller Connemara-sockor sa fort jag ar pa vag till Sverige.

Men det maste ga att fa tag pa sockar gjorda av marino-ull aven i Sverige.
 
Jag bruka ha ridstövlar med ridstrumpor (tjock ullfot) med vanliga strumpor under.
 
Bra bas är ett par sköna varma sulot typ i Fleece, och sen kan du testa att köpa ett par skidstrumpor! Funkar jättebra!
Lager på lager är ju alltid bra...
 
Något som alltid funkar för mig är att ha en sula med folie på undersidan! Folie håller värmen mycket bra! Finns att köpa billig i skoaffärer! :idea:
 
Min kompis som bor i norrland har en jävligt smart grej - värmdedynor! De tar knappt ngn plats alls och de värmer jättebra. Hon har de både i skor o dressyrridstövlar. Verkar jätte praktiskt :)
Jag har skidstrumpor (tunna så de får plats i stövlar) och raggsockar i skorna. Jag brukar inte frysa om fötterna iaf :)
 
Ullfotte sockor värmer bra, släpper även igenom fukten. Har alltid sådana i stallskorna.
 
Jag har ett par Dojan ridskor som är en strolek för stora.. Har laggt i ett par ullsulor i(de varmaste som fanns).. Sen har jag ullsockor, knäsockor och vanliga strumpor.. Blir ivarjefall någolunda okej när de inte är alldelses för kallt..
Sen så brukar jag rida ganska mycke barbacka på vintern så man slipper stigbyglarna som kyler..
 
På typ ÖB och andra billighetsställen brukar man kunna köpa himla bra jägarstrumpor i fleece, ull och frotteliknande material - jättebilliga och varma och sköna!
 
På typ ÖB och andra billighetsställen brukar man kunna köpa himla bra jägarstrumpor i fleece, ull och frotteliknande material - jättebilliga och varma och sköna!
 

Liknande trådar

Utrustning Nu när det är kallt ute hade jag behövt något varmare på fötterna när jag rider än mina vanliga jodphurs. Jag har sedan tidigare ett par...
Svar
13
· Visningar
810
Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 363
Senast: Buongusto
·
Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 528
Senast: Buongusto
·
Småbarn På min dotters förskola sover barnen alltid utomhus. Vi har funderat lite över vad vi ska klä dottern i i vinter när hon sover i vagnen...
Svar
14
· Visningar
1 084
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp