Varma tumvantar?

Snubbelfot

Trådstartare
Vilka är de varmaste tumvantarna för treåringar som ni känner till, för max en femhundring?
Just nu kör vi med Ströva och PoP, men när det är neråt -10 räcker inte isoleringen riktigt. Då kompletterar vi med tunna stickade tumvantar under, men det blir klumpigt och svårt att greppa. :crazy:

Tornedalshandsken har båda mina barn, 4 och 8 år.Båda håller sig varma, torra och tycker dessutom att dom funkar bra att leka i (annars vill dom helst ha tunna vantar)

Vi kör kombi -30 till 3åringen.
Den bästa jag själv haft.

Men inte provat tornedalshabdsken och skulle gärna göra det!
Jag hittar massor av modeller av tumvantar för barn från Kombi men ingen som heter något i stil med "-30"... varken hos olika återförsäljare (Jollyroom, Outnorth m fl) eller på Kombis egen websida. Var har du hittat dem? :confused:

Jag hittar massor av modeller av tumvantar för barn från Kombi men ingen som heter något i stil med "-30"... varken hos olika återförsäljare (Jollyroom, Outnorth m fl) eller på Kombis egen websida. Var har du hittat dem? :confused:

Det är inte modellen som heter -30 utan att på vissa av deras modeller så står det -30 grader på dem. Tex Space Waterguard junior mitt :)

Dessa för vuxna har jag haft på skidresor i fjällen (som extravantar), några -30 klarar de inte. De är bra men är det rejält minus väljer jag Hestras över dessa.

Vi har samma erfarenhet. Min dotter har haft dessa och ÄLSKADE dem, pga fjärilarna ;) Men även hon insåg att brorsans Hestravantar var betydligt varmare när hon frös om händerna...

Vilka är de varmaste tumvantarna för treåringar som ni känner till, för max en femhundring?
Just nu kör vi med Ströva och PoP, men när det är neråt -10 räcker inte isoleringen riktigt. Då kompletterar vi med tunna stickade tumvantar under, men det blir klumpigt och svårt att greppa. :crazy:
Isbjörn of Sweden har bra vantar, de går upp långt på armarna dessutom. Dock kostar de kanske mer än 500

Fick alltid ett par Hellly Hansen Polvotter som julklapp när jag växte upp på 70 talet, kan inte påminna mig att jag frös pm händerna med dessa. Dessutom var de relativt vattentäta så göra snögubbar och snöbollar kring + - 2 grader höll de lätt för.

Liknande trådar

• Vantar!
  • En virrig rastråd
  • Allt känns hopplöst…
  • Vinter-/vagnklädsel till ~1-åring

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Kurvig
  • Hiss & Diss - del 7
  • Vad gör vi? Del CCXXVI

Barn